Spy Cup: Emirates Team New Zealand zrywa żagle podczas treningu pod ciężarem szoku
Richard Gladwell / Sail-World.com / nz 18 kwietnia, 23:01 PDT
19 kwietnia 2023 r
Zespół Emirates Nowa Zelandia – AC75 – Zatoka Hauraki – 19 kwietnia 2023 r. © Justin Mitchell
Zespół Emirates New Zealand miał przerwę na rafie w Zatoce Hauraki podczas drugiego dnia treningu przy wietrznej, dzikiej bryzie i dobrych warunkach na morzu.
W późniejszym wywiadzie kapitan Peter Burling potwierdził, że zespół pływał z pionowym żaglem J2, drugim co do wielkości fokiem w ich schowku na żagle – który został rozstawiony po uspokojeniu wiatrów. Ale ta cisza była tymczasowa, a wiatr wzmógł się w dalszej części sesji.
Tuż przed katastrofą widać, jak jeden z członków załogi czołga się do przodu i reguluje bom, wciąż tam, gdzie bom został oderwany, a żagiel jest wdmuchiwany z powrotem na maszt.
Żeglując z wiatrem i sfrustrowany warunkami na morzu będącymi mieszanką falowania i wiatru, J2 wydaje się być używany poza zasięgiem, wyrywając tor wodny z żagla i uderzając go z powrotem o takielunek jako AC75. Wiatr jest pod ciśnieniem ze skrzydła skrzydła.
Według Burlinga załoga była w stanie rozpędzić AC75, który prawdopodobnie płynął z wiatrem z prędkością 30 kt lub więcej.
W czasie wypadku najbliższa obserwacja wiatrów z Predictwind (Rangitoto Light) wykazała średni podmuch wiatru 18 km, w porywach do 22,5 km (ta stacja wiatrowa ma 15 m wysokości – więc będzie trochę wysoka).
Przed wypadkiem, około godziny 13:00, bryza spadła do 16 węzłów i zmierzała w dół.
Nie wiadomo, czy zespół będzie jutro trenował w tych warunkach – cenna okazja do nauki dla zespołu projektowego i inżynierów, aby uzyskać dane dotyczące osiągów AC75 żeglującego po torze morskim w stylu barcelońskim przy świeżej bryzie.
AC75 prawdopodobnie płynął z wiatrem pozornym 50 kt, a jednym z wyzwań dla projektantów i inżynierów żagli było opracowanie bomów, w szczególności, które działałyby w szerokim zakresie – aby rozwinąć zdolność AC75 do samoczynnego osiągania – startować na swojej folii, a następnie być w stanie wytrzymać rosnące ciśnienie i wiatr pozorny znacznie wzrasta. Prędkość łodzi startowej szacuje się na 15 do 16 kt, a maksymalna prędkość żeglugi z wiatrem na płaskiej wodzie w warunkach udaru wynosi 36 kt.
Stan morza znacznie zwiększy obciążenia udarowe żagli i takielunku – a uzyskane dane są nowym terytorium dla wszystkich drużyn America’s Cup – z których tylko trzy AC75 pływały do tej pory w obecnym cyklu America’s Cup.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Jak niebezpieczne są huragany w walce ze stratą Ardee
Zwycięzca Dual Oaks zostaje sprzedany za 1,6 miliona dolarów, a gwiazdorski producent za 1,15 miliona dolarów
Zawodnik Black Ferns Sevens ogłasza kontuzję kolana w wywołującym łzy filmie