Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Grand Prix Australii: Jak zmiany zasad F1 sprawiły, że wyścigi stały się bardziej ekscytujące

Grand Prix Australii: Jak zmiany zasad F1 sprawiły, że wyścigi stały się bardziej ekscytujące

Grega Murphy'ego i Maxa Verstappena.

Getty Images

Grega Murphy’ego i Maxa Verstappena.

Posłuchaj pełnego wywiadu z Gregiem Murphym w odtwarzaczu poniżej.

Greg Murphy, wielki sportowiec Kiwi, mówi, że zmiany w przepisach Formuły 1 pozwalają kierowcom uważniej obserwować rywali i prowadzić do bardziej ekscytujących wyścigów.

Gdy szczyt sportów motorowych przygotowuje się do powrotu do Grand Prix Australii w ten weekend (niedziela, godzina 17:00, start NZT), legenda V8 Supercars, Murphy, połączył siły, Podcast The Podium firmy Stuff Aby omówić zmiany zasad F1.

Murphy mówi, że limit kosztów w wysokości 145 mln USD (232 mln NZ $) został zaprojektowany w celu wyrównania szans dla Formuły 1, podczas gdy mieli nadzieję, że nowe ograniczenia projektowe samochodów doprowadzą do bliższych wyścigów.

„Powietrze, które przechodzi nad dachem samochodu (F1), jest bardzo zakłócone z tyłu samochodu… co, jeśli jedziesz po linii prostej, pozwala samochodowi za tobą uzyskać lepszą prędkość i dobry przeciąg ”.

Czytaj więcej:
* Liam Lawson: Sensacja kiwi w sportach motorowych o prawdziwym wyzwaniu, jakim jest prowadzenie samochodu Formuły 1
* Dorastanie w Nowej Zelandii dało mi przewagę nad moimi rywalami wyścigowymi F1 – Liamem Lawsonem
* Formuła 1: Sergio Perez wygrywa Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Jeśli chodzi o pokonywanie zakrętów, aerodynamika bolidów Formuły 1 przed tym rokiem nie była tak wydajna, mówi Murphy.

„Nie tworzy ani nie generuje przyczepności ani aerodynamicznego efektu docisku, z którego znane są samochody Formuły 1”.

Murphy mówi, że oznacza to, że kierowcy Formuły 1 nie byli wcześniej w stanie podążać za rywalami przez zakręty tak często, jak by chcieli.

„Ogranicza to szanse na wyprzedzanie. Nowe przepisy zmieniły filozofię aerodynamiki, mając nadzieję, że samochody będą mogły jechać blisko, co wydaje się mieć miejsce.”

Murphy mówi, że z broniącym tytułu mistrza Red Bulla Maxem Verstappenem i kolegą z drużyny Sergio Perezem w mistrzostwach kierowców raz lub dwa razy po trzech rundach, Red Bull wyraźnie dostosował się do szybszych zmian.

READ  Chyna Marston ze Sky Racing zostaje zaatakowana przez stewardów

„F1 to po prostu niekończący się cykl badawczo-rozwojowy, a zespoły mają bardzo inteligentnych ludzi, którzy wprowadzają zmiany w samochodach zgodnie z przepisami, aby znaleźć przewagę”.

Jeśli chodzi o to, czy wolał F1, czy Supercars, czterokrotny zwycięzca Bathurst był lojalny wobec mistrzostw, w których wyrobił sobie markę.

Posłuchaj całego wywiadu z Gregiem Murphym za pośrednictwem powyższego odtwarzacza audio lub Kliknij tutaj. Podążaj za platformą Apple, Spotifylub dowolną inną aplikację do podcastów, aby uzyskać natychmiastowy i automatyczny dostęp do nowych odcinków.

Liam Lawson jedzie bolidem Formuły 1 Red Bulla na przejażdżkę po Mount Panorama.