Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Penske zawiesza Cindrica i trzy inne osoby w związku ze skandalem związanym z oszustwami

Szef zespołu Penske, Roger Penske, został zawieszony wraz z trzema innymi osobami na kolejne dwa wyścigi za udział w skandalu związanym z oszustwami, który wstrząsnął IndyCar przed Indianapolis 500.

Penske powiedział w wywiadzie dla The Associated Press, że analiza przeprowadzona przez jego głównego radcę prawnego nie wykazała „niczyich złych zamiarów” i opisał incydent jako załamanie wewnętrznych procesów i nieporozumienie.

Powiedział również, że nadal jest zaangażowany w kontrolowanie zwycięzcy Indianapolis 500 Josefa Newgardena, który został pozbawiony zwycięstwa 10 marca z powodu skandalu, i aktywnie stara się przedłużyć kontrakt z dwukrotnym mistrzem IndyCar.

„Jesteśmy tą samą firmą, którą jesteśmy od 50 lat i będę trzymał głowę wysoko” – powiedział Penske AP. „To niefortunna sytuacja, a kiedy jesteś liderem, musisz podjąć działania. Zrobiliśmy to i idziemy dalej. Nie próbuję organizować konkursu popularności”.

Skandal sięga marcowego inaugurującego sezon IndyCar, który wygrała drużyna Newgardena. Sześć tygodni później seria odkryła, że ​​trzy samochody Penske były w stanie wykorzystać system oprogramowania do zwiększenia mocy podczas uruchamiania i ponownego uruchamiania, co było niezgodne z przepisami.

Tim Cindric, który nadzoruje wszystkie działania Team Penske i jest strategiem Newgarden, to pierwsze nazwisko, które ma kontakt z dwoma wyścigami, w tym Indy 500 odbywającym się w weekend z okazji Dnia Pamięci. Zawieszeni zostali także dyrektor zarządzający zespołu Ron Rosowski, inżynier Newgarden Luke Mason i główny inżynier danych Robbie Atkinson.

Penske powiedział AP, że Cindric i Roszewski „podnieśli ręce jako liderzy zespołów”, aby przyjąć odpowiedzialność za bałagan.

„Dla Rona i mnie, jako liderów tego zespołu, nie chodzi o to, co zrobiliśmy, ale o to, czego nie zrobiliśmy. Naszym obowiązkiem jest zapewnienie zespołowi i wszystkim naszym kierowcom odpowiednich procesów, aby zapewnić, że coś takiego się wydarzy. ” „To się nie dzieje” – stwierdziła Cindric w oświadczeniu. „Z tego powodu przepraszam Rogera, nasz zespół i wszystkich, którzy nas wspierają. Naszą pierwszą misją jest ochrona i wzmacnianie reputacji naszej marki oraz reputacji osób, które nas wspierają.

READ  Syn Tigera Woodsa strzela 68 z sławnym tatą w paczce
Kierowca zespołu Penske, Josef Newgarden (z prawej), świętuje swoje zwycięstwo wraz z właścicielem zespołu Rogerem Penske

„Pod tym względem jako naczelny dowódca poniosłem porażkę i muszę podnieść ręce i wziąć odpowiedzialność przed innymi. To zespół i na moim stanowisku jest to właściwa decyzja”.

Zarówno Ruzewski, jak i Atkinson pracowali nad samochodem Willa Powera — Ruzewski jest jego strategiem — a Power jako jedyny z trzech kierowców Penske nie został oskarżony o wykroczenie. Penske przyznał, że Bauer nie zrobił nic złego i powiedział, że zawieszenia członków jego załogi wynikały wyłącznie z ich roli w zespole. Żaden członek zespołu Scotta McLaughlina nie został ukarany. Kierowca został wcześniej pozbawiony trzeciego miejsca w marcowym wyścigu.

Zawieszenia obejmują weekendowy wyścig na torze Indianapolis Motor Speedway i Indy 500, który Penske próbuje wygrać po raz dwudziesty rekordowy.

„To wielka sprawa i ma duży wpływ na zespół i zaangażowane osoby” – Penske powiedział AP, że Indy 500 jest objęte zawieszeniem. „Rozmawiałem z nimi wszystkimi i mój cel brzmiał: jak możemy posunąć się do przodu, być konkurencyjni i wygrać? Wygrać kolejne dwa wyścigi?” „Takie uczucie towarzyszyło mi, gdy opuszczałem spotkanie”.

Zapytany, w jaki sposób Newgarden mógłby pójść do przodu i odzyskać szacunek swoich rywali, Penske powiedział: „Musi tego dokonać na torze wyścigowym. Myślę, że rozumie powagę tej sprawy i muszę go wspierać”.

Powiedział, że rozmowy w sprawie kontraktu z Newgardenem trwają, ale „zdecydowanie chcę” chcę go ponownie podpisać.

Funkcja push-to-pass jest kontrolowana przez IndyCar i jest wyłączona podczas uruchamiania i ponownego uruchamiania, gdy dodatkowe zwiększenie mocy jest nielegalne. Dwa tygodnie temu w Long Beach usterka oprogramowania spowodowała, że ​​przestało ono działać we wszystkich wpisach Penske z wyjątkiem trzech. Dochodzenie IndyCar wykazało później, że oprogramowanie było obecne podczas wyścigu otwierającego sezon, a Newgarden wykorzystał je na swoją korzyść i trzykrotnie przyznał się do winy.

READ  Pozostałości po huraganie Duffy wykoleiły drogowych mistrzostw Nowej Zelandii
Kierowca Team Penske, Josef Newgarden (w środku), świętuje swoje pole position z drugim w tabeli kierowcą Arrow McLaren, Pato Owardem z Meksyku (z lewej) i trzecim w kolejności kierowcą Team Penske, Scottem McLaughlinem z Nowej Zelandii.

Newgarden stwierdził, że według niego nastąpiła zmiana zasad i że połączenie P2P jest teraz legalne po ponownym uruchomieniu. McLaughlin powiedział, że nacisnął przycisk z przyzwyczajenia i nie odniósł żadnej korzyści ze zwiększenia mocy, które trwało krócej niż dwie sekundy.

McLaughlin powiedział, że użył go raz w Petersburgu, a Bauer nigdy nie używał go nielegalnie. Oprócz pozbawienia Newgardena i McLaughlina podium IndyCar ukarał trzech kierowców grzywną w wysokości 25 000 dolarów (41 686 dolarów nowozelandzkich) i odjęło im po 10 punktów.

Cindric powiedziała, że ​​oprogramowanie było nieumyślnie pozostawione w samochodach od sierpnia ubiegłego roku, kiedy zostało zainstalowane w celu przetestowania nadchodzącego silnika hybrydowego IndyCar, ale skandal wstrząsnął IndyCar, który od 29 lat nie został wyeliminowany z zawodów.

Penske był właścicielem zespołu wyścigowego IndyCar i Indianapolis Motor Speedway oraz zajmował się naprawą szkód

„Zdaję sobie sprawę z skali tego, co się stało i jego ciągłego wpływu na sport, któremu poświęciłem tyle dziesięcioleci” – powiedział Penske w oświadczeniu po ogłoszeniu sankcji. „Wszyscy w Team Penske, a także nasi fani i partnerzy biznesowi powinni wiedzieć, że przepraszam za popełnione błędy i głęboko ich żałuję”.

IndyCar twierdzi, że próbuje ustalić, dlaczego oprogramowanie nie zostało wykryte podczas kontroli podczas pierwszych trzech wyścigów sezonu.