Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Reżyser mówi, że dzisiejsze dzieci to „diabły”, bo zrobiły to, co Szekspir 400 lat temu  Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Reżyser mówi, że dzisiejsze dzieci to „diabły”, bo zrobiły to, co Szekspir 400 lat temu Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Intermission Youth Theatre uczcił swoje 15-lecie nową wersją Poskromienia złośnicy Szekspira, która porusza temat stereotypów związanych z płcią, tożsamości i dojrzewania.

przez Sadia Chowdhury, reporterka wiadomości @esadiya


Piątek 29 grudnia 2023 o 16:39, Wielka Brytania

„Dzisiejszych młodych ludzi demonizuje się za to, że posługują się „zbyt potocznym” językiem – stwierdził reżyser teatru, mimo pochwał dla Williama Szekspira, który zrobił to samo 400 lat temu.

Teatr Młodzieżowy Intermission łączy 400-letni język ze współczesnością, remiksując twórczość poety przez pryzmat kultury młodzieżowej.

W tym roku przypada 15. rocznica wydania Taming Of The Shrew, którego tytuł został zmieniony Taming Who?

Ten dynamiczny remiks Szekspira łączy stare wersety z nowymi dialogami, aby w nowy sposób nawiązać do pochodzenia Barda.

Adaptacja podważa stereotypy dotyczące płci i bada tożsamość i dojrzewanie.

Tre Medley grał Hortensio, który pomaga głównemu bohaterowi, Petruchio, opracować plan znalezienia żony, aby uniknąć powrotu do Nigerii i zamieszkania ze swoją niedawno owdowiałą matką.

„Praca z Szekspirem i współczesnym językiem, możliwość adaptacji tak starożytnego tekstu, który powstał tak dawno temu, a następnie zaktualizowania go do postaci sztuki, której akcja rozgrywa się w 2023 roku, jest naprawdę ekscytująca” – powiedział Sky News podczas przerwy. Ćwiczenia.

Więcej o Williamie Szekspirze

„Przebywanie wśród czarnych aktorów jest szczególnie ważne” – mówi Medley.

W rolę Nigeryjki matki wciela się Morenike Onagope, która pomagała także reżyserować spektakl.

„Intermission Youth przyciąga bardzo zróżnicowaną publiczność, ponieważ mamy zróżnicowany personel” – powiedziała.

„To wspaniała rzecz, że ludzie znaleźli czas, aby przyjść i spędzić wieczór. Przychodzenie do teatru nie jest w naszej społeczności normą, więc możemy dać przedstawienie, które nasza społeczność chce zobaczyć i może zrozumieć i nawiązać z nimi kontakt, jest niezwykle ważne.”


zdjęcie:
Ophelia-G. Wisdom i Kay Al-Gardawi w filmie Poskromienie kogo? Zdjęcie: Lydia Crisafulli

Przeczytaj więcej ze Sky News:
Horror inspirowany jest pracownikami migrującymi w Wielkiej Brytanii

Niewierność kosmetyczna: czy Twój partner to robi?

READ  Wiadomości zza kulis głównych wydarzeń WWE WrestleMania po pojawieniu się Triple H i Bruce'a Pricharda

Młodzi ludzie są tak samo pomysłowi w posługiwaniu się językiem angielskim, jak sam Szekspir, wyjaśnia Darren Raymond, dyrektor artystyczny i dramaturg.

„Myślę, że nasi młodzi ludzie są sami w sobie kreatywni” – powiedział Sky News.

„Zawsze tworzą nowe słowa, tak jak zrobił to Szekspir, ale różnica jest taka, że ​​są za to demonizowani. Oskarża się ich o zniszczenie języka angielskiego – jest taki potoczny, ignorancki i tym podobne – ale uświęcają Anglię język.” „Pisarz, który zrobił to 400 lat temu i postawili go na piedestale”.


zdjęcie:
Morenike Onajobi, która gra mamę w Taming Who? Zdjęcie: Lydia Crisafulli

Produkcję wyreżyserował Stevie Pasola, najbardziej znany z ról w EastEnders jako Isaac Baptiste i Sky's Bulletproof.

Pasola jest także absolwentką Intermission Youth Theatre i stwierdziła, że ​​sercem projektu są młodzi ludzie.

„To naprawdę 360-stopniowy moment, aby wyreżyserować ten sam spektakl, nad którym pracowałem jako młody i niedoświadczony aktor, nerwowo, ale niecierpliwie, debiutując na scenie prawie 10 lat temu.

„Wiele się dla mnie zmieniło od tego czasu, ale niestety wiele tematów, które chciał poruszyć Szekspir, pozostało takich samych. Nie mogę się doczekać, aby w moim reżyserskim debiucie znaleźć nowe sposoby, aby zająć się jego problematycznymi klasykami, ale jednocześnie uhonorować jego problematyczne klasyki”.


zdjęcie:
Cianelli Moore, Sarah Mokonen i Megan Samuel w Poskromieniu kogo? Zdjęcie: Lydia Crisafulli

Oswajać kogo? Stanowi część sezonu pracy z okazji 15-lecia Intermission Youth. Od chwili swojego powstania w 2008 roku organizacja tworzy nowe wersje sztuk Szekspira, wykorzystując teatr i eksplorację twórczości Barda, aby zaangażować marginalizowaną młodzież pozbawioną możliwości.

Coroczny, 10-miesięczny program Drama Training (IYT), którego zwieńczeniem jest pełne przedstawienie teatralne w wykonaniu grupy młodych ludzi, był również częścią tegorocznego, jubileuszowego sezonu w Teatrze Arcola.

READ  Królowa Danii Małgorzata II szokuje rodzinę, pozbawiając czworo wnuków królewskich tytułów