Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szwajcarzy zyskują zaufanie do nowego AC75, gdy wiatr rozwiewa kiwi

Szwajcarzy zyskują zaufanie do nowego AC75, gdy wiatr rozwiewa kiwi

Cup Spy 23 kwietnia: Szwajcarzy nabrali zaufania do nowego AC75, podczas gdy Kiwi opuścili wiatr

Autor: Richard Gladwell / Sail-World NZ, 24 kwietnia, 07:46 PST
25 kwietnia 2024 r

Alinghi Red Bull Racing – AC75 – Dzień 5 – 23 kwietnia 2024 r. – Barcelona © Ugo Fonolla / Puchar Ameryki

Wypłynęły trzy drużyny Pucharu Ameryki – dwie na nowych AC75 i trzecia testowana/testowana na dwóch łodziach na AC40.


Co wydarzyło się w Al Cup – 23 kwietnia 2024:

  • INEOS Britannia – Kontynuowałem konfigurowanie mojego nowego AC75 w Barcelonie. To był ich trzeci dzień w tym procesie. Wspólny Zespół Rozpoznawczy AC37 nie sporządził dzisiaj żadnego raportu i zakłada się, że AC75 nie opuścił hangaru na łodzie.
  • Alinghi Red Bull Racing – przeprowadził kolejną lekką i średnią sesję żeglarską w pobliżu Barcelony na nowym AC75.
  • Jeśli chodzi o Emirates Team New Zealand, w poniedziałek warunki były niesprzyjające, z lekkim wiatrem, który w Zatoce Hauraki był silniejszy niż w porcie. Jednak nawet wtedy zespół nie mógł wywrzeć wystarczającej presji, aby przeprowadzić poważne testy. Oczekuje się, że będą kontynuować żeglugę do początków maja, a rejsy do Barcelony zostaną wznowione na początku lipca.
  • American Magic – Płyń ponownie na AC40 w zaciekłym wyścigu meczowym. Ich AC75 jest jednym z dwóch modeli AC75, które nie zostały jeszcze zaprezentowane. Do bazy dotarł 26 marca, a wystrzelenie nastąpi na początku połowy maja.
  • Zespół Orient Express Racing – ich zespół AC75 to kolejny zespół, który jeszcze nie został ujawniony. Został zaprojektowany przez Emirates Team New Zealand.
  • Luna Rossa Prada Pirelli – Wspólny zespół rozpoznawczy AC37 nie sporządził dzisiaj żadnego raportu i zakłada się, że AC75 nie opuścił hangaru na łodzie.


Połączony Zespół Rozpoznawczy AC37 melduje:


Alinghi Red Bull Racing – AC75- B2 – Dzień 5 – 23 kwietnia 2024 r. – Barcelona

Alinghi Red Bull Racing spędził cenny dzień treningowy na pokładzie nowego AC75 w Barcelonie. Płynęli po wzburzonym morzu, przy prędkości wiatru od 7 do 15 węzłów.

Łódź została wyjęta z szopy o godzinie 09:30 w celu olinowania i zwodowania o godzinie 10:00. Dok znajdował się o godzinie 12:00, po czym o godzinie 12:20 podniesiono grot M1-1 i przedni żagiel J3-1.

Kontrole/przygotowania przed wypłynięciem zajęły kolejne 50 minut, zanim łódź wypłynęła z portu o godzinie 13:00.

Po 10-minutowym przesunięciu AC75 wystartował samodzielnie kilka minut później i wkrótce niósł folie na prawej burcie przy wietrze 12 węzłów.

Przerwali dwuminutowy lot przed wylądowaniem w porcie, po czym nastąpił szybki start i 15-minutowy lot. Następnie odbyło się siedem kolejnych rejsów, każdy składający się z rejsów pod i z wiatrem. W miarę nasilania się wiatru w dalszej części dnia manewry i starty stały się płynniejsze, gdy żagiel przedni J3 wszedł w prawidłowy zakres wiatru.

