Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy BAC Mono ma 320 koni mechanicznych w 1257-funtowym

Nowy BAC Mono ma 320 koni mechanicznych w 1257-funtowym

Tak, jest nowy BAC Mono. Nie wygląda inaczej, ale został dopracowany, dostrojony i ulepszony od czasu swojego pierwotnego wcielenia. Subtelne poprawki wszędzie zrobiły wystarczająco dużo, aby BAC nazwał to nowym i jest tak dobry, jak zawsze.

Pakując wiele innowacji z Mono R Extreme, nowy Mono ma 2,5-litrowy rzędowy czterocylindrowy silnik, który zapewnia 320 koni mechanicznych, ale waży tylko 1257 funtów. Tak więc pierwotny cel Mono — ogromny stosunek mocy do masy — pozostaje na poziomie 546 koni mechanicznych na tonę. Silnik, który wciąż ma swoje korzenie w Fordzie Duratec, został wymasowany za pomocą wszystkich nowych elementów wewnętrznych: nowych kutych korbowodów, kutych tłoków, ulepszonych wałków rozrządu i sprężyn zaworowych, a także poszczególnych korpusów przepustnic. Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów pozostaje.

Ten układ napędowy jest podtrzymywany przez lekką ramę rurową pokrytą panelami z włókna węglowego nasyconego grafenem. Z silnikiem pośrodku i starannie rozłożonym ciężarem wewnątrz samochodu, rozkład masy 41% z przodu i 59% z tyłu jest celowym wyborem firmy BAC w celu zapewnienia optymalnego prowadzenia. To powiedziawszy, ma przyczepność i lekką jak piórko moc, pozwalającą na wykonanie od zera do 60 przejazdów w 2,7 sekundy.

Jeśli chodzi o obsługę, BAC wprowadził kilka drobnych ulepszeń. Przód ma o 50% większą odporność na chrapanie, a tył ma o 50% większą odporność na przysiady, co pozwoli kontrolować ogólne ruchy przechylania podczas intensywnej jazdy. Regulowane dwuwahaczowe zawieszenie z popychaczami pozostaje, a wahacze z popychaczami są wyposażone w łożyska igiełkowe w celu zmniejszenia tarcia. Dwukierunkowe regulowane amortyzatory wyścigowe uzupełniają zawieszenie. Wreszcie BAC współpracował z Pirelli, aby zaoferować gamę opon, od Trofeo R po mokre i drogowe.