Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rozdział 2 Recenzja roweru szutrowego KAHA: pomysłowość w standardzie

Rozdział 2 Recenzja roweru szutrowego KAHA: pomysłowość w standardzie

],”filter”:{„nextExceptions”:”img,blockquote,div”,”nextContainsExceptions”:”img,blockquote,a.btn,ao-button”}}”>

na zewnątrz? Przeczytaj ten artykuł o nowej aplikacji Outside+ dostępnej teraz na urządzeniach członków z systemem iOS!
> „,” nazwa „:” in-content-cta „,” wpisz „:” link „}}”> Pobierz aplikację.

Rozdział 2 może nie jest pierwszą nazwą, która przychodzi na myśl, gdy myślisz o kolarstwie wyczynowym, ale ojciec i syn Pryde wiedzą kilka rzeczy o wyczynach. Być może słyszałeś o kultowej firmie zajmującej się sportami wodnymi NeilPryde, znanej ze swoich wysokowydajnych komponentów węglowych w świecie kitesurfingu i windsurfingu?

Chapter2 KAHA to pierwszy rower szutrowy tej marki, który wykorzystuje tę wiedzę na temat wysokowydajnych komponentów z włókna węglowego i stosuje ją w szybko rozwijającym się segmencie szutrowym.

Rozdział 2 KAHA jest elegancki z tradycyjną sylwetką ramy na górze. Wiele pominiętych szczegółów wzdłuż dolnej połowy. (Zdjęcie: Troy Templin)

Zrozumienie rozdziału 2 KAHA

Wciąż projektując węgle do wody, Michael założył w 2014 roku dział rowerowy NeilPryde, ale wkrótce potem zarówno Michael, jak i Neil opuścili firmę, aby rozpocząć kolejny rozdział. Z nową ścieżką i miłością do kolarstwa firma Chapter2 została założona w 2017 roku przez Michaela i Neila Pride. Firma ma siedzibę w Nowej Zelandii, gdzie rdzenni mieszkańcy Maorysów osiedlili się na wyspach na początku XIII wieku, a znaczna część marek jest hołdem dla lokalnej kultury.

Kiedy kupujesz rower z Rozdziału 2, możesz mieć trudności ze znalezieniem kompletnego roweru, głównie dlatego, że go nie oferują. Michael wierzy, że sprzedaż zestawów ram i wybranych komponentów pozwala firmie skupić się na sednie jazdy na rowerze, jednocześnie pozwalając klientowi lub lokalnemu dealerowi wybrać konstrukcję, która najlepiej pasuje do jego potrzeb i terenu.

Zanim rozłożę rower i przedstawię swoją opinię o jeździe, chcę jasno powiedzieć, że nie jestem fanem „wyścigowych” rowerów szutrowych. Chociaż wiem, że mają swoje miejsce i wielu jeźdźców szosowych zanurzających stopy w błocie je uwielbia, zwykle mam ochotę na jazdę, kiedy tylko nie jestem na chodniku. Patrząc na mapę geograficzną, są one zwykle bardzo zbliżone do motocykli długodystansowych.

Więc chociaż są fajne, szybkie i pod wieloma względami pasują do motocykla szosowego, który pasuje do większych opon, lubię trochę więcej ucieczek, ponieważ zwykle jeżdżę na moim zwykłym rowerze terenowym. Kiedy podjeżdżam na szutrowy rower, szukam czegoś więcej niż tylko większej ilości gumy na ziemi.

READ  Samochód, który uciekł: W małym miasteczku w Oklahomie znaleziono koncepcyjnego Forda GT90
Rozdział 2 Kaha
Jeśli chodzi o niejazdę, KAHA jest celowo zaprojektowana. (Zdjęcie: Troy Templin)

Mając to na uboczu, rozdział 2 KAHA, co po maorysku oznacza „siłę i moc”, jest wyborem szutrowej rasy. Otrzymałem średni rozmiar do testów, mierzący 39,5 cm długości przy stosie 57,1 cm. Ma całkowity rozstaw osi 40 cali i jest przeznaczony do montażu opon o wymiarach do 700 x 47 mm. Rama ma symetryczne 16,5-calowe rozpórki teleskopowe dla krótkiego, ściśniętego do środka tyłu.

Spadek suportu wynosi tylko 70 mm, co jest dobre na ciasne zakręty i przeszkody, ale trochę za wysoko jak na mój gust. Choć może to zabrzmieć dziwnie, im niższy jest suport, tym wyżej siodło znajdzie się nad ziemią. KAHA nie sprawia, że ​​czuję się, jakbym siedział wysoko na rowerze, ale łatwo było dotknąć ziemi palcem u nogi, gdy siedziałem na siodełku.

Jak zbudowaliśmy Rozdział 2 KAHA

W przypadku kompilacji rozdział 2 poszedł z 1X, ale zestaw ramek jest również kompatybilny z 2X. SRAM jest obecnie liderem na rynku napędów szutrowych dzięki linii 12-biegowych akumulatorowych komponentów AXS. Jednak ktokolwiek zrobił nasz rower, musiał przegapić notatkę SRAM, że przerzutki Eagle nie są kompatybilne z kasetą XPLR 10-44t. Oznaczało to, że pierwsza część naszych testów nie była idealna i ostatecznie przerzuciliśmy się na kasetę Eagle 10-50t.

