Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego puste ciężarówki stanowią problem i jak je rozwiązać

Dlaczego puste ciężarówki stanowią problem i jak je rozwiązać

  • Napisane przez Catherine Latham
  • Reporter technologiczny

Źródło obrazu, Zeus Zrównoważona wysyłka

podpis pod zdjęciem,

Jay Kanwar i Clemente Theotokis założyli Zeusa, aby łączyć przewoźników z lokalnymi firmami w zakresie towarów do transportu.

Jedź prawie każdą drogą w Wielkiej Brytanii i przyjrzyj się ciężarówkom. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co kryje się w środku? Jedzenie, paliwo i meble?

„Możesz stwierdzić, czy ciężarówka jest pusta, sprawdzając, czy czwarty zestaw jej kół dotyka podłoża” – mówi Clemente Theotokis, współzałożyciel firmy Zeus zajmującej się cyfrowym zarządzaniem transportem.

Mówi, że pojazdy transportowe często są w stanie unieść zestaw kół, gdy są częściowo załadowane lub puste.

W Wielkiej Brytanii samochody ciężarowe podróżują puste przez ponad rok Trzy miliardy mil rocznieWedług Departamentu Transportu (DfT). To odpowiednik podróży na Księżyc i z powrotem 6500 razy – czyli ponad 5000 lat jazdy.

A problem jest globalny. w Unii EuropejskiejJedna na pięć ciężarówek na drogach jest pusta w Stanach Zjednoczonych To około 15%.

A te puste kilometry generują koszty, nie generując dochodu, co jest szczególnie bolesne w okresie wysokich cen paliw. i z Transport drogowy odpowiada za 53% emisji CO2 Na całym świecie firmy takie jak Zeus szukają sposobów na ograniczenie niepotrzebnych podróży, kosztów i emisji.

„Logistyka to jedna z tych rozdrobnionych, starych gałęzi przemysłu, w których brakuje technologii potrzebnej do codziennych operacji” – mówi Theotokis.

Mówi, że firmy takie jak Zeus mogą pomóc pracownikom transportu w koordynowaniu ich podróży i podziale ładunku.

„Każdego dnia około 150 000 całkowicie pustych ciężarówek” – mówi. „Podstawowym powodem jest to, że cała branża nadal opiera się na pracy fizycznej”.

Źródło obrazu, Zeus Zrównoważona wysyłka

podpis pod zdjęciem,

Zeus obiecuje zaoszczędzić swoim klientom ponad 10% kosztów operacyjnych

Cyfrowy rynek Zeus umożliwia klientom przeglądanie wszystkich dostępnych ciężarówek, a zarządzanie wszystkim odbywa się za pośrednictwem aplikacji internetowej i aplikacji mobilnej dla kierowcy, co eliminuje formalności.

„Firmom zajmującym się transportem ciężarowym trudno jest uzyskać stałe przychody przez cały rok” – mówi Theotokis. „Jednym z głównych powodów, dla których widzisz puste ciężarówki, jest niemożność dotarcia do pracy”.

Jednak zmiana „bardzo tradycyjnej” mentalności stanowi wyzwanie – mówi.

Jordan Shelvey na przykład nie jest przekonany. Pani Shelvey, dyrektor Shelvey Haulage, pracuje w rodzinnej firmie z siedzibą w Essex, odkąd osiem lat temu ukończyła szkołę.

Źródło obrazu, Transport Shelvey’a

podpis pod zdjęciem,

Jordan Shelvey twierdzi, że ludzie potrafią przystosować się do nieoczekiwanych sytuacji lepiej niż systemy cyfrowe

Faktycznie, może to być dla nas wyzwanie [digital] „Systemy uwzględniają wszystkie zmienne, które mogą wystąpić podczas lotu – opóźnienia, niepowodzenia, wypadki” – mówi.

W rzeczywistości firma Shelvey Haulage nie ma strony internetowej i uważa, że ​​poczta pantoflowa jest najlepszym sposobem koordynowania jej pracy.

„Zawsze jesteśmy w kontakcie z klientami i dbamy o to, aby byli zadowoleni” – mówi.

„Będziemy przewozić dwa razy więcej ładunków sieciami, które i tak są zatłoczone. Tak, możemy poprawić przepływ, ale nie podwoimy przepustowości – nie podwoimy liczby autostrad. A zatem musimy zająć się takimi kwestiami, jak puste przebiegi”.

Źródło obrazu, Maja Bechik

podpis pod zdjęciem,

Według Maji Pecic międzynarodowy transport towarowy ma się podwoić do 2050 r

Przestrzega jednak, że choć jest co jeszcze udoskonalać, nie da się uniknąć wielu przypadków pustej gry. Na przykład tankowiec nie może odbyć podróży powrotnej z mlekiem ani nie można przywieźć żywności schłodzonej w temperaturze otoczenia.

Chill-Chain rozwiązuje ten problem, współpracując wyłącznie z istniejącymi przewoźnikami.

„Upewniliśmy się, że rynek, na którym działamy, nie będzie sprzyjał tego rodzaju zachowaniom” – mówi Jack Fleming, założyciel Digital Freight Management. „Nie mamy niezależnych wykonawców”.

Pan Fleming, wcześniej prezes ds. operacji restauracyjnych w Deliveryoo, zainspirował się cyfrowymi możliwościami internetowej firmy zajmującej się dostawą żywności i dostrzegł jej potencjał w zakresie poprawy koordynacji transportu lądowego.

Źródło obrazu, łańcuch chłodniczy

podpis pod zdjęciem,

Program Jack Fleming umożliwia przewoźnikom napełnianie ciężarówek, które w przeciwnym razie byłyby puste

„Delivero zawsze wie, gdzie jest pizza, ale ludzie nie wiedzą, gdzie są ich ciężarówki” – mówi. „Więc zamiast towaru o wartości 10 funtów z tyłu motocykla, z tyłu furgonetki masz towar o wartości 40 000 funtów, a klienci nie wiedzą, gdzie on się znajduje, czy został odebrany i kiedy zostanie dostarczony być dostarczonym.”

W 2019 roku uruchomił Chill-Chain, program łączący spedytorów i przewoźników – umożliwiający przewoźnikom tankowanie pustych pojazdów. Dodatkowo mogą współpracować grupy producentów, przewożąc razem dwa pełne ładunki na jednym samochodzie ciężarowym.

I odwrotnie, standaryzacja dostaw Szacuje się Oszczędność czasu, odległości i emisji o około 60% w porównaniu do zwykłej działalności – a wszystko to przy obniżonych kosztach.

Chill-Chain umożliwia także producentom zaprezentowanie całego łańcucha dostaw drogowych.

„Nagle mogą zobaczyć wszystko w jednym miejscu” – mówi pan Fleming.

Po powrocie do Zeus w Londynie Theotokis mówi: „Przechodząc na większą automatyzację, branża ulegnie poprawie – zarówno z punktu widzenia kierowcy furgonetki, jak i z punktu widzenia producenta”.