Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy kontrakt kolejowy przyznany firmie Go-Ahead oznaczonej jako „chory żart” | przemysł kolejowy

grupa transportowa zacząć robić Otrzymał nowy kontrakt na obsługę największej w Wielkiej Brytanii pasażerskiej sieci kolejowej – tydzień po tym, jak został ukarany grzywną w wysokości 23,5 mln funtów za zatrzymanie 50 mln funtów z pieniędzy podatników na kolejną koncesję.

Związek kolejowy RMT powiedział, że to „chory żart”, że spółka joint venture grupy Govia zapewniła sobie trzyletnią umowę na dalszą eksploatację koncesji Thameslink, Southern i Great Northern, która przed Covid obsługiwała około 1 miliona pasażerów dziennie.

Była to Govia, spółka joint venture kierowana przez Go-Ahead z francuską firmą Keolis Pozbawiony koncesji południowo-wschodniej Sekretarz transportu, Grant Shapps, został we wrześniu ubiegłego roku oskarżony o „naruszenie dobrej wiary”.

Firma została ukarana grzywną w wysokości 23,5 miliona funtów przez kierownictwo za Transport Za porażkę na południowym wschodzie było to mniej niż 30 milionów funtów, które odłożyła. Cena akcji Go-Ahead wzrosła w ciągu ostatniego tygodnia o 20% ze względu na mniejszą grzywnę i pogłoski o nowej nagrodzie.

Dyrektor finansowy grupy, Elodie Brian, która była dyrektorem finansowym Southeastern w okresie, w którym dochodziło do większości nadużyć, od 2014 do 2019 roku, zrezygnowała we wrześniu ubiegłego roku, gdy skandal się ujawnił. Dyrektor generalny firmy Go-Ahead, David Brown, również złożył rezygnację.

dochodzenia od tamtego czasu Znalazłem więcej naruszeń w Southeastern, którego historia sięga 2006 roku. Firma Go-Ahead w końcu spłaciła 51,3 miliona funtów, w tym odsetki, z pieniędzy, które niesłusznie potrącił w ramach nadpłat z DfT. Sprawa została przekazana do Urzędu ds. Poważnych Nadużyć Finansowych.

Chociaż starsi menedżerowie pracowali w obu franczyzach, dochodzenie przeprowadzone przez szefów Go-Ahead i Keolis nie wykazało żadnych podobnych problemów księgowych w Govia Thameslink Railway jak Southeastern.

Sekretarz generalny RMT Mick Lynch powiedział: „Shaps zrobił to po tym, jak został zapewniony, że Go-Ahead jest bezpieczny z publicznymi pieniędzmi, na podstawie raportu tych samych osób, które w pierwszej kolejności okradły społeczeństwo.

READ  Ile kosztuje pompa ciepła? Cena instalacji i koszty eksploatacji w porównaniu do kotłów gazowych z dotacją £5000

„To była całkowicie niepotrzebna decyzja, napędzana ideologiczną fiksacją chciwością i zyskiem, ponieważ operator ostatniej szansy, który przejął szczątki południowo-wschodniej koncesji Gouvia, był gotowy i czekał na przejęcie go i zarządzanie w sektorze publicznym ”.

Manuel Cortes, sekretarz generalny TSSA, powiedział, że to posunięcie „żebra wiarę”, dodając: „Shappy rzucają dobre pieniądze za złem”.

Nowa umowa rozpoczyna się 1 kwietnia 2022 r. i potrwa co najmniej trzy lata, z możliwością przedłużenia o trzy lata. Go-Ahead jest jedną z ostatnich prywatnych brytyjskich firm, która obsługuje sieć kolejową w Wielkiej Brytanii, a państwowy operator Last Resort odpowiada teraz za północną i LNER, a także na południowy wschód.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Transakcja jest umową o zarządzanie, która w przeciwieństwie do franczyzy nie wiąże się z ryzykiem kosztowym dla operatora. Govia Thameslink Railway (GTR) będzie zarabiać stałą opłatę w wysokości 8,8 miliona funtów rocznie i do 22,9 miliona funtów dodatkowo, jeśli osiągnie cele wydajnościowe. Go-Ahead powiedział, że limit 31,7 mln funtów odpowiada marży około 1,85%.

Minister kolei, Wendy Morton, powiedziała: „Dzięki planom poprawy punktualności, niezawodności i dostępności ich usług poprzez ścisłą współpracę z Network Rail, jesteśmy dumni, że możemy współpracować z GTR, aby stworzyć usługę, która naprawdę koncentruje się na pasażerach”.

Christian Schreyer, dyrektor generalny Go-Ahead, powiedział: „Najważniejszym priorytetem jest odbudowa liczby pasażerów po pandemii Covid-19.