Jules Gounon został pierwszym z rzędu zwycięzcą 12-godzinnego wyścigu Liqui Moly Bathurst od dekady, wprowadzając SunEnergy1 Racing do ksiąg historii.
Francuzi Luca Stolz, Martin Conrad i Kenny Hubole dołączyli do domu 75 z 8,7071s w ręku, gdy Mercedes-AMG wspiął się na podium.
Audi całkowicie zdominowało pierwsze dwa dni imprezy, Pokonuj każdą sesję treningiem, kwalifikacjami i 10 najlepszymi karami.
Nawet po dostosowaniu równowagi osiągów przed wyścigiem, Audi prawdopodobnie mogło zachować kontrolę nad czystym tempem, ponieważ Kelvin van der Linde wielokrotnie pokazywał najszybsze okrążenia podczas dwóch szczególnie imponujących okrążeń.
Jednak połączenie mechanicznego gremlina, wypadków i kar utrudniło siedmioosobowy skład Audi, a pełny trzykonny wyścig Mercedesa wszedł w ostatnią ćwiartkę wyścigu.
Oprócz #75, siostrą #888 był Mercedes (Shane van Gisbergen/Brock Finney/Prince Jeffrey Abraham) i #91 Kraft-Bamboo Racing (Maro Engel/Daniel Juncadilla/Kevin Tse).
Chociaż nie kwalifikuje się z powodu zmiany silnika, Numer 91 wszedł do wyścigu w połowie wyścigu dzięki odważnej strategii, w ramach której wykonał 9 obowiązkowych przystanków (każdy wymagał 120-sekundowego przeprawy) w ciągu czterech godzin.
Ostatecznie zespół z Hongkongu odnotował imponujący wynik 21 razy, z metą na wybiegu, gdy Engel ścigał Junona podczas misji z podwójną flagą.
Gdy przedostatni pit stop został wstrząśnięty, Gounon trzymał 22-sekundowy bufor nad Engelem, a Van Giesbergen jechał przez kolejne 17 sekund.
Engel zamknął tę marżę przed ostatnimi przystankami, podczas których marża została zawężona do zaledwie ośmiu sekund dzięki czystszemu serwisowi paliwa i opon.
Jednak od tego momentu różnica pozostała stabilna, z wyraźnym brakiem późnych wypadków, które mogłyby dodać jakąkolwiek późną tragedię.
Van Gisbergen był ostatnim z pierwszej trójki, który po raz ostatni odwiedził tor, z 11-godzinną przewagą, ale odpadł z rywalizacji bez odpowiedniego tempa dla pierwszej pary.
Z tyłu to Van der Linde regularnie migał ekranami pomiaru czasu, ale na jednym okrążeniu po wykonaniu rzutu karnego przez dwie minuty podczas godziny dziewiątej.
Spowodowało to maksymalnie 80-minutowe wyłamanie przez kierowcę amatora, a Brad Schumacher spędził 88 minut w samochodzie podczas ostatniego przejazdu, zanim został przekazany Luce Stolzowi.
To spowodowało, że Audi #74 wypadło z pierwszego okrążenia, które nie było w stanie odzyskać nawet podczas ósmego okresu bezpieczeństwa samochodu, ponieważ w tym czasie nie zastosowano zasady szczęśliwego psa z powodu mokrej nawierzchni.
Audi nr 74 nie było jedynym ukaranym za błąd strategii, wpis nr 777 zatrzymał 30-sekundowe trafienie za mniej poważne naruszenie zasady maksymalnego czasu trwania tego samego kierowcy-amatora.
Po chaotycznym początku wyścigu, w którym przedłużony bieg w ciemności był połączony z wzburzoną mgłą i deszczem, druga połowa wyścigu była znacznie spokojniejsza, a zielona flaga była w obfitości.
Niedługo po połowie, Tony Bates zaokrąglił i znalazł ścianę w Forest Elbow, eliminując audi z numerem 24, które dzielił z Davidem Reynoldsem i Cameronem Watersem.
Michael Shegold (Mercedes nr 45) był kolejnym, który wymknął się ze swojego miejsca na McVillamy Park, a podczas interwencji samochodu bezpieczeństwa Porsche mocno rozbił się w pierwszej piątce wyścigu.
Stephen Grove poślizgnął się na mokrej nawierzchni asfaltu, gdy wpadł na Skyline.
Stamtąd rozwinęła się interesująca rasa.
Ale pomimo najlepszych starań Engle nie mógł zagrać w Junonie, który został pierwszym zdobywcą tytułu w Bathurst w 12 godzin od Daryla Oyounga i Christophera Maysa w sezonie 2011-12.
O’Young jest oczywiście szefem zespołu w zdobywcy drugiego miejsca w Craft-Bamboo Racing w 2022 roku.
Co więcej, Lamborghini #6: Tony Di Alberto/David Wall/Grant Denyer/Adrien Dietz pokonał Audi #9 Lee Holswortha/Deana Fury’ego/Marca Sene’a na piątym miejscu.
David Russell / Paul Stockel / James Condoris (Audi nr 47, dziewiąty z rzędu) odbił się od Ćwicz awarię 3 Który Theo Condores został wyrzucony, aby wygrać klasę amatorskąnatomiast wyróżnienia w klasie C przypadł Craigowi Lowndesowi/Alexowi Davisonowi/Geoffowi Emery/Scottowi Taylorowi (porsche nr 222, 10. miejsce na miejscu).
