Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dane dotyczące handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii pokazują, że niepewni kupujący nadal pozostają w domu | Sektor detaliczny

Detaliści ostrzegają przed kruchym zaufaniem kupujących po tym, jak dane ujawniły, że liczba odwiedzających główne ulice Wielkiej Brytanii, centra handlowe i parki handlowe w zeszłym miesiącu pozostała o 12,5% niższa niż poziomy sprzed pandemii.

Przenieś się do pracy z domu i Obawy o koszty utrzymania Handel nadal jest ograniczany, a liczba odwiedzin centrów handlowych spadła o ponad jedną czwartą od 2019 r., podczas gdy liczba odwiedzających na głównych ulicach była o 14% niższa.

Szkocja, Walia, północno-wschodnia Anglia i Londyn radziły sobie znacznie gorzej niż East Midlands i północno-zachodnia Anglia, według najnowszego brytyjskiego Monitora Ruchu Detalicznego (BRC) opracowanego we współpracy z operatorem monitorującym zakupy Sensormatic Solutions.

Spadki są nieznaczną poprawą w stosunku do danych z kwietnia, a główne ulice odnotowują szczególnie silne odreagowanie.

Liczba odwiedzających również znacznie wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem – średnio o 19% we wszystkich rodzajach miejsc docelowych – ponieważ ciepła, słoneczna pogoda i perspektywa nadchodzących obchodów jubileuszowych pomogły zwiększyć sprzedaż.

Helen Dickinson, dyrektor generalna BRC, która reprezentuje większość największych brytyjskich sprzedawców detalicznych, powiedziała: „Odwiedzanie Wielkiej Brytanii poczyniło niewielkie postępy trzeci miesiąc z rzędu, przy ciepłej pogodzie w maju więcej osób robi zakupy osobiście.

„Oczekiwanie na obchody jubileuszowe zapewniło dodatkowy impuls do frekwencji, a publiczność przybyła do sklepów, aby znaleźć najlepsze świąteczne dekoracje, jedzenie i napoje na długi weekend”.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Dodała: „Poprawa liczby kroków pozostaje delikatna, ponieważ koszty życia pozostają. Przy niższych dochodach uznaniowych w Wielkiej Brytanii, rządowe wsparcie finansowe mające na celu zaradzenie rosnącym kosztom energii może zapewnić rodzinom jedynie tymczasową ulgę. Inflacja nadal rośnie Zaufanie konsumentów spadło, nie ma żadnej pewności, że apetyt będzie się poprawiał w nadchodzących miesiącach”.

Andy Sumter z Sensormatic Solutions powiedział, że główne ulice Wielkiej Brytanii odradzają się silniej niż inne kraje G7, przy czym frekwencja w Niemczech i Włoszech spadła w maju o prawie 20%, a we Francji o około 22%.

Sumter ostrzegł jednak: „Ponieważ gospodarstwa domowe już zaczynają odczuwać kryzys rosnących kosztów życia i narastającej presji inflacyjnej, sprzedawcy detaliczni mają nadzieję, że pęknięcia nie zaczną pojawiać się w ruchu. Patrząc na czerwiec, detaliści mają nadzieję, że jubileuszowe obchody rozprzestrzenił się na główne ulice świątecznego weekendu i że wydarzenie będzie stymulować ruch wokół kupujących i wydatki detaliczne.”

READ  MONAT zdobywa dwie nagrody Stevie® podczas 19. edycji American Business Awards®