Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kyle Chayka z „The New Yorkera” opowiada o tym, jak sztuczna inteligencja przejmuje nasze procesy decyzyjne

Kyle Chayka z „The New Yorkera” opowiada o tym, jak sztuczna inteligencja przejmuje nasze procesy decyzyjne

(zdjęcie pliku)
zdjęcie: 123RF

Kiedy już zaczniesz to zauważać, będzie to widać wszędzie: „podobieństwo” stylu, muzyki, sztuki, a nawet jedzenia.

Pisarz z New Yorkera Kyle Chayka i autor nowej książki Świat Filtrów Jak algorytmy zniszczyły kulturę Obwinianie algorytmów, które kierują naszą uwagę na to, co najlepsze dla platform cyfrowych.

Widać to w wyszukiwarkach Google, na Facebooku i w reklamach, które śledzą nas w Internecie. Efektem końcowym jest to, że przestajemy definiować dla siebie to, co lubimy.

– powiedział Czajka popołudnie Chciał, aby ludzie lepiej zrozumieli, w jaki sposób te siły kształtują nasz gust i nie pozwalali, aby formuły generowane komputerowo dyktowały nasze doświadczenia i wybory.

Wyrażenie „filterworld” opisuje wciągające środowisko algorytmów, które dostosowują się do tego, czego możemy chcieć używać.

„Algorytm to tylko równanie… a oceniają tak naprawdę zaangażowanie. A zatem to, co jest już popularne, to, na co patrzą inni ludzie, w co inni klikają, i myślę, że to zwykle promuje tego rodzaju rodzaj interakcji. jednorodność.”

„Wskazuje nam to na te same style, estetykę i dźwięki, które działają na największą liczbę ludzi”.

Chociaż istnieją oczywisti winowajcy, tacy jak YouTube, Spotify czy Netflix, Chaika stwierdziła, że ​​dotyczy to nawet miejsc na świecie fizycznym, takich jak kawiarnie i restauracje.

Wiele naszych decyzji dotyczących konsumpcji zostało przeniesionych do Internetu, powiedział. Możesz na przykład sprawdzić restaurację na Instagramie lub najpierw przeczytać jej menu w Mapach Google.

„Myślę, że przestrzenie fizyczne zaczynają dostosowywać się do estetyki popularnej w Internecie”.

Pamięta podróżowanie po świecie jako freelancer i szukanie kawiarni.

Większość z nich, niezależnie gdzie się udali, miała tę samą estetykę.

„Mogę po prostu otworzyć Yelp lub Mapy Google i znaleźć ten specyficzny styl typowej kawiarni i wszyscy wiemy, co to jest.

READ  Zaoszczędź 500 USD na 65-calowym telewizorze Sony OLED Premium 2023 z okazji Cyberponiedziałku

„[It’s] W menu często pojawiają się meble z drewna z odzysku, tosty z awokado i latte art, które możesz znaleźć gdziekolwiek się udasz.

Nowy strażnik

Strażnicy informacji zawsze tam byli.

Tradycyjnie wyglądało to jak stacje telewizyjne, czasopisma i gazety. Chociaż Czajka przyznała, że ​​ma własne problemy, używanie algorytmów jako nowych strażników również miało problemy.

„Ona ocenia tylko na podstawie danych… Nie ma uczuć, nie ma kreatywności, nie ma ludzkiego ducha”.

Powiedział, że chociaż przesłanie marketingowe było takie, że rekomendacje będą osobiste, w rzeczywistości będą one najbardziej odpowiednie dla platformy.

Jako przykład podał Netflix.

„[It’s] To ma być bardzo osobiste, pokazuje mi to, co chcę oglądać. Ale w rzeczywistości Netflix algorytmicznie dostosowuje miniatury programów i filmów, aby były dla Ciebie bardziej atrakcyjne.

„Zamiast dbać o ciebie, manipuluje tobą, abyś myślał, że podoba ci się to, co już jest, co moim zdaniem jest naprawdę smutne”.

Czy odkrywanie algorytmów sprawiło, że Czajka zakwestionował własny gust?

Przyznał, że jego preferencje telewizyjne prawdopodobnie nie są najlepsze.

„Nie wiem, czy mam dobry gust telewizyjny, więc oglądam tylko to, co jest zalecane… i nie wiem, czy to naprawdę na mnie wpływa, czy nie”.