Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Microsoft i Alphabet czerpią korzyści ze swoich oddziałów zajmujących się chmurą dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji

Microsoft i Alphabet czerpią korzyści ze swoich oddziałów zajmujących się chmurą dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji

Microsoft i Alphabet, do którego należy Google, rozwiały wątpliwości inwestorów co do ogromnych sum wydanych na rozwój sztucznej inteligencji, po tym jak utwierdziły je rosnące zapotrzebowanie firm na ich usługi w chmurze.

Łączna wartość rynkowa amerykańskich gigantów technologicznych wzrosła w piątek o ponad 250 miliardów dolarów, dzień po tym, jak obaj odnotowali dwucyfrowy wzrost przychodów w wynikach za pierwszy kwartał, znacznie powyżej oczekiwań analityków. Akcje Amazona i Nvidii, dwóch kolejnych beneficjentów wydatków na sztuczną inteligencję, również wzrosły odpowiednio o około 3 i 6 proc.

Raporty o zarobkach Microsoft i Alphabet uspokoiły niepokój rynku związany z ogromnymi skokami wydatków na infrastrukturę niezbędną do obsługi chatbotów, takich jak ChatGPT firmy OpenAI i Gemini firmy Google, a także wielu innych firm eksperymentujących z nowymi modelami sztucznej inteligencji.

Tymczasem przychody Google z reklam również wzrosły, co sugeruje, że chatboty oparte na sztucznej inteligencji nie osiągnęły jeszcze poziomu dominującego wykorzystania wyszukiwarek na świecie. Jim Tierney, szef działu wzrostu w USA w AllianceBernstein, powiedział, że wyniki Alphabetu za pierwszy kwartał zostały ogłoszone w czwartek „nie zadawajcie pytań”. [about AI] Odpoczywać. Ale było mnóstwo dobrych rzeczy gdzie indziej, co dało im więcej czasu.

Analitycy z Baird szacują, że łączne nakłady inwestycyjne Alphabet, Amazon, Microsoft i Meta wyniosą w tym roku około 188 miliardów dolarów, czyli prawie 40 procent więcej niż w 2023 roku. Producent samochodów elektrycznych Tesla poinformował, że zainwestował 1 miliard dolarów w sztuczną inteligencję w… Po pierwsze kwartał i 2023 r. Przyspieszyłoby to wydatki na chipy i zautomatyzowaną jazdę.

Bycze perspektywy dla członków „Wielkiej Siódemki” amerykańskich liderów technologicznych mogą ponownie wywołać wzrost napędzany sztuczną inteligencją, który będzie odpowiadał za większość zysków na amerykańskich giełdach w 2023 r. Na początku roku nastroje te uległy osłabieniu, gdy rozpowszechnił się pesymizm dotyczący uciekającej technologii . Wydatki i szersze obawy dotyczące stóp procentowych i konfliktu na Bliskim Wschodzie.

READ  Jim Ryan z PlayStation Activision atakuje w wewnętrznej wiadomości e-mail dla pracowników

Akcje Alphabetu wzrosły w piątek o 10 procent, do wzrostu przyczyniła się wypłata przez spółkę pierwszej w swojej historii dywidendy i zwiększenie jej wartości rynkowej powyżej progu 2 bilionów dolarów. Akcje Microsoftu, najcenniejszej firmy na świecie i największego sponsora OpenAI, wzrosły o prawie 2 procent, by powrócić do kwoty ponad 3 bilionów dolarów.

Wzrosty te kontrastują z 11-procentowym spadkiem Meta, jaki miał miejsce w czwartek po tym, jak spółka matka Facebooka oświadczyła, że ​​„agresywnie zainwestuje” w nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji, takie jak chatboty, mimo że dotychczas osiągnęła z nich ograniczone zyski. Suzanne Lee, dyrektor finansowa Meta, powiedziała, że ​​wydatki kapitałowe wzrosną w tym roku do 40 miliardów dolarów, a w 2025 jeszcze wzrosną, a prognozy przyćmiły 91-procentowy wzrost dochodu netto w pierwszym kwartale.

Jednak w przypadku osób budujących infrastrukturę chmurową inwestorzy spokojnie przyjęli bardziej agresywne plany wydatków na sztuczną inteligencję. Ruth Porat, dyrektor finansowa Google, powiedziała, że ​​wydatki kapitałowe wzrosną w tym roku o 50 procent lub więcej, do co najmniej 48 miliardów dolarów.

