Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Krzyki, gdy dwie łodzie zderzają się w wyścigu jachtów dookoła świata

Krzyki, gdy dwie łodzie zderzają się w wyścigu jachtów dookoła świata

Dwie łodzie zderzyły się zaledwie 17 minut przed ostatnim 10-dniowym etapem wyścigu Ocean Race dookoła świata wczoraj, wysyłając wyścig o godzinie 11 z powrotem do portu w Hadze w Holandii, z dziurą w włóknie węglowym. ciało.

Łódź z Newport w stanie Rhode Island złożyła protest przeciwko środowisku Guyota – Team Europe, które o godzinie 11 przebiło lewą burtę kadłuba swoim bukszprytem. Ocean Race powiedział, że nie ma doniesień o obrażeniach.

„Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby tego uniknąć i nie chcę spekulować, co dzieje się po ich stronie ogrodzenia” – powiedział Charlie Enright, kapitan 11.

„Ten wyścig ma na celu przetestowanie ludzi na różne sposoby – fizycznie i psychicznie, i to jest test dla naszego zespołu. Nie ma zespołu, z którym wolałbym być, z którym wolałbym być. Jeśli ktoś może powiedzieć, to jesteśmy my ”.

Kapitan Guyota, Benjamin Dutroux, powiedział, że widział drugą łódź, która wydawała się mieć pierwszeństwo, gdy było już za późno.

„Wtedy nie można było uniknąć kontaktu. Biorę na siebie całą odpowiedzialność. To zdecydowanie nasza wina”, powiedział Dutroux, któremu ostatnia łódka spadła z nogi.

„Bardzo mi przykro z tego powodu. Naprawdę mam nadzieję, że wrócą i wygrają ten wyścig. … Postaramy się im pomóc, jak tylko będziemy mogli.”

Zespół 11th Hour wygrał trzy kolejne etapy sześciomiesięcznego wyścigu na 32 000 mil morskich (37 000 mil i 59 000 km), który ma się zakończyć wielkim finałem w porcie w Genui we Włoszech, 1 lipca. Nie było od razu jasne, jak protest wpłynie na porządek wyścigu.

„Osobiście odmawiam przyznania, że ​​ten (wyścig) się skończył” – powiedział członek załogi 11th Hour Simon Fisher, który bierze udział w imprezie po raz szósty.

„Wolelibyśmy raczej spróbować wygrać na wodzie, ale musimy znać nasze opcje, jeśli można to naprawić, i jakie są konsekwencje rekompensaty jako zespół teraz i miejmy nadzieję, że w przyszłości”.

READ  Golfista kiwi, Kazuma Kobori, rozpoczyna swoją podróż, starając się zdobyć otwarte pole dla mistrzów

Fisher powiedział, że Enright krzyczał na zbliżającą się łódź, ale nie było odpowiedzi. Na filmie z wypadku widać było, że obie łodzie skręcają, aby uniknąć kolizji, ale było już za późno.

„Rezultatem końcowym jest to, że postawili swoją łódź mocno po naszej stronie” – powiedział Fisher. „Most przeszedł przez naszą łódź i wyszedł do środka. Mamy szczęście, że nikt nie został ranny; Charlie siedział w pobliżu włazu.”

60-stopowa łódź klasy IMOCA 11th Hour znalazła się na szczycie tabeli liderów z 33 punktami zgromadzonymi w ciągu pierwszych sześciu etapów i odpowiednich wyścigów w porcie. Drużyna Holcim – PRB zajęła drugie miejsce z 31 punktami, przed Malizią (27), Biotherm Racing (19) i środowiskiem GUYOT (2).

Enright, rodem z Rhode Island i absolwent Brown University w swoim trzecim World Race, zajął piąte miejsce w obu poprzednich próbach – i powstrzymał dwie poważne porażki w poprzedniej edycji w 2018 roku.

Jego slup zderzył się w ciemności z chińską łodzią rybacką podczas zbliżania się do Hongkongu pod koniec etapu 4 w 2018 roku, zabijając jedną osobę na łodzi rybackiej, która zatonęła. Łódź wyścigowa również została uszkodzona i musiała zostać wysłana do Nowej Zelandii.

Slup eksplodował również u wybrzeży Falklandów na stacji 7, gdy zespół był na drugiej pozycji.

Załoga udała się na Falklandy, po czym przejechała załogę dostawczą 1200 mil morskich do następnego portu.

W tegorocznym wyścigu 11th Hour zauważyło pęknięcia folii pod koniec pierwszego etapu, który wystartował z Alicante w Hiszpanii 15 stycznia.