Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Next ogłasza, że ​​w tym roku zamknie 11 sklepów, co jest najnowszym ciosem w High Street

Next ogłasza, że ​​w tym roku zamknie 11 sklepów, co jest najnowszym ciosem w High Street

  • Sprzedawca odzieży zamyka swoje sklepy ze względu na słabe wyniki i spory z właścicielami

Gigant handlu detalicznego Next ogłosił plany zamknięcia w tym roku kolejnych 11 sklepów, co będzie kolejnym poważnym ciosem dla High Street.

Sieć sklepów FTSE100 podała, że ​​sześć z zamknięć ma miejsce, ponieważ spodziewa się, że sklepy nie będą w stanie osiągnąć docelowych marż zysku.

Dwa kolejne zamknięto ze względu na przebudowę obiektu, natomiast trzy pozostałe zamknięto z powodu niemożności osiągnięcia porozumienia z właścicielami.

Uderzenie młotkiem następuje po zamknięciu sklepu Next na początku tego roku w Westfield Stratford City. Nazwy sklepów, które zostały zamknięte, nie zostały jeszcze ujawnione.

Wydarzenie to przypada na gorący rok dla głównych ulic, kiedy kilka dużych sieci ogłasza zamknięcie sklepów w całej Wielkiej Brytanii. Niedawno Wilco wpadło w ręce administracji i po niepowodzeniu rozmów ratunkowych ponad 400 sklepów ma zostać zamkniętych, a 12 500 miejsc pracy jest zagrożonych.

Gigant handlu detalicznego Next ogłosił plany zamknięcia w tym roku kolejnych 11 sklepów, co będzie kolejnym poważnym ciosem dla High Street
Next posiada pakiet kontrolny w brytyjskich holdingach sprzedawcy bielizny Victoria’s Secret, który udziela koncesji na sklepy (na zdjęciu: Miranda Kerr podczas pokazu mody Victoria’s Secret)
Następną prowadzi lord Wolfson, torysowski rówieśnik i zagorzały zwolennik brexitu

„Spodziewamy się, że w tym roku zamkniemy 11 sklepów przy głównych ulicach” – stwierdzono w opublikowanej dzisiaj aktualizacji handlowej za bieżący rok.

„Sześć zamknięć miało miejsce w lokalizacjach, w których spodziewaliśmy się, że sklep nie osiągnie docelowej marży na niemal żadnych warunkach; dwa zostały zamknięte z powodu przebudowy terenu, a trzy inne były wynikiem niemożności uzgodnienia nowych, akceptowalnych warunków z właścicielami.

„Do tej ostatniej kategorii zalicza się duży sklep, w którym nie mogliśmy zgodzić się na zaproponowany przez wynajmującego okres najmu, za wysoką stałą stawkę najmu.”

Z raportu wynika, że ​​sklepy odnotowały łączną sprzedaż na poziomie 30,7 miliona funtów. Firma Next nie podała od razu nazw sklepów, nie podała, ile stanowisk pracy zostanie uratowanych ani czy pracownicy zostaną przeniesieni do innych lokalizacji.

Firma podała jednak, że sprzedaż w całym jej portfolio wzrosła o 5,4% w okresie sześciu miesięcy kończących się w lipcu 2023 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym, a zysk przed opodatkowaniem wyniósł 420 mln funtów.

READ  Ceny gazu spadają o 30%, ponieważ słabną obawy o dostawy w okresie zimowym

Oczekuje, że całoroczny zysk przed opodatkowaniem wyniesie 875 mln funtów, skorygowany w górę w stosunku do poprzedniej prognozy wynoszącej 845 mln funtów.

Pozytywne wyniki finansowe spółka przypisuje dobrej pogodzie i wyższym płacom, a sprzedaż w maju i czerwcu wzrosła o 7,5% i 10% w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku.

Pomimo zamknięcia 11 sklepów „flagowych” przed końcem roku, Next otworzył w ostatnich miesiącach także pięć nowych sklepów „likwidacyjnych”, aby wyprzedać nadwyżki zapasów.

Firma prowadzona przez Lorda Wolfsona, członka torysów i zagorzałego zwolennika brexitu, przechwytuje kultowe brytyjskie marki, takie jak Cath Kidston – których administracja przeszła na początku tego roku – w celu przyciągnięcia nowych klientów.

Jest także właścicielem marki mebli Made.com, sprzedawcy artykułów dziecięcych JoJo Maman Bebe oraz większościowego pakietu udziałów w brytyjskich udziałach amerykańskiej firmy odzieżowej Gap i sprzedawcy bielizny Victoria’s Secret po tym, jak ich brytyjska działalność napotkała problemy.

Next posiada także większościowe udziały w amerykańskiej sieci luksusowej odzieży REISS, której fanami jest m.in. księżna Cambridge.

Akcje Next zwyżkowały dziś na zamknięciu sesji o 3,34 proc.

Jego dobre wyniki nastąpiły w obliczu fatalnych warunków na brytyjskim rynku detalicznym – wraz ze śmiercią marki artykułów gospodarstwa domowego Wilko oraz ogłoszeniem zamknięcia marek takich jak Boots i New Look.