Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tanie linie lotnicze: które są najlepsze – a co z najgorszymi?  |  budżet na podróże

Tanie linie lotnicze: które są najlepsze – a co z najgorszymi? | budżet na podróże

Które tanie linie lotnicze oferują najlepszą obsługę klienta, a które sprawią, że po wyjściu z lotniska będziesz mruczał „nigdy więcej”?

Oczywiście nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi – w grze jest zbyt wiele zmiennych, od kosztów, obsługi klienta i liczby odwołań po miejsce na nogi i politykę bagażową. Każda linia lotnicza ma swoje własne (często bizantyjskie) zasady, płatne dodatki i niewielką opłatę za transport.

Jednak starając się znaleźć odpowiedzi, Guardian Money głęboko zagłębił się w ostatnie ustalenia ze szczegółowego raportu Badanie linii lotniczych krótkiego zasięgu przez Urząd Ochrony Konsumentów?, a także poprosił o opinię ekspertów z branży turystycznej.

Który? Wyniki ankiety

Organizacja konsumencka przepytała ponad 8 000 podróżnych na temat ich doświadczeń związanych z lataniem w ciągu ostatnich dwóch lat, a pasażerowie zostali poproszeni o ocenę swoich przewoźników według szeregu kryteriów.

Jet2.com – który lata z 10 lotnisk w Wielkiej Brytanii do ponad 65 miejsc docelowych – zajął pierwsze miejsce z 80% wszystkich klientów. Była to jedna z zaledwie dwóch firm obsługujących loty krótkodystansowe – druga to Norwegian Air, która zdobyła 74% punktów – która uzyskała status Polecanego Dostawcy.

Na dole tabeli znalazły się Wizz Air (wynik klientów: 48%) i Ryanair (52%). British Airways uplasowały się na czwartym miejscu od końca z wynikiem 56%, podczas gdy EasyJet i TUI Airways zdobyły 59%.

każdy? Przepytał ponad 8 000 podróżnych o ich doświadczenia z lataniem w ciągu ostatnich dwóch lat. Zdjęcie: Sascha Steinbach/EPA

Co mówią eksperci od podróży?

Poprosiliśmy cztery osoby, które naprawdę znają się na tych rzeczach, o ich opinie, w tym o to, która linia lotnicza zapewnia najlepsze wrażenia.

Paweł KarolCEO Travel Consulting agencja komputerowa Były menedżer Virgin Atlantic powiedział nam: „Nadal uważam, że easyJet ma jeden z najlepszych produktów dostępnych w tej cenie. Często daje poczucie bycia w linii lotniczej z pełnym zakresem usług, ale oczywiście bez dodatków… Załoga jest bardzo moim zdaniem dobrze wyszkolony w obsłudze klienta.” „.

Czy warto płacić więcej za dodatki? „To zależy od linii lotniczej i miejsca docelowego” — mówi Charles. „Jeśli masz czterogodzinny lot do Aten, warto dopłacić za więcej miejsca na nogi. Jeśli masz tylko 90-minutowy lot lub masz małą torbę, po prostu zapłać za taryfę podstawową.”

Dodaje: „Dużo podróżuję i stwierdzam, że pasażerowie wnoszą coraz więcej bagażu do samolotu, zamiast umieszczać go w luku bagażowym. Ludzie płacą za wygodę noszenia małych torebek przez cały czas, zamiast ryzykować bagaż zagubienie się za kulisami. Myślę, że to rozsądne, ponieważ oznacza, że ​​możesz jak najszybciej wysiąść z samolotu i wydostać się z lotniska, co jest w porządku!”

READ  Amazon to najdroższe miejsce do kupowania narzędzi do majsterkowania w porównaniu do największych sklepów z artykułami żelaznymi w Wielkiej Brytanii
Pasażerowie ustawiają się w kolejce do stanowiska odprawy Jet2 na lotnisku Palma de Mallorca w lipcu 2020 r.
Jet2.com znalazło się na szczycie w którym? rekonesans. Zdjęcie: Clara Marges/Getty Images

Chelsea Dickinsonkto prowadzi stronę Ekspert od tanich wakacjiZ trzech głównych — Ryanair, easyJet i Wizz Air — mówi, że podoba jej się podejście Ryanair i Wizz Air „bez użycia rąk”, „ponieważ często podróżuję z bardzo, bardzo dużą torbą! trochę więcej”.

