Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii wspiera dochodzenie w sprawie poszczególnych lotów pasażerskich

Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii wspiera dochodzenie w sprawie poszczególnych lotów pasażerskich

Praca wspierająca Urząd Lotnictwa Cywilnego w celu zbadania, czy loty komercyjne można zredukować do jednego pilota w kokpicie.

Organ Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Normalizacji Lotnictwa (ICAO) przygotował dokument roboczy zatytułowany „Podejścia do nowych koncepcji operacyjnych obejmujących operacje z załogą minimalnie rozszerzoną i operacje z jednym pilotem”.

Agencja bezpieczeństwa lotniczego Unii Europejskiej stwierdziła, że ​​loty z załogą jednoosobową mogą rozpocząć działalność w 2027 roku.

Chociaż propozycja jest na wczesnym etapie, Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii twierdzi, że jest zainteresowany, czy propozycja ma zalety, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.

W oświadczeniu dla 1News rzecznik władz powiedział: „Wraz z wprowadzeniem nowych technologii w lotnictwie, takich jak większa automatyzacja systemów sterowania lotem, zrozumienie, jak utrzymać bezpieczeństwo operacyjne na obecnym poziomie lub je dalej ulepszać, ma kluczowe znaczenie”.

„Popierając ten dokument, nie przyjmujemy ostatecznego stanowiska w sprawie zalet (lub innych) indywidualnych i krótkich załóg. Jest to więc ważny dokument, ponieważ organy regulacyjne takie jak my muszą być w stanie ocenić i zapewnić solidność przyszłego rozwoju technologii w tej dziedzinie przed podjęciem ostatecznych decyzji Program prac zalecany w dokumencie potwierdza to ustalenie.

Chociaż propozycja jest nadal w fazie prac, w przypadku niektórych lotów prawdopodobnie będzie to oznaczać pracę wielu pilotów na samolocie.

Jednak prawdopodobnie będą pracować na zmiany, a oba są wymagane tylko w kokpicie do lądowania i startu.

Firmy takie jak Boeing naciskają na zmiany organów regulacyjnych i wzywają do podjęcia kroków, aby w kokpicie był potrzebny tylko kapitan bez drugiego pilota.

„Bariery psychologiczne będą prawdopodobnie trudniejsze niż technologiczne” – powiedział na początku tego miesiąca Alexander Feldman, prezes Boeing Southeast Asia.

1News rozumie, że Stowarzyszenie Pilotów Linii Lotniczych Air New Zealand nie popiera tej propozycji.

READ  Ro Temumo, Ratu Epenisa i Ratu Nayekama wśród 6 kandydatów na przewodniczącego Rady Współpracy Państw Zatoki Perskiej

Air New Zealand powiedział również, że nie wyraził jeszcze opinii, ponieważ pomysł jest wciąż na wczesnym etapie.