Ostatnią sesją był długi rejs pod wiatr z okolic Badalony do portu przy użyciu kilku śrub foliujących. W ciągu dnia prędkości przelotowe z wiatrem szacowano na dolnym zakresie 30 węzłów, przy prędkościach z wiatrem sięgających górnych 30 węzłów. Godzinę podano o 16:15, a łódź wróciła do doku o 17:00. Kolejny dzień żeglugi zaplanowano na jutro, w środę 23 kwietnia.

READ  Rankingi mocy w Super Rugby: Krzyżowcy dzwonią do wodzów


załoga:Żeglarstwo: Arnaud Psarovagis, Maxime Pachelin, Nico Charbonnier, Nico Rollis, Brian Métraux. Mocne strony: Thierry Scheer, Florian Traub, Niels Theuninck


Statystyki sesji: Alinghi Red Bull Racing – AC75- B2 – Dzień 5 – 23 kwietnia 2024 r. – Barcelona

  • Pogoda: 13-15 stopni. Rozproszona chmura
  • Siła wiatru 7-15 węzłów
  • Kierunek wiatru: 160 – 180 stopni
  • Stan morza: umiarkowanie stromy
  • Wejście dźwigu: 1000 godzin Poza dokiem: 1200 godzin
  • Zacumowanie statku: 17:00 Wypłynięcie dźwigu: 17:45
  • Całkowita liczba gwoździ: 13 – Pełna folia: 8; dotknij i idź: 1; Przyziemienie: 4
  • Całkowite ignorowanie: 19 – Całkowite rozczarowanie: 13; dotknij i idź: 1; Przyziemienie: 5


Emirates Team New Zealand – AC75 – Dzień siódmy – 22 kwietnia 2024 r. – Auckland

8 dzień żeglowania Taihoro AC75 z ETNZ odbył się pod wczorajszym świeżym i silnym wiatrem. Po zwodowaniu łodzi o godzinie 11:00 zespół zaczął stosować obecnie standardowy protokół olinowania i przeprowadził dalsze kontrole systemów przed zakotwiczeniem o 12:00, kierując się w dół portu i opuszczając kanał Rangitoto.

Wychodząc z holu na wschód od plaży Narrow Neck, na początku sesji A Pucharu Ameryki 2021, zespół podniósł żagle M2 i żagle J1. Przy bardzo lekkim, a czasem w ogóle nieistniejącym północnym wietrze, zespół podniósł folie z podniesionymi żaglami, kierując się do śródlądowej zatoki Hauraki, mając nadzieję, że znajdzie wystarczający wiatr do żeglowania. Po zrzuceniu holu i całunów zespół przepłynął około 400 metrów, po czym zdjął folie. Proces ten powtarzano przez kolejne cztery zakręty, aż AC75 przepłynął znaczną odległość pod wiatr i dotarł na południe od wyspy Tiritiri Matangi – na zewnętrznym końcu toru A.

Przy lekkim wietrze załoga mogła żeglować przez około 20 minut. Można je zobaczyć, jak spędzają czas, przyglądając się żaglom i robiąc zdjęcia z pokładu żagli. Na unoszącym się w powietrzu lekkim wietrze zespół był w stanie wykonać trzy ruchy typu touch-and-go, po czym zniknął i ostatecznie wyłonił się naturalnie z folii, gdy wiatr ponownie ustał.

Przez pozostałą część sesji żeglarskiej zespół zaczął holować z powrotem do portu, od czasu do czasu zakrywając i upuszczając hol. Jednak dopiero po kilkuset metrach spadł ponownie z odłamków. Wrócili do doku o godzinie 15:30.

Recon przeprowadził wywiad z Elise Beavis, inżynierką ds. wydajności w ETNZ, aby omówić dzień i działanie nowego AC75.