Dodaje jednak: „Gdybym była naprawdę pod presją, wybrałabym EasyJet. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki temu, że nie dzielą celowo podróżnych, którzy rezerwują razem i pomijają opcję zapłaty za miejsce. „

Wizz Air A320 200 na płycie lotniska Budapest Ferihegy Airport, Węgry
Chelsea Dickinson uwielbia podejście „bez użycia rąk” przyjęte przez Wizz Air i Ryanair. Zdjęcie: Gareth Dewar/Alami

Dickinson mówi, że jej zwolennicy na Instagramie też się zgodzili. Z ponad 3000 odpowiedzi na niedawno opublikowaną ankietę, 77% twierdzi, że easyJet ma najlepszą obsługę klienta, a następnie Ryanair z 15% i Wizz Air z zaledwie 9%. Jednak dodając Tui i Jet2 do miksu, easyJet spadł na trzecie miejsce za Jet2 – który wyprzedził – a za nim Tui”.

Olly’ego TownsendaEkspert od ofert MoneySavingExpert.comWskazuje, że w przypadku Ryanair: „Jeśli nie zapłacisz za miejsce, prawie na pewno zostaniesz podzielony, ponieważ przydzielają miejsca „losowo” tym, którzy nie kaszlą o gwarantowane miejsca. Ryanair oznacza również, że nie możesz odprawić się za darmo 24 godziny przed odlotem – dla porównania easyJet ma 30 lat. Oznacza to również, że wielu z nich będzie musiało odprawić się na lot do domu za granicą”.

Dodaje: „Nigdy nie wychodź z odprawy, dopóki nie znajdziesz się na lotnisku, ponieważ Ryanair obciąży Cię opłatą w wysokości 55 funtów za osobę za lot za odprawę na lotnisku… Niektóre inne linie lotnicze również to robią, na przykład Wizz Air, które pobierają 36,50 funtów za osobę. Każdy lot służy do odprawy na lotnisku, podczas gdy EasyJet nie pobiera za to dodatkowych opłat”.

Rory’ego Bolandawyd każdy? PodróżJet2.com wyróżnia się jako wybór pakietu, a pasażerowie nie tylko chwalą doskonałą obsługę klienta i stosunek jakości do ceny, ale także wysoko oceniają wrażenia z wejścia na pokład i czystość w kabinie.Dowód na to, że można uzyskać doskonałą obsługę klienta w dobrej cenie . „.

Mówi, że pasażerowie, którzy planują zabrać bagaż, powinni zawsze podnosić całkowity koszt swoich biletów, a nie tylko główną taryfę. „Może się okazać, że linie lotnicze z bardziej hojnym limitem bezpłatnego bagażu, takie jak Jet2 i British Airways, działają taniej niż Ryanair i easyJet, gdy doda się koszt jednej lub dwóch sztuk bagażu”.

READ  Czy tokeny Bitcoin wróciły do ​​punktu wyjścia? Spadek aktywności rodzi pytania

Boland uważa, że ​​płacenie za pierwszeństwo wejścia na pokład lub wybór miejsca „w normalnych warunkach byłoby stratą pieniędzy dla większości ludzi. W przeszłości nasze badania wykazały, że jeśli odprawisz się wcześniej, zwykle siedzisz razem. Jedyny wyjątek od tej zasady zasada jest taka, że ​​leciałeś Ryanairem”.

Pasażerowie ustawiają się w kolejce do samolotów Ryanair na lotnisku Stansted w lipcu 2022 r
Linie lotnicze z bardziej hojnym limitem bezpłatnego bagażu mogą być tańsze niż Ryanair i easyJet „po dodaniu kosztów jednej lub dwóch sztuk bagażu” – mówi Rory Boland. Zdjęcie: N Carson/Pensylwania

Miejsce na nogi

To wielka sprawa dla wielu ludzi. Który? Ankieta zawiera szczegółowe informacje na temat „rozstawu miejsc” każdej linii lotniczej: odległości między dwoma rzędami w ekonometrii.

Wizz Air jest jednym z najmniej hojnych na tym froncie, z rozstawem siedzeń 28 cali (71,12 cm), chociaż szczerze mówiąc, w Jet2 zakres ten wynosi od 28 cali do 31 cali, więc możesz nie być w lepszej sytuacji w jednym locie. Niektórzy mogą być zaskoczeni, gdy dowiedzą się, że Ryanair z 30-calowym ekranem jest bardziej hojny niż EasyJet (29-calowy). Latanie BA często daje więcej miejsca na nogi: rozstaw siedzeń wynosi od 29 do 34 cali. Na Tui Airways jest to od 28 do 34 cali.

Miejsca z większą przestrzenią na nogi są często dostępne, ale zwykle trzeba dodatkowo zapłacić. Na przykład miejsca Ryanair z dodatkową przestrzenią na nogi kosztują od 14 GBP wzwyż. Znajdują się one w rzędach 1, 2, 16 i 17 i zwykle oferują 40 cali miejsca na nogi.

