Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Po roku Elona Muska, co dalej z X?

Po roku Elona Muska, co dalej z X?

  • Napisane przez Jamesa Claytona i Sheonę McCallum
  • Starsi korespondenci technologiczni

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Rok temu, tuż po zakupie Twittera, do siedziby firmy wszedł Elon Musk ze zlewem. „Niech to zapadnie w pamięć” – zażartował, po czym zwolnił dużą grupę pracowników.

To był pierwszy przedsmak tego, co było wirem nieregularnych zmian, które trwały przez 12 miesięcy – między innymi zmianą nazwy firmy na X.

Pod pewnymi względami X był niezwykle odporny. Pomimo rotacji starych i nowych konkurentów, przetrwała.

Jednakże, skoro reklamodawcy są zaniepokojeni, a dane użytkowników niepewne, co dalej z X?

wyzwanie

Trudno dokładnie powiedzieć, ile osób używa X, ponieważ firma nie publikuje tych liczb. Jednak według wielu firm analitycznych X nie jest używany tak często, jak kiedyś.

„Zasadniczo wszystko psuje się co roku” – powiedział David Carr z firmy SlikeWeb zajmującej się analityką internetową.

Ross Gerber, inwestor na Twitterze i zdeklarowany krytyk kierunku Muska, powiedział, że platforma „umiera”.

„Istnieje rzeczywistość i fikcja. Prawda jest taka, że ​​Twitter umiera i należy go ratować” – powiedział.

Wiemy na pewno, że w ciągu ostatniego roku z platformy odeszło wiele wielkich nazwisk, w tym Elton John i Gigi Hadid.

Była dziennikarka Madeleine Dunne, która obecnie pracuje w agencji marketingu cyfrowego Story Shop, powiedziała, że ​​mniej więcej przestała korzystać z platformy, ponieważ płacenie za weryfikację niebieskiego ticka – zmiana wprowadzona przez Muska – sprawiło, że „trudno było wiedzieć, komu ufać”. ”

„Logowanie do X przypomina wejście na tonący statek. Strona Dla Ciebie to porażka – zweryfikowali użytkownicy .

Subskrypcje kontra reklamy

Melissa Engel, która pracowała jako przełożona, stwierdziła, że ​​„spadł jej żołądek”, gdy nagle przestały działać loginy do jej firmy.

„To był dla mnie bardzo zły czas” – powiedziała BBC.

Twitter wcześniej zawsze opierał się na pieniądzach z reklam, ale Musk próbował to wzmocnić poprzez oddzielne źródło przychodów oparte na subskrypcji, w ramach którego użytkownicy płacą za niebieski znacznik i inne funkcje. Niedawno ogłoszono, że pojawią się dwa nowe poziomy subskrypcji premium.

Te innowacje tak naprawdę nie zmieniły sytuacji:

Według danych stron trzecich miesięczne przychody z reklam na platformie w USA spadały o co najmniej 55% rok do roku z każdym miesiącem, odkąd Musk kupił firmę. Firma zawsze miała trudności z osiągnięciem progu rentowności – nawet zanim zaangażował się w nią pan Musk – osiągając roczny zysk zaledwie dwukrotnie od chwili jej uruchomienia w 2006 roku.

Przyznał, że jest to kluczowa kwestia.

„Musimy uzyskać dodatnie przepływy pieniężne, zanim będziemy mogli pozwolić sobie na luksus czegokolwiek innego” – powiedział w rozmowie na początku tego roku.

Nadzieje na powrót do zdrowia jako „aplikacja do wszystkiego”

Mianowanie „Wonder Woman” Lindy Yaccarino, byłej szefowej ds. reklamy w NBCUniversal, na stanowisko dyrektora generalnego X zostało uznane za pozytywny kamień milowy dla firmy, tworzący dystans między panem Muskiem a platformą.

Dr Ben Marder, starszy wykładowca marketingu w Szkole Biznesu na Uniwersytecie w Edynburgu, powiedział, że nie wierzy, że Yaccarino „dano przestrzeń do wprowadzania innowacji”, a zamiast tego „Elon wzmocnił go, aby mógł skupić się na szybkich przychodach”. Reformy, które pozostawiają w arsenale jedynie broń, która może przynieść odwrotny skutek – jak model subskrypcji”.

Zapytany na początku tego roku przez BBC, co to oznacza, odpowiedział: „Myślę, że będziecie musieli nasłuchiwać, aby się dowiedzieć”.

Wyjaśnienie wideo,

Obejrzyj: Nieoczekiwany wywiad Elona Muska dla BBC… za 90 sekund

Być może najbardziej szczegółowy ogólny opis rozwoju X pochodzi od pani Yaccarino w lipcu.

„X to przyszły stan nieograniczonej interakcji – skupionej wokół głosu, wideo, wiadomości i płatności/bankowości – tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości” – powiedziała.

„Dzięki sztucznej inteligencji X połączy nas wszystkich w sposób, który dopiero zaczynamy sobie wyobrażać”.

Widzieliśmy już, jak Musk dywersyfikuje ofertę Twittera. Na początku tego miesiąca transmitował, jak gra w gry komputerowe. Ma nadzieję, że X będzie w stanie konkurować z aplikacjami takimi jak Twitch.

W czwartek uruchomił nową usługę rozmów głosowych i wideo, która działa bez numeru telefonu. Wielu użytkowników platformy otrzymało po otwarciu aplikacji powiadomienie o treści: „Już są rozmowy głosowe i wideo!”

Są też plany bankowe X pana Muska.

Według „New York Timesa”, który w zeszłym roku uzyskał prezentację Muska dla inwestorów, X miał w 2023 r. przynieść 15 mln dolarów ze swojej działalności płatniczej, a do 2028 r. liczba ta wzrośnie do około 1,3 mld dolarów.

Gerber powiedział, że inwestując, inwestował głównie dlatego, że był Elonem Muskiem.

„To był naprawdę ich występ pod wieloma względami. Nie jesteśmy pewni, jak będzie. Ale zaufajcie nam, bo to Elon, on stworzy coś niesamowitego” – powiedział.

Ale rok później zaintrygowały go plany pana Muska wobec firmy. „Czy w ramach swojej absolutnej władzy w sprawie wolności słowa pójdzie na ustępstwa, aby sprowadzić reklamodawców z powrotem? Bo o to tak naprawdę chodzi” – powiedział.

Umiarkowany ból głowy

Odfiltrowywanie ekstremalnych materiałów wydaje się być stałym problemem dla X.

Pokazały to badania Centrum Przeciwdziałania Cyfrowej Nienawiści Grupa toczy spór prawny z platformą w związku ze swoimi roszczeniami.

Wśród postów promowano antysemityzm, rasizm i białą supremację.

„12 miesięcy Muska na czele X to doskonałe studium przypadku pokazujące, jak naiwnym jest oczekiwanie, że platformy cyfrowe będą się samoregulować” – powiedział Imran Ahmed, założyciel grupy.

Zatem wyzwań stojących przed X jest wiele – wydaje się, że nie wpłynęły one znacząco na ambicje pana Muska. „X jest jak zbiorowa świadomość ludzkości” – stwierdził w swoim przypiętym poście na platformie, na którą wydał dużo pieniędzy.