Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sprzedaż detaliczna w Polsce spada w listopadzie 2023 r

Sprzedaż detaliczna w Polsce spada w listopadzie 2023 r

Według Głównego Urzędu Statystycznego w listopadzie 2023 r. w polskim sektorze detalicznym odnotowano spadek, gdyż sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła o 0,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r., w którym odnotowano wzrost o 1,6 proc.

Z miesięcznego porównania wyłania się podobnie trudny obraz. W porównaniu do października 2023 r. sprzedaż detaliczna spadła o 2,8 proc., co wskazuje na spadek wydatków konsumenckich. Spadek ten jest jeszcze bardziej widoczny, gdy spojrzymy szerzej na okres od stycznia do listopada 2023 r., kiedy sprzedaż rok do roku spadła o 2,4%, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do wzrostu o 5,4% odnotowanego w 2022 r.

Natomiast sprzedaż internetowa w cenach bieżących odnotowała w listopadzie znaczący wzrost o 27,2% w porównaniu do października 2023 r. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem wzrósł z 9% w październiku do 11,7% w listopadzie 2023 r. Według GUS.

Sektor handlu detalicznego w Polsce odnotował w listopadzie 2023 r. spadek o 0,3 proc. w porównaniu z 2022 r., przy spadku o 2,8 proc. w porównaniu z październikiem 2023 r. i o 2,4 proc. w okresie od stycznia do listopada 2023 r. Sprzedaż internetowa wzrosła w listopadzie o 27,2 proc. W branży tekstylnej, odzieżowej i obuwniczej znaczący wzrost sprzedaży internetowej z 19,9 proc. do 24,5 proc.

To przejście w kierunku platform cyfrowych jest widoczne w różnych grupach detalicznych, przy zauważalnym wzroście w sektorze tekstyliów, odzieży i obuwia. Udział sprzedaży internetowej w tej kategorii wzrósł z 19,9 proc. do 24,5 proc.

Biuro informacyjne Fiber2Fashion (DP).


READ  Claritas i Henfra wdrażają magazyny energii o mocy 500 megawatów