Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowa firma Renault Geely zajmująca się silnikami będzie miała siedzibę w Wielkiej Brytanii

Nowa firma Renault Geely zajmująca się silnikami będzie miała siedzibę w Wielkiej Brytanii

  • autorstwa Annabelle Liang
  • Reporter biznesowy

podpis pod zdjęciem,

London Taxi została przejęta przez Geely w 2013 roku

Nowa globalna firma została założona przez francuskiego giganta motoryzacyjnego Renault i chińskiego producenta samochodów Geely i ma swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii.

Firmy zainwestują do 7 miliardów euro (7,7 miliarda dolarów; 6 miliardów funtów) w rozwój niskoemisyjnych silników benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych.

Zatrudni około 19 000 pracowników w 17 fabrykach silników, oprócz pięciu ośrodków badawczo-rozwojowych.

Transakcja ma miejsce, gdy światowy przemysł motoryzacyjny koncentruje się na rozwoju pojazdów elektrycznych.

Renault i Geely — powiedział w oświadczeniu że nowa firma wykorzysta swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii do „standaryzacji operacji, wykorzystania synergii i określenia planów na przyszłość”.

Firma zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku i będzie dostarczać silniki takim producentom samochodów, jak Volvo, Nissan i Mitsubishi.

„Jesteśmy dumni, że łączymy siły ze wspaniałą firmą, taką jak Geely… aby zakłócić grę i otworzyć drogę do snowboardu o bardzo niskiej emisji” [internal combustion engine] powiedział dyrektor generalny Renault, Luca de Meo.

Prezes Geely Holding Group, Eric Lee, dodał, że zamierza „zostać światowym liderem w dziedzinie technologii hybrydowych, dostarczając niskoemisyjne rozwiązania producentom samochodów na całym świecie”.

Firmy poinformowały również, że gigant energetyczny Saudi Aramco może dołączyć do projektu i że „ustanowi strategiczną inwestycję”.

Aramco – największa na świecie firma naftowo-gazowa – jest głównym emitentem gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do zmian klimatu.

Umowa Renault-Geely pojawia się, gdy popyt na samochody elektryczne stale rośnie w krajach na całym świecie, w tym w Wielkiej Brytanii.

Jednak typowy nowy pojazd elektryczny (EV) jest nadal droższy niż pojazd benzynowy lub wysokoprężny.

Dziesięć lat temu kupił London Taxi, producenta czarnych taksówek z Coventry, w transakcji wartej 11,4 miliona funtów (14,8 miliona dolarów).

W 2017 roku producent taksówek został przemianowany na London Electric Vehicle Company, aby podkreślić swoją koncentrację na przejściu na technologię pojazdów elektrycznych.

Opracowała pierwszą w Londynie elektryczną czarną taksówkę, z około 5000 samochodów na ulicach stolicy.