Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sąd wynajmujący rekompensuje kobiecie zmuszonej do „prania flaneli” z powodu braku ciepłej wody

Sąd wynajmujący rekompensuje kobiecie zmuszonej do „prania flaneli” z powodu braku ciepłej wody

Kobieta, która potrzebowała pomocy pracownika pomocniczego, musiała zostać umyta wilgotnymi chusteczkami i wrzątkiem, podczas gdy jej oddział był pozbawiony ciepłej wody przez dwa tygodnie w środku zimy.

Otrzymała teraz 250 dolarów po złożeniu skargi dotyczącej problemu z hydrauliką do Sądu Najmu.

W niedawnej decyzji sądu sędzia Ruth Lee stwierdziła, że ​​chociaż właściciele, których nazwiska utajniono, „działali w dobrych intencjach”, nie zareagowali wystarczająco szybko.

Sąd usłyszał, że najemca, którego nazwisko również zostało zatajone, mieszkał przez kilka lat w jednym z dwóch mieszkań na tyłach domu właściciela i przez wynajmujących był uważany za członka rodziny, obecnie po 80. roku życia.

Najemca odkryła, że ​​nie ma ciepłej wody na początku lipca ubiegłego roku i tego samego dnia powiadomiła wynajmującego.

Ale minęło osiem dni, zanim hydraulik przybył do jej jednostki, aby zbadać sprawę.

Inżynier geotermalny przeprowadził „szeroko zakrojone badania” problemu i przedstawił swoje ustalenia hydraulikowi.

Hydraulik wrócił 15 dni po pierwotnej reklamacji i naprawił problem.

Lee opisał brak ciepłej wody jako „poważne zakłócenie w codziennym życiu”.

W decyzji wskazano, że najemczyni miała opiekunkę, która pomagała jej przy prysznicach i innych potrzebach, jednak z powodu covidu była bez wsparcia przez trzy dni.

Kiedy pracownica pomocy mogła ją odwiedzić, gotowała czajnik, a za pomocą wiadra i szmatki pomagała lokatorce „umyć flanelę”.

Kiedy opiekunka nie była obecna, lokatorka do mycia się używała wilgotnych chusteczek.

Właściciele twierdzili, że zareagowali szybko i „zrobili wszystko, co mogli”, aby jak najszybciej zatrudnić hydraulika na posesji, a ponieważ znali inżyniera zajmującego się geotermią, przyjechał on szybciej.

Wydali prawie 1400 dolarów na naprawy instalacji wodno-kanalizacyjnej, ale ponieważ problemu nie udało się szybko rozwiązać, Lee stwierdził, że złamali ustawę o najmie lokali mieszkalnych.

READ  COVID-19: Jak główni partnerzy handlowi postrzegają Nową Zelandię? Chiny „patrzą na nas”, podczas gdy inni postrzegają nas jako „nieprzygotowanych” - Badania

„Chociaż przyznaję, że właściciele działali w dobrej wierze, nie jestem przekonany, czy działali wystarczająco szybko i pilnie, aby zdiagnozować i naprawić problem z ciepłą wodą.

„Mam dla nich pewną sympatię [the landlord’s] okolicznościach, ale obowiązki właściciela pozostają bez względu na zły stan zdrowia.

Lee zostaje obciążony kwotą 350 dolarów odszkodowania z tytułu kolejnej cotygodniowej płatności czynszu najemcy.

Hazel Osborne jest korespondentką Open Justice dla NZME z siedzibą w Te Wanganui Tara w Wellington. Do zespołu Open Justice dołączyła na początku 2022 roku, a wcześniej pracowała w Whakatāne jako reporter sądowy i reporter kryminalny we wschodniej części Zatoki Obfitości.