Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Holenderskie arcydzieło po raz pierwszy wystawione w Wielkiej Brytanii |  Wystawy

Holenderskie arcydzieło po raz pierwszy wystawione w Wielkiej Brytanii | Wystawy

Rzadkie „olśniewające” holenderskie arcydzieło, które zawsze znajdowało się w prywatnych kolekcjach, zostało wystawione po raz pierwszy w swojej historii.

Bankietowa martwa natura autorstwa Jana Davidsa. de Heem będzie można oglądać w Fitzwilliam Museum w Cambridge przez następne dwa lata.

Znaczenie obrazu podkreśla A.S Umieść tymczasową taśmę eksportową na pracy przez rząd w zeszłym roku, kiedy po raz pierwszy od dwóch stuleci został wystawiony na sprzedaż, nieczysty, za 6,1 miliona funtów. Taśma eksportowa daje czas publicznej galerii lub fundacji na próbę zebrania funduszy na zakup dzieła.

W tamtym czasie Stephen Parkinson, minister sztuki, powiedział: „Ten urzekający obraz jest niezwykły nie tylko pod względem wielkości, ale także pod względem wyrafinowanych szczegółów. Ogromny talent De Heema jest widoczny w tym rzadkim dziele”.

W tym przypadku został sprzedany prywatnie. Od tego czasu obraz został po raz pierwszy wyczyszczony przez Martina Wilde’a, byłego szefa konserwacji w Galerii Narodowej. Został teraz wypożyczony Fitzwilliamowi, aby publiczność mogła go zobaczyć.

De Heem był jednym z najważniejszych żyjących malarzy XVII wieku. Życie bankietowe jest nadal rzadkie w jego ciele ze względu na jego ogromne rozmiary. Zwykle malował mniejsze prace.

Artysta wykonał cztery obrazy w tej skali między 1640 a 1643 rokiem. Wspólnie ustanowili de Heema jako wybitnego malarza martwych natur holenderskiego Złotego Wieku i byli przykładem rozwijającego się stylu malarstwa znanego jako Bronxtilvinna którym znajdowały się ozdobne ekspozycje wyśmienitej żywności i artykułów luksusowych.

Rząd wprowadził tymczasowy zakaz eksportu Banquet Still Life, kiedy trafi do sprzedaży w 2022 roku. Zdjęcie: Muzeum Fitzwilliama

Bankietowa martwa natura przedstawia dania z egzotycznych owoców, na wpół zjedzony duży placek, ostrygi, porcelanę, lutnie i flety, marmurowe kolumny i delikatne tkaniny, z których wszystkie przekazują wielkie bogactwo.

Luc Sisson, dyrektor Fitzwilliam Museum, powiedział, że to „olśniewający” obraz. Cokolwiek poza tym, obraz celebruje zmysłowe przyjemności życia – i sposoby, w jakie genialny malarz może je przywołać.

READ  Merlin Griffiths, gwiazda pierwszej randki, dzieli się diagnozą raka jelita

„Cudowne zamieszanie związane z jedzeniem i piciem, możliwość muzyki, upadek lśniącego skarbu, De Heem zaprasza nas do świętowania obfitości świata, jednocześnie prosząc nas o zastanowienie się, co jest naprawdę ważne w życiu. To pytanie pozostaje bardzo aktualne”.