Kto: Wspólny zespół rozpoznawczy AC37 – Sam Tom i Conor Machlan


Statystyki sesji: Emirates Team New Zealand – AC75 – Łódź 3 – Dzień 8 – 23 kwietnia 2024 r. – Auckland

  • Pogoda: bezchmurne niebo 17 – 22 stopnie
  • Siła wiatru: 4-6 węzłów
  • Kierunek wiatru: 010 stopni
  • Stan morza: 0,1 metra
  • Wejście dźwigu: 1100 godzin Poza dokiem: 1200 godzin
  • Zacumowanie statku: 1515 godzin Wypłynięcie dźwigu: 1540 godzin
READ  Maher z pięcioma punktami w rankingu Melbourne Cup


American Magic – AC40/LEQ12 – Dzień 114 – 23 kwietnia 2024 r. – Barcelona

AC40-8 „Magic” został zniesiony o godzinie 10:20, a AC40-5 „America” 30 minut później.

Riley Gibbs pomaga na lewej burcie Magic AC-40, a Severin Gramm (pseudonim „Fingers”) po wyzdrowieniu po poważnej kontuzji ręki poprawił wygląd prawej strony (nadano mu nowy przydomek w zespole od tej kontuzji).

Po krótkiej odprawie przeprowadzonej przez wszystkich członków zespołu biorących udział w sesji żeglarskiej, w południe wyruszyli z doku. Dziesięć minut później zaczęli podnosić główne żagle: MC-4 dla America i MC-2 dla Magic. Połączyli je z niestandardowym ramieniem J1 dla Ameryki i jednoprojektowym ramieniem J1 dla Magic.

Po podniesieniu żagli nie wiał żaden wiatr, więc zespół czekał przy wejściu do portu do godziny 12:25, kiedy to wydawało się, że południowo-wschodni wiatr wiał około mili na północny wschód. Łodzie pościgowe holowały AC40 i około godziny 12:35 obie łodzie zaczęły płynąć. Delikatne falowanie nadeszło z kierunku 138 stopni i od 4 do 7 węzłów od 100 stopni. Od tego momentu sesja żeglarska przebiegała według następujących etapów:

Etap 1 (55 minut): 4-7 węzłów w temperaturze 100°C. Obie łodzie zaczęły płynąć razem, płynąc pod wiatr, na bardzo długim prawym halsie. Po pierwszym kursie Magic opadła frustracja, a America kontynuowała żeglugę samotnie. Płynęłem dalej przez dwa bardzo długie kursy, a po ostatnim kursie zawróciłem pod wiatr i popłynąłem na spotkanie Magica, który jeszcze nie zawiódł. Kiedy się spotkali, obu nie udało się dotrzeć na linię startu, którą drużyna po raz kolejny umieściła przed Port Olympique. Kiedy dotarli na linię startu, przed startem wykonali kilka manewrów. Uważamy, że mieli na myśli również rozmiar pudełka, które zbudował zespół.

Aby podkreślić rodzaj lekkich uderzeń wiatru, jaki widzieliśmy w Ameryce: przed wejściem w zakręt, jacht powinien trochę wznieść się, następnie przytrzymać trochę zawietrznym fokiem i podnieść łódź nieco w stronę nawietrzną w momencie zwrotu na hals. się rozpocznie (aby sprawdzić wideo).

Drugi etap (70 minut): Wiatr o sile 6-8 węzłów w temperaturze 160 stopni Celsjusza. W zadaniu tym wykonano pięć biegów wstępnych. We wszystkich tych meczach Magic na początku meczu wchodził na ławkę kar przed Ameryką.

Magic początkowo objął pozycję lidera, a Ameryka zaczęła od Magica z wiatrem. Po dwóch okrążeniach wrócili na linię startu.

W drugim starcie Ameryka przejęła kontrolę, a Magic zaczął blisko Ameryki. Ścigali się na torze wyścigowym z wiatrem i wiatrem. Podczas pływania pod wiatr wykonano sześć halsów, a podczas pływania z wiatrem cztery halsy. Z wiatrem byli blisko siebie, ale z wiatrem Ameryka była w stanie zwiększyć między nimi dodatkową odległość.

Ameryka wygrała trzeci start, gdy Magic spartaczył manewr i przegrał z frustracji, zanim spojrzał w dół. Zupełnie odwrotnie stało się na początku czwartej tercji, gdy Magic zwyciężyli.