Następnie mieliśmy okazję przetestować powiększoną przerzutkę z koszykiem Kogel. Okazuje się, że nie rozwiązało to całkowicie nierównej zmiany biegów w oryginalnej kasecie 10-44t, ale znacznie ją poprawiło. Z przodu tarcza 40T była dobra na strome drogi pożarowe w mojej okolicy, ale prawdziwi kierowcy wyścigowi prawdopodobnie woleliby 42T.

Rozdział 2 nie oferuje pełnych kompilacji, jak powiedziałeś, więc prawdopodobnie nie będzie to problemem, ponieważ możesz to zdefiniować w dowolny sposób.

Rozdział 2 Kaha
Kompatybilna z wsuwanymi rurami tylnego trójkąta i zaprojektowana rura podsiodłowa pozwalają na zamontowanie opon 47 mm i utrzymanie krótkiego tylnego końca. (Zdjęcie: Troy Templin)

Zestaw kołowy Hunt 35 Carbon Gravel X-Wide jest bez haczyków i ma wewnętrzną szerokość 25 mm. Idealnie łączą się z wyścigowymi oponami Vittoria Terreno Dry 35 mm. Doskonale nadaje się również do opon większych niż maksymalna dopuszczalna wielkość KAHA. Co najlepsze, te koła z włókna węglowego nie rozbijają banku o około 1000 USD za sztywne koła o wadze poniżej 1500 gramów.

READ  AWS CodeArtifact obsługuje teraz menedżera pakietów Swift
Rozdział 2 Kaha
KAHA ma dolną osłonę rury, podobnie jak rowery górskie. Poza tym to jeden z nielicznych wyścigowych rowerów szutrowych z mocowaniami przerzutki. (Zdjęcie: Troy Templin)

Być może jedynym przedmiotem, który mnie interesował, był kokpit rozdziału 2 MANA-GRVL. Uniwersalna kierownica i mostek z włókna węglowego, która nie jest powszechna na szutrze. Zwykle są bardzo sztywne i nie nadają się do trudnego terenu. Myślę, że rozdział 2 wykonał całkiem dobrą robotę, pracując na pewnym poziomie zgodności.

Najbardziej spodobał mi się kształt batona i nieco szersza podstawka w kropelkach. Czułem się komfortowo w owijkach, ale kiedy potrzebowałem trochę więcej dźwigni i zgodności, mogłem przejść do upadków. Te szyny są przyjemnie zaokrąglone, co jest również wygodne podczas montowania akcesoriów, takich jak zewnętrzna lampka komputerowa lub stojak. Generalnie są one nastawione na „wyścigi”, ale dobrze sprawdzają się również w ogólnej jeździe po szutrze.

Rozdział 2 Kaha
Chociaż przerzutka SRAM AXS XX1 zwykle nie jest kompatybilna z kasetą XPLR 10-44t, dodanie powiększonego koszyka przerzutki Kogel zapewnia znacznie lepszą wydajność. (Zdjęcie: Troy Templin)

wrażenia z jazdy

Jak powiedziałem wcześniej, wiele moich lokalnych szutrów to albo drogi pożarowe, które są tak łatwe i szerokie, że większość rowerów szosowych z oponami 30 mm toczy się bez problemu, albo niszczą podwójne lub pojedyncze gąsienice. Oba zwykle wiążą się ze stromymi podjazdami, więc łańcuch 40 ton był niezły.

Byłem pod wrażeniem tego, jak dobrze KAHA radziła sobie zarówno na technicznych podjazdach, jak i gładkich, ale stromych podjazdach. Krótki tylny koniec utrzymywał duży ciężar na tylnej oponie i pozwolił mi naciskać trochę mocniej bez utraty przyczepności, nawet z mniejszymi, prawie gładkimi oponami Vittoria.

Rozdział 2 Kaha
Rozdział 2 KAHA może być zbudowany z silnikami 1x lub 2x. (Zdjęcie: Troy Templin)

Na zjeździe zaczyna się moja niechęć do szutrowych rowerów „wyścigowych”. Podobnie jak podjazdy, tak i zjazdy są bardzo strome. Myślę, że całkiem dobrze zjeżdżam i naprawdę mi się to podoba, ale podobnie jak w przypadku większości innych „wyścigowych” rowerów szutrowych, zawsze czułem się, jakbym jechał na cienkiej linii prędkości z dużą responsywnością. Chociaż wiem, że nie każdy ma taki teren, dla mnie jest to bardziej przesadzone, ponieważ nasze zjazdy są tak długie, że wiele z nich zajmie ponad 20-30 minut, nawet przy dużej prędkości.

READ  Fani tworzą mapę GTA 6 na podstawie przecieków

Jeśli zjazd jest szybki, nie musisz się zbytnio martwić, ale gdy trwa ponad 10 minut, może popsuć zabawę, co moim zdaniem jest najlepszą częścią.

