Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ponad 20 urzędów wymieniło automaty płatnicze i parkingowe na aplikacje

Ponad 20 urzędów wymieniło automaty płatnicze i parkingowe na aplikacje

  • Napisane przez Becky Morton
  • Reporter polityczny

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Ponad 20 rad w całej Anglii usuwa płatne i wyświetlające automaty parkingowe i zamiast tego prosi ludzi o płacenie za pomocą aplikacji.

Osiem rad – wszystkie w Londynie – usunęło wszystkie swoje maszyny, a kolejne 14 je usunęło.

Rady twierdzą, że oszczędza to pieniądze, zmniejszając ryzyko kradzieży i unikając konieczności modernizacji maszyn.

Ale organizacje charytatywne twierdzą, że zmiany są „katastrofalne” dla osób bez smartfona, zwłaszcza dla osób starszych.

Coraz więcej rad wycofuje tradycyjne liczniki płatności i wyświetlaczy, ponieważ operatorzy komórkowi wyłączają sieci 3G używane do przetwarzania płatności kartami na starszych urządzeniach.

Rady twierdzą, że istnieje również ryzyko kradzieży z bankomatów, a pobieranie gotówki wiąże się z kosztami.

BBC zebrało dane dla 244 rad w całej Anglii, które są odpowiedzialne za parkowanie. Spośród 242 tablic, które miały informacje na swojej stronie internetowej lub odpowiedziały na prośby o komentarz, osiem usunęło wszystkie swoje maszyny płatnicze i wyświetlające, a 14 usunęło niektóre.

Połowa londyńskich rad – 16 – usunęło część lub całość swojego wyposażenia.

Rady, które już usunęły wszystkie swoje maszyny, to Bromley, Enfield, Kensington i Chelsea.

Inne, w tym Brighton, Hove i Slough, usunęły niektóre urządzenia lub są w trakcie ich usuwania.

Oprócz płacenia za pośrednictwem aplikacji wiele rad oferuje również możliwość płacenia przez telefon lub w lokalnym sklepie.

Spośród rad w Szkocji, Walii i Irlandii Północnej, które odpowiedziały, żadna nie usunęła urządzeń płatniczych i wyświetlających.

Według ankiety przeprowadzonej wśród 1900 kierowców przez RAC, prawie jedna piąta (19%) kierowców twierdzi, że ich rada anulowała maszyny lub konsultuje się w tej sprawie.

Joan Bovey mieszka w Enfield, gdzie rada usunęła wszystkie maszyny do pchania i wyświetlania.

84-latka ma smartfona, ale używa go tylko do połączeń alarmowych i powiedziała, że ​​nie czuje się pewnie, korzystając z aplikacji parkingowych.

Powiedziała BBC, że regularnie parkowała samochód w Enfield, ale nie zrobiła wiele, odkąd tradycyjne liczniki zostały usunięte na początku tego roku, a teraz prosi syna, aby zapłacił za jej parkowanie za pomocą aplikacji.

„Zablokował mnie tak mocno” – powiedziała. „Nienawidzę tego, bo mam 84 lata, ale jestem taki niezależny”.

Rada Enfield powiedziała, że ​​kierowcy bez smartfonów mogą płacić gotówką lub kartą w lokalnych sklepach lub kupować zdrapki parkingowe w księgarniach. Stwierdzono, że wyeliminowanie maszyn do płatności i projekcji zaoszczędziłoby radzie 44 000 funtów rocznie.

Jednak Buffy powiedziała, że ​​przyjaciele nie mogli nigdzie kupić zdrapek.

podpis pod zdjęciem,

Joanne mówi, że usunięcie automatów płatniczych i wystawowych wpłynęło na jej niezależność

Klienci narzekają również, że muszą pobierać wiele aplikacji dla różnych regionów, z czego co najmniej 10 jest używanych przez rady w całym kraju.

Amanda Frolich, lat 53, uczy w żłobkach w zachodnim Londynie i kilka razy w tygodniu musi korzystać z aplikacji parkingowych.

Powiedziała, że ​​zmuszanie do pobierania kilku różnych aplikacji było „frustrujące”, podobnie jak konieczność wpisywania swoich danych za każdym razem.

„Martwię się, jeśli nie działają, ponieważ muszę być w tym żłobku o określonej godzinie i nie mam czasu na telefon” – powiedziała BBC.

W pewnym momencie powiedziała, że ​​aplikacja nie będzie działać i musiała powiedzieć pracownikowi parkingu, że nie może zapłacić. Dostała mandat za parkowanie, mimo że powiedziano jej, że tego nie zrobi i unikała płacenia grzywny do czasu złożenia skargi.

Źródło obrazu, Michela Moradiego

podpis pod zdjęciem,

Amanda regularnie korzysta z aplikacji parkingowych

Caroline Abrahams, dyrektor organizacji charytatywnych w Age UK, powiedziała, że ​​zawsze powinna istnieć opcja płatności offline, aby uniknąć wyobcowania osób starszych i innych osób, które nie mają smartfona.

„Jeśli jesteś w podeszłym wieku i polegasz na swoim samochodzie, aby się poruszać, ale nie masz możliwości legalnego zaparkowania go w pobliżu miejsca, do którego chcesz się udać, możesz czuć, że nie ma w ogóle sensu tam jechać, a to byłoby bardzo smutne dla każdego dotkniętych” – powiedział. I bardzo zła wiadomość dla firm.

Clive Bates, poseł Partii Pracy, który przewodniczy Komisji Gmin ds. Modernizacji, Mieszkalnictwa i Społeczności, wezwał rząd do podjęcia działań mających na celu uniemożliwienie parkowania osobom bez smartfona.

„Musimy zdać sobie sprawę, że możliwość parkowania jest usługą publiczną i ludzie powinni mieć do niej łatwy dostęp” – powiedział BBC.

W kwietniu minister ds. osiedli, Michael Gove, napisał do rad w Anglii, że muszą zapewnić wszystkim dostępność usług parkingowych.

Rzeczniczka Departamentu Osadnictwa, Mieszkalnictwa i Społeczności powiedziała: „Rady muszą określić, co jest najlepsze dla ich obszaru, i mają obowiązek upewnić się, że ich proces decyzyjny nie dyskryminuje osób starszych lub osób znajdujących się w trudnej sytuacji”.

Rzecznik Stowarzyszenia Samorządów Lokalnych, które reprezentuje rady w Anglii i Walii, powiedział: „Usunięcie sieci 3G stanowi poważne wyzwanie dla niektórych rad obsługujących fizyczne parkomaty.

„Ta zmiana, wraz z innymi trendami wśród klientów, skłoniła rady do digitalizacji części usług parkingowych”.