READ  Ben Wayne zdobywa punkty wraz z rodziną na trybunach, dzięki czemu Plymouth Argyle jest wyżej

Na starcie numer pięć Magic wygrała, przekraczając linię po lewej stronie, a America tuż za nią, pod wiatr, powodując jej wypadnięcie z folii.

Wiatr zmienił kierunek na prawy, a kurs pod wiatr zmienił się o 190 stopni.

Etap 3 (1 godzina 50 minut): 8-11 węzłów w temperaturze 180°C. W trakcie sesji wiatr zmienił się i nieznacznie wzmógł. Obie łodzie wymieniły akumulatory, zmieniły przyrządy z J1 na J2 i zjadły lunch, więc do następnego startu wyruszyły dopiero o 15:25. Amerykanin najwyraźniej również miał problemy z ramieniem i przed kolejnym startem musiał je opuścić i ponownie podnieść.

Na tym etapie wykonano trzy operacje wstępne. We wszystkich tych meczach Ameryka znajdowała się na ławce kar przed Magic na początku meczu.

Magic wygrał przez pin w pierwszej rundzie, ale Ameryka zaczęła bardzo blisko Magica. Wartość pod wiatr ustawiono na 190 stopni, ale zespół ustalił domyślną wartość na 210 stopni po zmianie wiatru. Obaj żeglowali w bitwie 7 śrubami pod wiatr. Ameryka najpierw płynęła pod wiatr, a potem pokonywała nieco większy dystans z wiatrem. Zaokrągliwszy dolną granicę, pozbyła się swoich żetonów i pozwoliła Magicowi ją dogonić. Kontynuowali jeszcze jedno okrążenie i to było niesamowite, jak Ameryka przekroczyła linię mety zaledwie metr przed Magic. Stoczyli wielką bitwę. Kiedy to się stało, Ameryka musiała upaść i ponownie podnieść dźwig.

Na drugim i trzecim starcie doszło do bardzo zaciętych walk w ostatnich 30-40 sekundach dotarcia do linii. Po Start 2 Ameryka nie zdała egzaminu w wślizgu. Najwyraźniej spóźnili się z opuszczeniem zawietrznego foka, więc kadłub dotknął wody i stracił folię.

W Starting 3 uwypuklono agresywny ruch Ameryki polegający na zajęciu pozycji z wiatrem przed Magic w ostatniej sekundzie. Gorący wyścig trwał dalej, z dwoma etapami pod wiatr i jednym z nich, kończąc się ostatnim etapem pod wiatr przy wejściu do portu. Ameryka to wygrała.

Zadokowany o 16:50 dla American Magic.

Krótko mówiąc, frustrował Magic i Amerykę przez około 160 minut. Przeprowadzili test prędkości, z około 60 śrubami i 47 prowadnicami każdy, i ukończyli osiem wyścigów pod wiatr i trzy wyścigi z wiatrem/z wiatrem.

Jose Piñana AC Recon


Załoga: Asystenci: Ameryka: Paul Goodison, Tom Slingsby, Magia: Lucas Calabrese, Riley Gibbs

Przywódcy Ameryki: Andrew Campbell, Michael Menninger; Magia: Severin Gramm, Kyle Langford.


https://www.youtube.com/watch?v=H2T0LCIDz8A


Statystyki sesji: American Magic – AC40/LEQ12 – Dzień 114 – 23 kwietnia 2024 r. – Barcelona

  • Pogoda: 14°C – słonecznie.
  • Siła wiatru: 4 węzły – 13 węzłów
  • Kierunek wiatru: 100°-210°
  • Stan morza: 0,75 – 1,16 m 138 stopni
  • Dokowanie: 1200 godzin
  • Zacumuj za: 1650 godzin
  • Całkowita ilość gwoździ: 60 szt. – 85% suchych wiórów
  • Suma żetonów: 47 sztuk – 85% suchych żetonów


Dodatkowe zdjęcia: