Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

bne IntelliNews – Volkswagen i Umicor wybierają Polskę na lokalizację wartej 1,7 miliarda euro fabryki podzespołów do akumulatorów do pojazdów elektrycznych

bne IntelliNews – Volkswagen i Umicor wybierają Polskę na lokalizację wartej 1,7 miliarda euro fabryki podzespołów do akumulatorów do pojazdów elektrycznych

Ionway, spółka joint venture pomiędzy PowerCo, częścią Grupy Volkswagen, a belgijską firmą materiałową Umicore, wybrała polskie miasto Nysa na budowę fabryki produkującej komponenty akumulatorów do pojazdów elektrycznych, poinformował 7 października Volkswagen.

Polski rząd przekazuje 350 mln euro w postaci dotacji na inwestycje o wartości 1,7 mld euro. „To historyczna inwestycja dla całego Opolszczyzny i szansa na dalszy rozwój regionalny” – stwierdził w oświadczeniu wiceminister obrony narodowej Marcin Osipa, kandydujący do parlamentu regionu w niedzielnych wyborach.

„Strategiczna lokalizacja zakładu znajduje się w Polsce, tuż obok fabryki Umicore [existing] Fabryka materiałów do akumulatorów umożliwi przejście na prawdziwie zrównoważoną jazdę elektryczną” – powiedział dyrektor generalny Umicore, Mathias Medrich.

Typowo dla nowego projektu tego typu firma Iway wybrała lokalizację ze względu na dostępność wykwalifikowanej siły roboczej. Firma podkreśliła także możliwość wykorzystania w fabryce wyłącznie energii odnawialnej.

Fabryka Ionway to najnowsza z szeregu powiązanych inwestycji w Polsce, europejska potęga w sektorze pojazdów elektrycznych.

Mercedes-Benz planuje utworzenie w Polsce fabryki o wartości miliarda euro, która będzie produkować elektryczne ciężarówki, a Volvo tworzy centrum technologiczne, które „ułatwi przejście na produkcję całkowicie elektryczną”. Notatki z Polski wspomniany.

Południowokoreański producent części do akumulatorów SK Nexilis rozpocznie budowę fabryki o wartości 660 mln euro w Stalowej Woli w 2022 roku.

Jednak polski plan wypuszczenia na drogi kraju do 1 miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku pozostaje jedynie mrzonką. Opóźnienia wpłynęły także na rządowy plan dla polskiej firmy produkującej samochody elektryczne Izera.

READ  Polska kwalifikuje się do MIPIM Awards