Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sztuczna inteligencja: prace artystów cyfrowych zostały skopiowane więcej razy niż Picasso

Sztuczna inteligencja: prace artystów cyfrowych zostały skopiowane więcej razy niż Picasso

  • Napisane przez Claire Hutchinson i Phila Johna
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, Grzegorz Rutkowski

podpis pod zdjęciem,

Nazwisko Grega Rutkowskiego zostało użyte jako katalizator w narzędziach AI, które generują grafikę ponad 400 000 razy – ale bez jego zgody

„Moje prace były częściej wykorzystywane w sztucznej inteligencji niż Picasso”.

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia życie, jakie znamy, ale dla artysty cyfrowego Grega Rutkowskiego powoduje to duże problemy.

Powiedział, że jego nazwisko zostało użyte jako katalizator w narzędziach sztucznej inteligencji do generowania sztuki ponad 400 000 razy od września 2022 r. — ale bez jego zgody.

Kiedy to sprawdził, jego nazwisko było używane jako mentor nad artystami Pablo Picasso i Leonardo da Vinci.

Urodzony w Polsce artysta Greg wykorzystał swoją pracę w grach takich jak Dungeons and Dragons i Magic: The Gathering, ale powiedział, że nowo odkryta sława jego sztucznej inteligencji sprawiła, że ​​martwi się o swoją przyszłą pracę.

Witryny takie jak Midjourney, Dall.E, NightCafe i Stable Diffusion są znane jako generatywna sztuczna inteligencja, ponieważ mogą tworzyć nowe, sztucznie stworzone dzieła sztuki w ciągu kilku sekund na podstawie monitów wpisywanych przez użytkowników.

Nauczyli się tego, usuwając miliardy obrazów z Internetu. Artyści narzekają, że stało się to bez ich zgody.

Źródło obrazu, Doroty Rutkowskiej

podpis pod zdjęciem,

Nawet Greg Rutkowski mówi, że miałby trudności z rozróżnieniem wersji AI swojej pracy od własnej

Greg powiedział: „W pierwszym miesiącu, kiedy to odkryłem, wiedziałem, że będzie to miało wpływ na moją karierę i nie będę w stanie rozpoznać i znaleźć własnej pracy w Internecie.

Źródło obrazu, BBC/w połowie podróży

podpis pod zdjęciem,

Obrazy takie jak ten używany przez narzędzia sztucznej inteligencji wyglądają realistycznie

„Wszystko, nad czym pracowaliśmy przez wiele lat, zostało nam łatwo odebrane za pomocą sztucznej inteligencji” – dodał.

„Naprawdę trudno powiedzieć, czy zmieni to całą branżę do punktu, w którym ludzcy artyści staną się przestarzały. Myślę, że moja praca i moja przyszłość stoją pod dużym znakiem zapytania”.

Prawdziwa sztuka ma osobowość

Chociaż problemy są oczywiste, istnieją pewne sposoby wykorzystania narzędzi AI z korzyścią dla artystów, według animatora z Cardiff, Harry’ego Hambly’ego, twórczej siły stojącej za internetową sensacją Ketnipz.

„Myślę, że dla mnie największą rzeczą, jaką może rozwiązać sztuka generatywna, jest nuda” – powiedział.

„Ale może to być przerażające, a internet jest już dzikim miejscem, a mieszasz z tym sztuczną inteligencję… nie wiemy, dokąd zmierza.

„Czy myślę, że moja praca zostanie poświęcona sztucznej inteligencji, czy sztuczna inteligencja zrobi to lepiej niż ja? Nie wiem. Mam nadzieję, że nie”.

Źródło obrazu, Harry’ego Hambly’ego

podpis pod zdjęciem,

Największym problemem, mówi artysta Harry Hambly, jest to, że nie wiemy, jak daleko zajdzie sztuczna inteligencja

Harry powiedział, że wierzy, że sztuka to coś więcej niż wygląd.

„Ostatecznie myślę, że istnieje większy powód, dla którego ludzie inwestują w Ketnipz i nie sądzę, że jest to tylko estetyka.

„Myślę, że za tym kryje się osobowość, z której nie sądzę, by ktoś naśladujący mógł naprawdę skorzystać”.

„Po prostu twórz sztukę”

podpis pod zdjęciem,

Sterowanie pędzlem Jamesa Lewisa sprawiło, że stał się wielkim hitem na TikTok

Nie dowiedział się jeszcze, czy narzędzia wykorzystały jego pracę, ale powiedział, że ponieważ sztuczna inteligencja nauczyła się z miliardów dzieł sztuki, trudno będzie śledzić, który artysta wykorzystał pracę na każdym obrazie.

