Otwórz bezpłatnie Editor's Digest
Rula Khalaf, redaktorka Financial Times, wybiera w tym cotygodniowym biuletynie swoje ulubione artykuły.
Amerykańskie organy regulacyjne ds. lotnictwa poinformowały w piątek, że Boeing 737 MAX 9 pozostanie uziemiony do czasu dostarczenia przez Boeinga dodatkowych danych.
Federalna Administracja Lotnicza oświadczyła, że chce przeanalizować dane z inspekcji wstępnej grupy 40 ze 170 uziemionych samolotów, zanim podejmie decyzję o zniesieniu zakazu lotów nałożonego po straszliwej eksplozji sekcji kadłuba samolotu Alaska Airlines w powietrzu. Linie lotnicze. Lot.
„Pracujemy nad tym, aby coś takiego nigdy się nie powtórzyło” – powiedział administrator FAA Michael Whitaker.
Na początku tygodnia Boeing poinformował, że przekazał liniom lotniczym instrukcje dotyczące przeprowadzania inspekcji samolotów. FAA stwierdziła jednak, że potrzebuje więcej informacji przed podpisaniem umowy w systemie, choć dodała, że „zachęca ją kompleksowy charakter instrukcji Boeinga dotyczących inspekcji i konserwacji”.
United Airlines, które obsługują więcej samolotów Max 9 niż jakakolwiek inna linia lotnicza, poinformowały w piątek, że odwołały loty tym samolotem do wtorku, dając mu więcej czasu na manewry w oczekiwaniu na zimowe burze w większości Stanów Zjednoczonych.
„Anulując loty z wyprzedzeniem, staramy się zapewnić naszym klientom większą pewność i elastyczność w wykonywaniu swoich zadań przez nasze zespoły pierwszej linii” – stwierdziła linia lotnicza.
Wcześniej w piątek Federalna Administracja Lotnictwa poinformowała, że rozważa pozbawienie Boeinga prawa do przeprowadzania niektórych inspekcji samolotów opuszczających fabryki.
Decyzja o dokonaniu przeglądu programu nadzoru, w ramach którego pracownicy Boeinga poświadczają bezpieczeństwo samolotów w imieniu Federalnej Administracji Lotniczej, została podjęta w związku z uziemieniem około samolotów 737 Max 9 po wypadku w powietrzu nad Oregonem w ubiegły piątek. Tak zwana „licencja klasyfikacyjna” organizacji była już wcześniej przedmiotem analizy, gdy w latach 2018 i 2019 rozbiły się dwa samoloty Boeing 737 MAX 8.
Whitaker powiedział, że FAA „bada” możliwości wykorzystania niezależnej strony trzeciej do nadzorowania inspekcji i kontroli jakości samolotów Boeinga.
„Nadszedł czas, aby ponownie rozważyć przekazanie uprawnień i ocenić wszelkie związane z tym ryzyko dla bezpieczeństwa” – stwierdził. „Uziemienie 737-9 i liczne problemy związane z produkcją, które zostały zidentyfikowane w ostatnich latach [at Boeing] Wymaga od nas rozważenia każdej opcji ograniczenia ryzyka.
Organ regulacyjny oświadczył również, że planuje natychmiast zwiększyć nadzór nad produkcją Boeinga. Federalna Administracja Lotnicza wszczęła w czwartek dochodzenie, czy samoloty produkowane przez Boeinga spełniają określone przez nią specyfikacje.
FAA oświadczyła, że dokona przeglądu linii produkcyjnej 737 MAX 9 i jej dostawców „w celu oceny zgodności Boeinga z zatwierdzonymi procedurami jakości”, w razie potrzeby przeprowadzając dodatkowe audyty.
Firma Spirit AeroSystems, która dostarcza kadłub Maxa, w tym panele drzwi wymontowane z samolotu obsługiwanego przez Alaska Airlines, przez ostatni rok znalazła się w centrum uwagi ze względu na uchybienia w zakresie jakości.
Podłączony panel drzwiowy W piątek przybył do laboratorium od Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, która bierze udział w dochodzeniu w sprawie wypadku.
Senatorka Waszyngtonu Maria Cantwell A list Wczoraj do Federalnej Administracji Lotniczej kwestionującej rolę tej agencji w kontrolowaniu samolotów produkowanych przez Boeinga. Cantwell powiedziała, że rok temu zwróciła się o audyt w niektórych obszarach produkcji Boeinga, ale organ regulacyjny stwierdził, że jest on niepotrzebny.
„Ostatnie incydenty i wydarzenia – w tym wypadnięta uszczelka drzwi samolotu Alaska Airlines lotu 1282 – rodzą pytania dotyczące kontroli jakości w Boeingu” – stwierdziła. „Podsumowując, wydaje się, że procesy nadzoru FAA były nieskuteczne, jeśli chodzi o zapewnienie, że Boeing produkuje samoloty gotowe do bezpiecznej eksploatacji”.
FAA oświadczyła również, że zwiększy monitorowanie wszelkich zakłóceń w samolocie Max 9 podczas operacji. Samoloty latają jednak wyłącznie poza terytorium USA. Na całym świecie jest około 215 samolotów – Max 9 to mniej popularny wariant Max 8, który ma mniej miejsc – a Federalna Administracja Lotnicza uziemiła w sobotę 171 samolotów Boeing po wypadku z udziałem Alaska Airlines Flight 1282.
W piątek organ regulacyjny powtórzył to, co mówił przez cały tydzień: „Bezpieczeństwo lotnictwa ogólnego, a nie prędkość, określi harmonogram przywrócenia Boeinga 737-9 MAX do służby”.
„Z radością przyjmujemy ogłoszenie FAA i będziemy w pełni i przejrzyście współpracować z naszą organizacją” – powiedział Boeing. Wspieramy wszelkie podejmowane działania
Promuj jakość i bezpieczeństwo, podejmując działania na naszej stronie internetowej
systemu produkcyjnego.”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Cadbury wycofuje swój popularny batonik Dairy Milk i nie ma planów jego powrotu, twierdzi marka
Spadek sprzedaży Ethereum NFT o 50%; Czy sytuacja Solany jest lepsza?
Pub pobiera od klientów opłatę w wysokości 30 pensów za każde dodatkowe piwo do zapłaty w barze