Żaden z trzech wpisów rzeczniczych nie dotarł do końca.
Był to najsłynniejszy samochód, który spadł na pobocze Audi #65 siedzące na zakrętach, prowadzone przez Chaza Mostertaktóry kilkakrotnie zatrzymywał się o godzinie 6 wymagającej resetu.
Dzień ekipy Coinspot zakończył się wcześnie, kiedy Fraser Ross znalazł ścianę na szczycie góry na początku ósmej.
Audi z numerem 17 zespołu BRM Team zdobyło pierwsze miejsce w pierwszej dziesiątce, ale zastanawiało się, co mogło być, prowadząc wyścig na jednym etapie pomimo Nieodebrane kwalifikacje.
Joey Mawson imponująco przeszedł przez boisko w klipie otwierającym, zanim Nick Burkat wywarł presję.
Jednak wadliwe światło deszczowe wymaga czasu na naprawę, a do tego dochodzi długi pedał hamulca, który wymaga odpowietrzania.
Tymczasem #777 (Ricardo Feiler/Marcus Winkelhock/Yasser Shaheen) był na wyboistej jeździe na siódme miejsce, w szczególności tracąc kilka okrążeń na skutek zrzutu opony, który uszkodził prawy tył.
W końcu był to katastrofalny dzień dla Audi i jeden z celebracji Mercedesa – scenariusz, który wydawał się mało prawdopodobny zaledwie 24 godziny temu.
The Bathurst 12 Hour ma powrócić do swoich tradycyjnych ustawień w lutym 2023 r..
Wyniki: 2022 Bathurst 12 godzin
POZ | # | drużyna | Kierowca | samochód | Pora roku | różnica |
1 | 75 | SunEnergy1 اق Race | J. Gunnon / L. Stolz / M Conrad / K. Hubole | Mercedes AMG GT3 | APA | |
2 | 91 | Zespół Mercedes-AMG Craft-Bamboo Racing | M Anioł / De Juncadilla / KC | Mercedes AMG GT3 | APA | +8.7071 |
3 | 888 | Potrójne osiem wyścigów inżynieryjnych | Esfan Gisbergen / BVeney / Ibrahim | Mercedes AMG GT3 | APA | +1: 35,3671 |
4 | 74 | Audi Sport Team Valvoline | Kvan der Linde / W Berthon / B Schumacher | Audi R8 GT3 Evo II | APA | +1 rolka |
5 | 6 | wyścig ścienny | T.D’Alberto / D.Wall / G.Denyer / A.Deitz | Lamborghini Huracan GT3 | APA | +5 okrążeń |
6 | 9 | Piętno | Holdsworth / De Fiori / M Kenny | Audi R8 GT3 Evo II | APA | +5 okrążeń |
7 | 777 | Audi Sport Team Valvoline | R Falla / M Winkelhook / Y Shaheen | Audi R8 GT3 Evo II | APA | +6 okrążeń |
8 | 17 | Zespół BRME | N Berkat / J. Mawson / M Rosser | Audi R8 GT3 Evo II | APA | +7 okrążeń |
9 | 47 | Subabarn | Russell / B Stockel / J Condors | Audi R8 GT3 Evo II | Matka | +8 okrążeń |
10 | 222 | Scott Taylor Motorsport | Davidson / Sea Lowndes / J Emery / S Taylor | Porsche 991 GT3 drugiej generacji | c | +15 okrążeń |
11 | 24 | Wyścigi Tony’ego Batesa | Reynolds / Wody morskie / T-Bats | Audi R8 GT3 Evo II | APA | +35 okrążeń |
Karolina Północna | 55 | Wyścigi Valmont | Badayashi / S Peres / M Zalloua | Mercedes AMG GT3 | Matka | +92 okrążenie |
Karolina Północna | 11 | Nasz Kloud-UpTo11 Motorsports | E. Konstantindis / Azerivos / Ai Badayashi | Porsche 991 GT3 drugiej generacji | c | +93 okrążenie |
DNF | 4 | Wyścigi w Grove | B Parker / B Grove / S Grove | Porsche 911 GT3R | APA | |
DNF | 45 | RAM Motorsport | B Hobson / J Walden / M Shegold | Mercedes AMG GT3 | Matka | |
DNF | 65 | Queenspot | Jim Mostert / Fros / L Talbot | Audi R8 GT3 Evo II | APA | |
DNF | 95 | Mark Cars Australia | De Fraser / J. Camilleri / J Taunton | Mark 2 V8 | ja | |
DNF | 50 | M Motorsport / Vantage Racing | Dee Wood / J Wood / T Harrison / Dee Crampton | KTM X-Bow GT2 | ja | |
DNF | 19 | Dziewiętnaście Corporation Pty Ltd | W. Brown / J. Perkins / M. Griffiths | Mercedes AMG GT3 | APA | |
DNF | 52 | Koła / FX Racing PNG | Z Morse / K Kasołki / H Moral | Mark 2 V8 | ja |
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Nowa Zelandia zapewnia sobie debel jeden po drugim
Anthony Edwards pokonuje Nikolę Jokicia, a Wilki wygrywają pierwszy mecz
The Reds przerwali 25-letnią passę porażek przeciwko Crusaders w Nowej Zelandii