- autorstwa Annabelle Liang
- Reporter biznesowy
Nowa globalna firma została założona przez francuskiego giganta motoryzacyjnego Renault i chińskiego producenta samochodów Geely i ma swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii.
Firmy zainwestują do 7 miliardów euro (7,7 miliarda dolarów; 6 miliardów funtów) w rozwój niskoemisyjnych silników benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych.
Zatrudni około 19 000 pracowników w 17 fabrykach silników, oprócz pięciu ośrodków badawczo-rozwojowych.
Transakcja ma miejsce, gdy światowy przemysł motoryzacyjny koncentruje się na rozwoju pojazdów elektrycznych.
Renault i Geely — powiedział w oświadczeniu że nowa firma wykorzysta swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii do „standaryzacji operacji, wykorzystania synergii i określenia planów na przyszłość”.
Firma zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku i będzie dostarczać silniki takim producentom samochodów, jak Volvo, Nissan i Mitsubishi.
„Jesteśmy dumni, że łączymy siły ze wspaniałą firmą, taką jak Geely… aby zakłócić grę i otworzyć drogę do snowboardu o bardzo niskiej emisji” [internal combustion engine] powiedział dyrektor generalny Renault, Luca de Meo.
Prezes Geely Holding Group, Eric Lee, dodał, że zamierza „zostać światowym liderem w dziedzinie technologii hybrydowych, dostarczając niskoemisyjne rozwiązania producentom samochodów na całym świecie”.
Firmy poinformowały również, że gigant energetyczny Saudi Aramco może dołączyć do projektu i że „ustanowi strategiczną inwestycję”.
Aramco – największa na świecie firma naftowo-gazowa – jest głównym emitentem gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do zmian klimatu.
Umowa Renault-Geely pojawia się, gdy popyt na samochody elektryczne stale rośnie w krajach na całym świecie, w tym w Wielkiej Brytanii.
Jednak typowy nowy pojazd elektryczny (EV) jest nadal droższy niż pojazd benzynowy lub wysokoprężny.
W ostatnich latach Geely z siedzibą w Hangzhou również inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych.
Dziesięć lat temu kupił London Taxi, producenta czarnych taksówek z Coventry, w transakcji wartej 11,4 miliona funtów (14,8 miliona dolarów).
W 2017 roku producent taksówek został przemianowany na London Electric Vehicle Company, aby podkreślić swoją koncentrację na przejściu na technologię pojazdów elektrycznych.
Opracowała pierwszą w Londynie elektryczną czarną taksówkę, z około 5000 samochodów na ulicach stolicy.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czas już dzisiaj nie podróżować, ponieważ RAC ostrzega, że 2,6 miliona kierowców wyruszy na drogi w drodze do domu z majowego święta państwowego
PEPE’S PORK WSTĘP KRWI: Oto, co się dzieje
Floki: Czy zbliża się podjazd? Badanie kluczowych wskaźników