Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Recenzja: Szutrowy zestaw kołowy Parcours Alta staje się szerszy i twardszy

Recenzja: Szutrowy zestaw kołowy Parcours Alta staje się szerszy i twardszy

W ciągu ostatnich ośmiu lat brytyjska marka kół Parcours wytyczyła ścieżkę na konkurencyjnym rynku, oferując niedrogie, wysokowydajne koła z włókna węglowego. Linia Parcours obejmuje obecnie 13 modeli w spektrum widmowym i szutrowym, od mocnych kół 650B po dyskretne tylne koła do jazdy na czas. Alta to żwirowy model Parcours, dostępny w wersji 650B lub 700C.

Jeśli ta nazwa modelu brzmi znajomo, to dlatego, że umieściłem Poprzednia wersja do testów Przez 12 miesięcy zamieszczał moją recenzję w połowie zeszłego roku. Podobało mi się wiele z tego, co widziałem, ale były pewne irytujące problemy. Moim głównym podejściem była konserwatywna szerokość opony (21,5 mm wewnętrzna/29 mm zewnętrzna przy 700°C), co oznaczało, że czuli się nieco przestarzali na rynku, który obejmuje coraz szersze opony.

Wygląda na to, że Parcours wziął te notatki na pokład, ogłaszając na początku tego roku odnowiony 700C Alta Wheet drugiej generacji.

Wiele pozostaje. Istnieją te same bezgłośne osie marki Parcours, ale są one produkowane przez giganta OEM, Novatec – niezbyt efektowną markę, ale niezawodną opcję, z wysokiej jakości uszczelnieniami w Alta i toczącymi się na japońskich łożyskach Ezo. Istnieją również głośniki wysokotonowe Sapim CX-Ray z rozsądnymi podwójnymi mocowaniem, z których 28 znajduje się na każdym końcu, z długościami szprych w całym zespole kół, co ułatwia części i serwis. W tym sensie wiele moich komentarzy z pierwszej recenzji ma zastosowanie ponownie. Wielka zmiana jest na krawędzi.

Po pierwsze: wymiary zostały zaktualizowane. Szerokość wewnętrzna wynosi teraz 24 mm; Szerokość zewnętrzna wzrosła do 33 mm. Kształt obręczy zapożycza aerodynamiczne wskazówki z pokazów drogowych Parcours testowanych w tunelu aerodynamicznym, które mają 36 mm głębokości. Wszystkie te wymiary stawiają Altę w tym samym obszarze, co szutrowe koła Ruval, Bontrager i Hunt – dla mnie najistotniejszy konkurent.

READ  Microsoft zwraca blok makr VBA w pakiecie Office

Parcours twierdzi, że nowa Alta najlepiej nadaje się do opon szutrowych, które mają szerokość od 38 do 50 mm, ale mogą spaść nawet do 28 mm.

Aby zobrazować zewnętrzną szerokość obręczy, pokazana szerokość opony wynosi 38 mm.

Inną dużą zmianą jest przejście na profil krawędzi bez haczyków. Ten format staje się coraz bardziej popularny, ale kiedy oryginalna Alta (w toku) została wydana w 2019 roku, była mniej rozpowszechniona, co w rezultacie ograniczało kompatybilność ramek. Teraz — zwłaszcza na szutrze — większość opon jest kompatybilna z haczykami, co czyni je znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem.

W przypadku nowej Alty zaletą jest zastosowanie profilu bez haczyków. W tym modelu firma Parcours i jej partner produkcyjny wdrożyli technologię żywicy odpornej na uderzenia, którą nazwali „IMPACT+”. Dove Tate, założyciel Parkours, wyjaśnił, że „zmiana właściwości żywicy nie byłaby zgodna z gęsią szyją”.

Daje to powierzchni obręczy nieco większą elastyczność w punkcie uderzenia, zmniejszając jej podatność na pękanie w sytuacjach takich jak dobijanie opony. On Wheels prawdopodobnie zniesie pewne nadużycia, co brzmi obiecująco. Jest również wspierany dożywotnią gwarancją na wady wykonania i produkcji, z „ogromną zniżką” na felgi zastępcze w przypadku uszkodzenia w wyniku wypadku.

Podobnie jak w poprzedniej iteracji, w pobliżu zaworu znajduje się otwór spustowy.

Po kilku miesiącach byłem pod wielkim wrażeniem. Koła dobrze trzymały się podkładek w Norwegii i na skalistych drogach Melbourne. Dobrze grali na oponach Panaracer i Continental, szybko i łatwo siadali z pompą podłogową. Ta dodatkowa szerokość obręczy sprawia, że ​​pokonywanie zakrętów jest bardziej pewne, co dało mi bardziej pozytywne wrażenie na 38 mm Opony Panaracer Gravel King SS Które wcześniej testowałem (i znalazłem sporo) na poprzedniej wersji Alta.

W porównaniu z pierwszą iteracją nastąpił nieznaczny wzrost wagi, do 1500 g dla kół (z dołączoną kierownicą bezdętkową i zaworami), ale biorąc pod uwagę opisany wzrost trwałości obręczy, wydaje się, że jest to opłacalny kompromis.

READ  Teardown ujawnia elementy wewnątrz nowego zintegrowanego zasilacza Apple 35 W Dual USB-C

W oryginalnym Parcours Alta podobało mi się to, że był to zestaw kół Goldilocks – nie za ciężki, nie drogi, nie wybredny – który konkurował z głównymi markami pod względem wagi, ceny lub obu. Przy tak zwycięskiej kombinacji i supernowoczesnym kształcie szczytówki trudno znaleźć wiele powodów do narzekań.

Cena £: 899 GBP / 1169 EUR / 1199 USD (w tym koszty wysyłki)

Więcej zobacz parcours.cc

Galeria