Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Volkswagen wybiera Polskę na lokalizację wartej 1,7 miliarda euro fabryki części zamiennych do akumulatorów do samochodów elektrycznych

Volkswagen wybiera Polskę na lokalizację wartej 1,7 miliarda euro fabryki części zamiennych do akumulatorów do samochodów elektrycznych

Polska została wybrana na lokalizację pierwszej fabryki, którą wybuduje firma Ionway, producent materiałów do akumulatorów do pojazdów elektrycznych, będący spółką joint venture pomiędzy PowerCo – częścią Grupy Volkswagen – a belgijską firmą materiałową Umicore. .

Instalacja o wartości 1,7 miliarda euro (7,75 miliarda złotych) będzie produkować aktywne materiały katodowe (CAM) do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Inwestycja będzie zlokalizowana w południowo-zachodniej Nysie i według władz lokalnych będzie największą inwestycją w historii województwa opolskiego, którego częścią jest to miasto.

Pochodzący z regionu wiceminister obrony narodowej Marcin Osipa powiedział: „To historyczna inwestycja dla całego Opolszczyzny i szansa na dalszy rozwój regionalny”. Umicor wskazuje, że polski rząd przyznaje na projekt 350 mln euro dotacji.

„Jesteśmy wdzięczni za wsparcie polskiego rządu” – powiedział dyrektor generalny Matthias Medrich. „Strategiczne położenie miasta [new] Fabryka materiałów akumulatorowych w Polsce, obok fabryki Umicore [existing] Fabryka materiałów do akumulatorów umożliwi przejście na prawdziwie ekologiczną jazdę elektryczną.

Ionway twierdzi, że wybrał Nysę ze względu na dostępność wykwalifikowanej siły roboczej oraz dostęp do odnawialnych źródeł energii. Planuje eksploatować zakład w całości wykorzystując odnawialne źródła energii i zachować neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.

Według serwisu informacyjnego Interia istniejąca fabryka materiałów aktywnych katod Umicore, otwarta w zeszłym roku w Radzikovicach, wsi niedaleko Nysy, również jest zasilana w 100% zieloną energią.

Budowa planowanej nowej fabryki rozpocznie się po uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, a w fabryce powstanie około 900 nowych miejsc pracy.

READ  Marriott International przyspiesza rozwój w Polsce, spodziewając się w przyszłości otwarcia ponad 10 projektów

„Inwestycja Umicore i PowerCo to najlepszy dowód na to, że Polska jest jednym z czołowych krajów pod względem przyciągania największych i najbardziej innowacyjnych inwestycji” – powiedziała Minister Rozwoju Walderma Buda.

„Cieszymy się również, że jest to inwestycja, która wspiera zrównoważoną transformację gospodarczą i energetyczną Polski w kierunku zerowej emisji” – dodał.

Polska ma jeden z najbardziej zanieczyszczających sektorów energetyki w Europie. Kraj nadal opiera się na węglu, który zaspokaja około 70% jego zapotrzebowania na energię elektryczną, co stanowi najwyższą liczbę w historii Unii Europejskiej. Rząd ma jednak ambitne plany, aby do 2040 roku trzy czwarte energii pochodzić ze źródeł odnawialnych i jądrowych.

W ostatnich latach w kraju dokonano szeregu znaczących inwestycji w pojazdy elektryczne. W grudniu Mercedes-Benz ogłosił plany zainwestowania ponad 1 miliarda euro w utworzenie w Polsce fabryki, która będzie pierwszą fabryką niemieckiego giganta samochodowego produkującą wyłącznie elektryczne ciężarówki.

Volvo otwiera w Krakowie nowe centrum technologiczne, które będzie częścią ruchu w kierunku produkcji samochodów w pełni elektrycznych. W zeszłym roku południowokoreański producent części do akumulatorów SK Nexilis zainaugurował budowę wartej 3 miliardy złotych fabryki w Staloa Woli.

Jednak polski rząd spotkał się także z krytyką za to, że nie osiągnął swoich celów, jakim jest zwiększenie liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach. Chciała, aby do 2025 r. liczba ta osiągnęła milion, ale do końca sierpnia tego roku liczba ta osiągnęła zaledwie 84 947.

Z najnowszego raportu rządowego urzędu kontroli wynika, że ​​postęp w realizacji rządowych planów produkcji polskiego samochodu elektrycznego jest opóźniony w 94%. Polska jako jedyne państwo członkowskie zagłosowała przeciwko unijnemu planowi zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych i diesla od 2035 roku.

Notatki z Polski są zarządzane przez niewielki zespół redakcyjny i publikowane przez niezależną organizację non-profit utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie moglibyśmy robić tego, co robimy.

READ  Dzień 4 Mistrzostw Polski: Similevsky dołącza do składu OLY z 1: 56.48 200 fly

Główny autor obrazu: Rutgera van der Mara/Flickr (W ramach licencji CC BY 2.0)