Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Fundusze na naprawę uszkodzeń dróg, które muszą zostać odnowione po latach burz

Fundusze na naprawę uszkodzeń dróg, które muszą zostać odnowione po latach burz

Zdjęcia lotnicze pokazują skalę szkód spowodowanych przez powodzie w Auckland. wideo / basen

Pieniądze, które rząd przeznacza na naprawę zniszczonych przez burzę dróg, wkrótce się skończą dzięki liczbie kosztownych burz, które potroiły się w ciągu ostatnich pięciu lat.

Waka Kotahi NZ Transport wykorzystuje środki z Krajowego Programu Transportu Drogowego na finansowanie „prac awaryjnych” na drogach stanowych i lokalnych po zdarzeniu takim jak burza. W przypadku dróg lokalnych rady często zapewniają również finansowanie.

Finansowanie to wyniosło 300 milionów dolarów na okres między 2021 a 2024 rokiem, ale Waka Kotahi powiedział, że nawet przed burzami w Auckland liczba ta prawdopodobnie zostanie przekroczona dzięki dużej liczbie kosztownych burz i zwiększonym kosztom napraw.

„Koszt napraw i poziom inwestycji niezbędnych do odbudowy po ekstremalnych zjawiskach pogodowych jest znaczny” – powiedział rzecznik Waka Kotahi.

„W latach 2018-2021 Waka Kutahi odnotowała siedem wydarzeń, które przyniosły koszty od 15 do 50 milionów dolarów, w porównaniu z dwoma wydarzeniami o podobnej wielkości w latach 2013-2017”.

Środki na te naprawy pochodzą ze środków pochodzących z podatków paliwowych i opłat drogowych.

Decyzja rządu o obniżeniu tych podatków i opłat w ciągu ostatniego roku oznacza również korzystanie z regularnych funduszy podatników.

Rzecznik Waka Kotahi powiedział, że nadmierne wydatki w tych obszarach mogą być finansowane z „obszarów, w których wydatki są niższe niż oczekiwano, krótkoterminowe zadłużenie i / lub odroczenia działalności”.

Powiedzieli też, że przekroczenie wydatków można sfinansować ze składki Korony, co oznacza więcej pieniędzy z podatków ogólnych.

Sekretarz transportu Michael Wood powiedział, że jest przekonany, że rząd poradzi sobie z kosztami sprzątania.

„Wydarzenie to z pewnością będzie miało długoterminowy wpływ zarówno na drogi lokalne, jak i na sieć autostrad stanowych” – powiedział Wood.

READ  Rolnicy poprosili, aby myśleć długoterminowo, jednocześnie kontynuując radzenie sobie ze szkodami powodziowymi z zeszłego roku

Nasz rząd współpracuje z agencjami w administracji centralnej i lokalnej oraz z naszymi partnerami sieciowymi, aby zrozumieć skutki i jak najszybciej przywrócić komunikację. Zobowiązujemy się do wspierania dotkniętych regionów w procesie odbudowy. Choć jest jeszcze za wcześnie, aby określić ilościowo wpływ tych wydarzeń na Krajowy Fundusz Transportu Drogowego, jestem przekonany, że damy sobie z nimi radę.

Lider Zielonych James Shaw powiedział, że liczby pokazują niepokojące skutki zmian klimatu i krótkowzroczność decyzji rządu o przedłużeniu podatku paliwowego i dotacji dla użytkowników dróg.

„Tutaj mamy agencję rządową ostrzegającą ministrów, że nie może nadążyć za kosztami poważniejszych i częstszych katastrof związanych z klimatem – które według wszystkich modeli będą nadal występować – w momencie, gdy rząd zdecyduje się zmienić budżet na 1,3 miliarda dolarów rok ze źle ukierunkowanymi dotacjami na paliwa kopalne, powiedział Shaw.

„Poważna powódź w Oakland nie jest pierwszą – i na pewno nie ostatnią – spowodowaną klimatem katastrofą, która nawiedziła Aotearoa. Po prostu musimy zmienić priorytety: ukierunkować wsparcie kosztów utrzymania tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne, a mianowicie gospodarstwa domowe o niskich dochodach, oraz podjąć pilne działania w celu ograniczenia emisji klimatycznych i dostosowania się do skutków kryzysu klimatycznego, o których wiemy, że nie możemy ich uniknąć” – powiedział.

Rzecznik ds. transportu narodowego Simon Brown powiedział, że rząd musi „skoncentrować wydatki na transport na podstawowych celach budowy i utrzymania sieci drogowej, zamiast nadal wlewać miliony w projekty kolei lekkiej, które nigdzie nie działają”.