Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Najnowszym samochodem bezpieczeństwa Formuły 1 jest nowy Aston Martin Vantage – relacjonuje Rob

Najnowszym samochodem bezpieczeństwa Formuły 1 jest nowy Aston Martin Vantage – relacjonuje Rob

Skargi dotyczące bezpieczeństwa samochodów Formuły 1 Astona Martina powinny należeć do przeszłości.

Brytyjski producent samochodów sportowych właśnie ogłosił, że jego samochód bezpieczeństwa na rok 2024 – będący jednym z dwóch używanych przez konkurencję – będzie oparty na nadchodzącym Vantage 2025. Samochód może nie różni się zbytnio od swoich poprzedników, ale kilka kluczowych modyfikacji powinno sprawić, że będzie poruszał się po torze szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jednym z najostrzejszych krytyków poprzedniego samochodu bezpieczeństwa firmy był Max Verstappen z Red Bull Racing. Już w kwietniu 2022 roku, po Grand Prix Australii, trzykrotny mistrz kierowców skrytykował Astona Martina za to, że jest wolniejszy od ówczesnego samochodu bezpieczeństwa Mercedes-AMG, który bazował na GT Black Series. Verstappen i inni kierowcy, na przykład Mercedes George Russell, stwierdzili, że brak prędkości samochodu bardzo utrudnia utrzymanie temperatury opon.

Wewnątrz bezpieczeństwa Astona Martina Vantage 2024

Samochód bezpieczeństwa Aston Martin Vantage 2024

Astona Martina

Dodał: „Przyczepność była bardzo słaba, samochód bezpieczeństwa jechał bardzo wolno i zachowywał się jak żółw. Niewiarygodne.” Verstappen Powiedział wówczas Motorsport. „Samochód bezpieczeństwa Mercedesa jest zdecydowanie szybszy ze względu na dodatkową aerodynamikę, ponieważ ten Aston Martin jest naprawdę wolny. Zdecydowanie potrzebuje większej przyczepności, ponieważ nasze opony były bardzo zimne”.

Zajęło to prawie dwa lata, ale wygląda na to, że problem Maxa z samochodem bezpieczeństwa Astona Martina został wreszcie rozwiązany. Według producenta najnowszy Vantage jest napędzany 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem i generującym 656 koni mechanicznych, czyli o 30 procent więcej niż jego poprzednik. To wystarczająca moc, aby rozpędzić samochód od zera do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,2 sekundy (0,2 sekundy szybciej niż poprzednio) i osiągnąć prędkość maksymalną 202 mil na godzinę (12 mil na godzinę szybciej niż poprzednio).

Widok 3/4 tyłu samochodu bezpieczeństwa Aston Martin Vantage 2024

Astona Martina

Nowy układ napędowy to nie wszystko, co odróżnia nowy samochód bezpieczeństwa od jego poprzednika. Kolory Racing Green i Lime mogą wyglądać znajomo, ale ulepszony zestaw aerodynamiczny z wydłużonym przednim splitterem, przeprojektowanymi dywanikami podłogowymi i ogromnym tylnym spojlerem są zupełnie nowe. Nawet zamontowana na dachu listwa oświetleniowa jest bardziej aerodynamiczna niż wcześniej. Wystrój wnętrza również przeszedł poważną metamorfozę. Konsola środkowa wyposażona jest w przełącznik, za pomocą którego można obsługiwać systemy FIA, natomiast deska rozdzielcza jest wyposażona w ekrany, na których można wyświetlać pozycje torów, czasy okrążeń i obraz z tylnej kamery. Wreszcie standardowe fotele Vantage zostały zastąpione fotelami Pole Position w stylu wyścigowym.

Zmieniony Vantage po raz kolejny będzie dzielił obowiązki samochodu bezpieczeństwa z AMG GT Black Series, jak ma to miejsce w każdym sezonie od 2021 roku. Niemiecki supersamochód jest również napędzany 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale jego młyn wytwarza 720 koni mechanicznych. Oznacza to, że nadal istnieje różnica w osiągach między nimi, ale samochód bezpieczeństwa Astona Martina wypełnił tę lukę i jest mało prawdopodobne, aby tym razem kogokolwiek spowolnił.

READ  Nazwę PUBG Mobile India można zmienić na Battlegrounds Mobile