EasyJet pobiera od klientów opłatę za wybór miejsca. Siedzenie w pierwszym rzędzie z dodatkową przestrzenią na nogi zaczyna się od 12,99 GBP. Za miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi z przodu lub nad skrzydłem „od 7,99 £”.

W Wizz Air, jeśli kupisz pakiet Wizz Plus, obejmuje on bezpłatny wybór miejsc, w tym miejsca w pierwszym rzędzie i miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi.

Torby i bagaż

Wiele linii lotniczych oferuje oszałamiający wachlarz opcji. W Ryanair pasażerowie mogą wnieść na pokład bezpłatnie jedną małą torbę – o wymiarach do 40 cm x 20 cm x 25 cm (15,7 cala x 7,8 cala x 9,8 cala), która musi być umieszczona pod przednim siedzeniem. Pierwszeństwo wejścia na pokład, które pozwala również pasażerom ominąć główną kolejkę, pozwala klientom zabrać ze sobą drugą sztukę bagażu podręcznego (do 10 kg i 55 cm x 40 cm x 20 cm) i kosztuje od 6 do 35,99 GBP.

READ  Po dokonaniu przeglądu Departament Pracy i Emerytur obcina PIP dla 200 000 odbiorców

Jeśli chodzi o Ryanaira, to który? Ludzie „najpierw wykonują obliczenia przed dokonaniem rezerwacji, aby sprawdzić, czy lepsi konkurenci, tacy jak Jet2, który obejmuje znacznie większy limit bezpłatnego bagażu, są tańsi za Twój lot” – radzi.

Jet2 umożliwia bezpłatne wniesienie na pokład jednego bagażu podręcznego, o ile waży on nie więcej niż 10 kg i ma maksymalne wymiary 56 cm x 45 cm x 25 cm.

W easyJet pasażerowie mogą bezpłatnie wnieść na pokład małą torbę (45 cm x 36 cm x 20 cm), która musi zmieścić się na przednim siedzeniu, a duża torba podręczna (maksymalnie 56 cm x 45 cm x 25 cm) kosztuje od 5,99 GBP. Należy zauważyć, że rezerwacja miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi uprawnia również do dużego bagażu podręcznego oraz szybkiego wejścia na pokład.

Torba pod schowkiem na siedzeniu pasażera dla pasażerów samolotu EasyJet
Wolisz mieć ze sobą małą torbę w samolocie, niż wkładać ją do luku bagażowego? Zdjęcie: David G/Alamy

Podobnie jak Ryanair, Wizz Air pozwala na wniesienie na pokład bezpłatnie jednej torby podręcznej, chociaż maksymalny rozmiar jest nieco większy: 40 cm x 30 cm x 20 cm.

Norwegian oferuje trzy poziomy biletów — LowFare, LowFare + i Flex — z których każdy ma własny limit bagażu. Każdy może zabrać jedną torbę pod siedzenie – do 30 cm x 20 cm x 38 cm – do schowania pod przednim siedzeniem.

Jeśli rezerwujesz tylko lot Tui, możesz bezpłatnie przewieźć jeden bagaż podręczny o wadze do 10 kg. Może mierzyć do 55 cm x 40 cm x 20 cm i mieści się w górnych schowkach.

Obsługa klienta i reklamacje

każdy? Mówi, że w tym roku, ze strajkami i brakami personelu, „warto zwrócić uwagę na linie lotnicze dbające o klientów, gdy coś pójdzie nie tak”.

Jet2 był jedną z zaledwie dwóch z ponad 20 linii lotniczych (drugą był Finnair), które zdobyły pełne pięć gwiazdek za obsługę klienta. W ten sposób oceniono jakość usług świadczonych przez personel na ziemi i na pokładzie. Tymczasem Wizz Air jako jedyny miał tylko dwie gwiazdki. Ryanair, easyJet, BA i Tui otrzymały po trzy gwiazdki.

Stanowisko odprawy British Airways na lotnisku Gatwick.
British Airways, Ryanair, EasyJet i TUI zdobyły trzy gwiazdki za obsługę klienta. Zdjęcie: Gareth Fuller/Penn

Spojrzenie na wskaźniki odwołań w ostatniej chwili (w ciągu 24 godzin przed odlotem) sugeruje, że Ryanair jest bardziej niezawodny niż easyJet. W Ryanair stawka wynosiła 0,5% – znacznie mniej niż 1,3% EasyJet. BA straciło z tego powodu sporo not – wskaźnik rezygnacji w ostatniej chwili został ustalony na poziomie 2,3%. Z kolei w przypadku Tui Airways, Jet2 i Norwegian odsetek ten wyniósł odpowiednio 0,3%, 0,5% i 0,6%.