„Po czymś, co wydawało się ponad rokiem odchodzenia od tyłu [on AI]„Uważamy, że Google jest w ofensywie” – stwierdzili analitycy JP Morgan.

Amy Hood, dyrektor finansowa Microsoftu, ujawniła wzrost kwartalnych wydatków kapitałowych o 79% rok do roku, do 14 miliardów dolarów, po czym dodała, że ​​centra danych potrzebują więcej środków, ponieważ „popyt na sztuczną inteligencję jest nieco większy niż nasza dostępna pojemność. „ ”.

Strona z informacjami o OpenAI ChatGPT
Wzrósł popyt na usługi AI, takie jak ChatGPT, chatbot opracowany przez OpenAI © Bloomberga

Tak szybki wzrost zapotrzebowania na usługi AI ze strony start-upów, takich jak OpenAI i Anthropic, a także dużych klientów korporacyjnych, powoduje, że wiele niezbędnych komponentów, w tym chipy i zasilacze, staje się rzadkością.

READ  Tesco po raz pierwszy przestaje sprzedawać plastikowe chusteczki dla niemowląt do brytyjskich supermarketów | Tesco

„Jeśli nie korzystasz aktywnie i agresywnie z AI, robisz to źle” – powiedział prezes Nvidii Jensen Huang podczas wydarzenia zorganizowanego w środę przez firmę płatniczą Stripe.

„Twoja firma nie zbankrutuje z powodu sztucznej inteligencji” – powiedział. „Przestanie działać, ponieważ inna firma wykorzystała sztuczną inteligencję. Nie ma co do tego wątpliwości”.

Wyniki za pierwszy kwartał zmniejszają presję na dyrektora generalnego Alphabet, Sundara Pichai, który spotkał się z krytyką za umożliwienie Google utraty pozycji lidera na rzecz Microsoftu w zakresie produktów sztucznej inteligencji dla konsumentów i przedsiębiorstw w następstwie partnerstwa tego ostatniego z OpenAI o wartości 13 miliardów dolarów.

Google został zmuszony do wstrzymania produkcji obrazów dla swojego flagowego systemu sztucznej inteligencji, Gemini, w następstwie zamieszania wokół niedokładnego historycznego przedstawienia różnych ras i płci.

„Google spotkał się z niemal ciągłą krytyką dotyczącą nieuniknionych zakłóceń wyszukiwania ze strony sztucznej inteligencji, a także serią błędów PR, które postawiły pod znakiem zapytania, czy Google nie jest zbyt daleko w tyle w dziedzinie sztucznej inteligencji, czy też nie jest zbyt „obudził się”, aby to osiągnąć” – powiedział analityk Bernstein Mark Shmulik . . „Google musiało być doskonałe, w przeciwnym razie groziły mu powtarzające się kary za drobne błędy”.

Przychody Google z podstawowej działalności związanej z reklamą w wyszukiwarkach również wzrosły o 13 procent. Jednak w dłuższej perspektywie Pichai wciąż stoi przed pytaniem, czy chatboty udzielające natychmiastowych odpowiedzi zaczną zyskiwać na popularności w wyszukiwarkach.

Powiedział analitykom, że wczesne próby wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji do zapewniania bardziej kompleksowych odpowiedzi na zapytania „poprawiają satysfakcję użytkowników”. Dodał: „Jestem spokojny i pewny, że będziemy w stanie dobrze zarządzać tutaj procesem monetyzacji”.

Do szaleństwa wydatków na sztuczną inteligencję przyłączają się kolejne firmy. Zarówno Apple, jak i Amazon, które w przyszłym tygodniu ogłoszą zyski za pierwszy kwartał, oświadczyły, że zainwestują znaczne środki w moc obliczeniową i pracowników, aby ulepszyć swoje produkty.

READ  Eurobike 2023 | Najlepsza nowa technologia od pierwszego dnia

Jednak oferta Microsoft Azure „jest jedynym sektorem oprogramowania czerpiącym korzyści ze sztucznej inteligencji na tym etapie cyklu” – powiedział Brad Sells, analityk ds. badań w Bank of America. „Microsoft pozostaje na czele tego nowego, ogromnego cyklu”.

Dodatkowe raporty George'a Steera w Nowym Jorku, George'a Hammonda w San Francisco i Philipa Stafforda w Londynie