Rozdział 2 Kaha
Chapter2 nie sprzedaje kompletnych motocykli, ale nasza konstrukcja jest dość mocna, plus niedopasowana kaseta i tylna przerzutka. (Zdjęcie: Troy Templin)

Jeśli chodzi o teren płaski lub pofałdowany, rozdział 2 KAHA to świetna zabawa. Jest bardzo czuły na wejście zasilania i wydaje się szybki. Rower ma wystarczający rozstaw osi, aby był stabilny dla większości ludzi, ale wydaje się responsywny, gdy szybko skręcam wokół szybko zbliżającej się skały lub przeszkody.

Powiem, że masz trochę doświadczenia w terenie i znasz się na tym, co zrobi rower, gdy teren jest kluczowy. Taki rower wyścigowy tylko potęguje błędy i może sprawić, że niektórzy jeźdźcy będą walczyć z motocyklem.

Chociaż nie przeprowadzałem zbyt wielu testów na większych oponach, zamontowałem zestaw kół na rowerze z oponami 45 mm i pasują one ciasno z tyłu. Widelec wydaje się mieć nieco większy prześwit niż rama, ale ogólnie wygląda na to, że rower będzie pasował do deklarowanych 47 mm. Nie pozostawi dużo miejsca na błoto lub zanieczyszczenia, ale pasuje.

Rozdział 2 Kaha
Chociaż kokpit MANA-GRVL jest idealnym połączeniem, można również zastosować konwencjonalną kierownicę i mostek. (Zdjęcie: Troy Templin)
Rozdział 2 Kaha
Rozdział 2 oferuje kokpit MANA-GRVL jako dodatek za 450 USD. Istnieje również łatka cierna do zakończenia akcesoriów w celu przymocowania do szyn po każdej stronie. (Zdjęcie: Troy Templin)
Rozdział 2 Kaha
Jednoczęściowy kokpit MANA-GRVL ma delikatną 12-stopniową poświatę w kroplach. (Zdjęcie: Troy Templin)

Ogólnie rzecz biorąc, spędziłem dużo więcej czasu nad rozdziałem 2 KAHA, niż się spodziewałem. Było fajnie i szybko zarówno na drodze, jak i na szutrze. Jednoczęściowy kokpit spisał się lepiej niż się spodziewałem na szutrze. Co więcej, zaokrąglony kształt rurki części z taśmą ułatwia montaż świateł, dzięki czemu jest to dobra opcja dla tych, którzy chcą wydłużyć jazdę w ciemności.

Mając na uwadze wydłużenie jazdy, Chapter2 KAHA jest jednym z nielicznych „wyścigowych” rowerów szutrowych na rynku, który ma również mnóstwo punktów mocowania. Nie jestem ekspertem od pakietów rowerowych, ale myślę, że ktoś mógłby to przesłać. Więc możesz chcieć zmniejszyć przełożenie „wyścigowe”, ale na tym polega piękno niesprzedawania kompletnych motocykli.

Rozdział 2 Kaha
Koła wędkarskie zapewniają doskonałą równowagę między wydajnością a budżetem. Większe opony byłyby dobre na lokalny żwir, ale jest to konstrukcja „wyścigowa”. (Zdjęcie: Troy Templin)

Ostatnim elementem ramy, którego nie dotykałem jest dolna kolba dętki. Na dnie tuby znajdują się drzwiczki, do których przymocowany jest koszyk na bidon. Ma dźwignię i całkowicie usuwa drzwi, aby otworzyć duży otwór. Rama jest dostarczana z jakimś mocowaniem rolki narzędziowej, ale jeśli chcesz, możesz nawet wrzucić tam zapasowe rurki. Był zaskakująco pojemny i był świetnym sposobem na zmniejszenie zapotrzebowania na torbę podsiodłową. Tylko nie wrzucaj tam drobiazgów. Może to powodować ich podskakiwanie i hałasowanie.

Wniosek

Świetnie się bawiłem przy rozdziale 2 KAHA. Powiedziałbym, że oferuje większą wszechstronność niż większość szutrowych motocykli wyścigowych. Podoba mi się fakt, że rozdział 2 nie oferuje pełnych kompilacji, ponieważ pozwala finalistom uzyskać to, czego naprawdę potrzebują od samego początku, bez konieczności dokonywania kosztownych aktualizacji. Wiem, że wielu rowerzystów uwielbia wygodę pełnego roweru, ale niestandardowa konstrukcja to świetna zabawa i świetny sposób na wyróżnienie się w grupie.

Podczas naszych testów Chapter2 obniżył cenę KAHA, czyniąc ją jeszcze lepszą wartością. Zestaw ram KAHA kosztuje 2499 USD (4079 NZD, 2999 EUR, 3199 CAD). Pasek MANA-GRVL jest teraz opcjonalny w cenie 450 USD (739 NZ $, 499 €, 579 CAD).

Po więcej informacji odwiedź www.chapter2bikes.com.