„Jeśli istnieje sposób, aby cofnąć się i dowiedzieć się, kto zainspirował ten styl obrazu, który został stworzony, myślę, że sprawiedliwe byłoby, aby ten artysta otrzymał jakąś rekompensatę” – powiedział.

Źródło obrazu, Jamesa Lewisa

podpis pod zdjęciem,

Kawałek Jamesa Lewisa, Kaboom, przedstawia kobiecą głowę bez grzebienia z chmurą dymu wydobywającą się z niej

Tymczasem uważa, że ​​artyści powinni nadal tworzyć.

„Mam nadzieję, że sztuka sztucznej inteligencji będzie się rozwijać i doskonalić, ale nie będzie w stanie uchwycić tej prawdziwej ludzkiej istoty, tej prawdziwej kreatywności, którą mamy jako ludzie” – powiedział.

„Nadal będziesz potrzebować własnych kreatywnych pomysłów, własnej inicjatywy”.

podpis pod zdjęciem,

Artystka Caroline Cenders mówi, że będzie korzystać ze swoich praw autorskich

Według Caroline Cinders, artystki i badaczki praw człowieka, firmy zajmujące się sztuczną inteligencją muszą stawić czoła temu problemowi.

„Część argumentów, które słyszymy od firm, brzmi:„ Mamy tak dużo danych i nie moglibyśmy wiedzieć, jak szukać igły w stogu siana ”- powiedziała.

„Powiedziałbym, cóż, to problem „ty”, a nie problem „mnie”.

„Mam prawa autorskie do obrazów i planuję wprowadzić moje prawa autorskie, jeśli moje obrazy zostaną wykorzystane bez mojej zgody”.

Powiedziała, że ​​jest również zaniepokojona stronniczością stworzoną przez te narzędzia i tym, w jaki sposób oznaczają, że grafika AI nie odzwierciedla rzeczywistego świata.

„Załóżmy, że poprosimy system sztucznej inteligencji generujący obraz, aby wygenerował lekarza, który oceni opiekę nad rodziną” – powiedziała.

„I to nie jest przykład, który wymyślam przypadkowo. Przeprowadzono testy, w których zadano tego rodzaju ogólne pytania bez płci w tekście, i najczęściej odzwierciedlają one te stereotypy”.

To rozciąga się również na uprzedzenia rasowe i zdolności, powiedziała Irene Fubara-Manuel, wykładowca na University of Sussex.

Chociaż powiedzieli, że są podekscytowani możliwościami, jakie oferuje sztuka generatywna, trudno było przezwyciężyć problemy, takie jak uprzedzenia rasowe i płciowe w niektórych stworzonych obrazach.

„Próbowałem farbować włosy latem i szukałem ludzi kolorowych, z blond lokami” – powiedzieli.

podpis pod zdjęciem,

Irene Fubara-Manuel mówi, że podczas wyszukiwania zdjęć przedstawiających wypróbowywanie nowych fryzur zauważyli błąd

„W odpowiedzi otrzymałem ten królewski obraz, powiedziałbym, fetysz czarnych ludzi. Wiesz, wyrzeźbione szczęki, a ich skóra była opalizująca.”

„To tak, jakby byli czarnoskórzy ludzie, którzy są tak piękni, ale obrazy, które często widzisz w wielu AI, są bardzo ładnymi przedstawieniami ludzi.

„Nie zobaczysz na przykład osób o dużych rozmiarach ani osób z wadami wzroku”.

Artyści wzywają teraz organy regulacyjne w Wielkiej Brytanii i na całym świecie do podjęcia dalszych działań w celu ochrony artystów i branży.

Erin powiedziała, że ​​artyści nie są przeciw sztucznej inteligencji, ale „argument przeciwko wyzyskowi”.

„Mam jednak nadzieję, że ogólnie przyczyni się do ludzkiej kreatywności, tak jak tworzenie komputerów dodało jej więcej. Jestem podekscytowana jego wkładem” – powiedziała.

Caroline powiedziała, że ​​więcej regulacji rodzącego się przemysłu sztucznej inteligencji w Wielkiej Brytanii nie „zdławi” innowacji.

„To sprawia, że ​​rzeczy są bezpieczniejsze i dlatego mamy pewne prawa” – powiedziała.

„Dlatego mamy teraz pasy bezpieczeństwa i samochodowe poduszki powietrzne oraz wiele przepisów na ich temat. Kiedy zostały wynalezione, nie mieliśmy żadnych.

„Więc nie jest wykluczone wymaganie lub tworzenie barier ochronnych i zabezpieczeń”.

Dodatkowe raporty Loli Mayor.