Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Bathurst kontynuowane są rozmowy parytetowe z Supercars

W Bathurst kontynuowane są rozmowy parytetowe z Supercars

Rozmowy parytetowe z Supercars trwają w przeddzień treningu Bathurst 1000. Zdjęcie: Inside Media

Spotkania w sprawie proponowanych przez Forda zmian w parytecie trwały cały dzień i prawdopodobnie jeszcze się nie skończą, gdyż w przeddzień otwarcia gabinetu Bathurst 1000 zapadła noc.

Chociaż spotkanie Supercars ze wszystkimi zespołami, które miało odbyć się dziś rano, zostało odwołane, jak po raz pierwszy poinformowało Speedcafe, przez cały dzień przygotowań w Mount Panorama odbyła się seria rozmów.

Nie ma jeszcze rozwiązania, chociaż samochody będą na torze podczas pierwszego testu jutro po południu o 13:20 czasu lokalnego/AEDT.

Można to uznać za pewny znak, że obóz Forda nie zrezygnował z uzyskiwania zgody na modyfikacje podwozia, które ponownie zmieniłyby równowagę siły docisku Mustanga.

Finałowy wyścig Mistrzostw REPCO SUPERCARS 2023 na jednym z najlepszych torów ulicznych na świecie. Ciesz się tym wszystkim w VAILO ADELAIDE 500, Kliknij tutaj, aby kupić bilety

Jednak im dłużej trwa ta saga, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że spełnią swoje życzenie.

Główną przeszkodą dla zmian jest tym razem brak parytetowej zachęty.

Instrukcja operacyjna Supercars daje Zarządowi Supercars „swobodę uznania” w zakresie żądania sprawdzenia równoważności, a następnie zatwierdzenia zmian, zgodnie z Zasadą A1.4.6, na której, jak się zdaje, opierają się Ford i jego zespoły.

Jednakże pojawiają się również twierdzenia, że ​​warunki Karty Team Racing Charter (TRC) wymagają, aby 75 procent posiadaczy TRC głosowało za zatwierdzeniem takiej zmiany w przypadku, gdy przegląd nie zostanie „rozpoczęty”.

Co zrozumiałe, kwestia ta pozostaje kontrowersyjna, a niektóre zainteresowane strony twierdzą, że w rzeczywistości dotyczy ona jedynie zmian w przepisach sportowych w trakcie sezonu.

Jeżeli rzeczywiście jest to przeszkoda, którą należy usunąć, aby zmiany parytetu mogły nastąpić, wówczas nadzieje Forda okażą się płonne.

READ  Tiny Waitara Club wywołuje zamieszanie wśród krajowych wioślarzy

Z 11 pełnoetatowymi zgłoszeniami Mustanga w grupie zwykle składającej się z 25 samochodów, zespoły Forda stanowią zaledwie 44 procent posiadaczy TRC.

Potrzebowaliby konkurentów Chevroleta reprezentujących osiem samochodów, aby „przeszli przez podłogę”, co oznaczałoby, że trzeba będzie wpłynąć na trzech lub czterech właścicieli zespołów.

Powiedziano firmie Speedcafe, że skoro zespół homologacyjny Triple Eight Race Engineering i GM sprzeciwiają się temu, pozostałe zespoły Chevroleta również sprzeciwią się.

W międzyczasie zespoły Forda przygotowały nowe części i są w stanie zamontować je na torze, jeśli otrzymają na to zielone światło.

Utrzymuje się zmienność i niepokój co do tego, czy pojawi się zielone światło.