Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Epic i Apple przedstawiają Metaverse.  Zła wiadomość dla meta.

Epic i Apple przedstawiają Metaverse. Zła wiadomość dla meta.

Ten artykuł pochodzi z bezpłatnego cotygodniowego biuletynu e-mail firmy Barron’s Tech. Zarejestruj się tutaj, aby otrzymać je prosto na swoją skrzynkę odbiorczą.

Nierealne światy. Witam wszystkich. Podczas gdy runy bankowe i kontrowersje związane z TikTokiem zdominowały nagłówki gazet, w zeszłym tygodniu doszło do ważnych zmian w dwóch dużych firmach technologicznych, które mogły pozostać niezauważone.

Twórca Fortnite, Epic Games i Apple (wskaźnik akcji: AAPL) zademonstrowali możliwości, które podkreślają, jak bardzo są zaawansowani w technologiach potrzebnych do wygrania Metaverse. Wskazuje na dalsze rozczarowanie platform META ich szansami na sukces w kosmosie.

Ostatecznym marzeniem Metaverse jest zapewnienie wirtualnego placu zabaw dla miliardów ludzi do zabawy i spotkań towarzyskich w pełni zrealizowanych światach z żywymi cyfrowymi postaciami. Ale aby osiągnąć cel, musi istnieć samowystarczalny ekosystem dla użytkowników i programistów, w którym duża publiczność przyciąga najlepszych twórców treści i odwrotnie.

W zeszłym tygodniu firma Epic Games zaprezentowała kilka inicjatyw, które rozszerzyły jej pozycję lidera w zakresie platform oprogramowania, aby wygenerować niezwykle ważną, pozytywną pętlę sprzężenia zwrotnego.
Firma dostarczyła Unreal Editor dla Fortnite, Creator Economy 2.0 i Fab. Unreal Editor pozwala twórcom gier szybko projektować, rozwijać i publikować wrażenia z gry w Fortnite, aby dotrzeć do ponad 500 milionów graczy. Creator Economy 2.0 to system płatności, w ramach którego firma Epic będzie płacić twórcom 40% ich przychodów netto w oparciu o interakcje graczy. A Fab to rynek zasobów cyfrowych, który zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku i będzie płacił artystom za ich modele 3D, animacje i muzykę.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Zapewnia mniejszym programistom podobne narzędzia i funkcje, z których korzystają wielcy wydawcy gier wideo, którzy już używają profesjonalnego silnika gier Unreal firmy Epic do tworzenia hitów, jednocześnie zapewniając sposób na życie w pełnym wymiarze godzin.

READ  Android TV i Google TV przechodzą na pakiety aplikacji od 2023 roku

Zagrałem w kilka wersji próbnych gry stworzonych przez pracowników firmy Epic przy użyciu edytora Unreal i byłem pod wrażeniem. jeden z nich był Wezwanie do służby klon, a druga to fantastyczna gra akcji z latającymi wilkami i smokami. Obie miały grafikę, animacje i dźwięk, które wyglądały jak pierwszorzędne studio, które je stworzyło.

Poza silnikiem gry i podstawowymi narzędziami dla graczy, przydadzą się sklepy ze sprzętem i aplikacjami. Bloomberg w ostatni weekend wspomniany Firma Apple zaprezentowała swój pierwszy zestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej o wartości 3000 USD swoim najwyższym kierownictwu przed planowanym ogłoszeniem w czerwcu. Wysoka cena może ograniczyć sprzedaż, ale urządzenie ma prawdopodobnie na celu skłonienie programistów do rozpoczęcia tworzenia nowych aplikacji, zanim tańsze, bardziej nieporęczne modele zostaną wprowadzone na rynek w późniejszych latach.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

To ogromny kamień milowy, ponieważ oznacza, że ​​gigant technologiczny może wkrótce uruchomić urządzenie gotowe do metaverse. Podobnie jak inne produkty Apple, prawdopodobnie ostatecznie zdobędzie duży udział w rynku dzięki swoim ogromnym zaletom w zakresie mobilnych systemów operacyjnych i technologii chipów. Apple ma godną pozazdroszczenia bazę instalacyjną obejmującą 2 miliardy aktywnych urządzeń i jest w stanie wyprodukować najbardziej energooszczędne procesory mobilne na świecie dla swojego iPhone’a, co przyda się w nadchodzących słuchawkach.

Gdzie to wszystko pozostawia Meta? Po prostu w złym stanie. Pomimo ambicji dyrektora generalnego Marka Zuckerberga i dziesiątek miliardów dolarów, które jego firma wydała na ożywienie Metaverse, Meta nie poczyniła znacznych postępów w zakresie technicznego oprogramowania i frontów sprzętowych.

Opublikuj dla swojej głównej aplikacji Metaverse, światy horyzontów, Spadł, ponieważ wielu użytkowników skarżyło się na brak wierności grafiki. Meta nie ma nic wspólnego z możliwościami narzędzi silnika gry Epic ani wielkością bazy użytkowników Fortnite.

READ  Przedstawiciel sieci społecznościowej przenosi GalaChain daleko poza gry

Meta utknęła również przy użyciu chipów od zewnętrznych dostawców, takich jak Qualcomm

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

(QCOM), który jest gorszy od elementów wewnętrznych Apple. Wiele zestawów słuchawkowych Quest zbiera teraz kurz w szafach klientów z powodu braku zabójczych aplikacji.

Najnowszym rozczarowaniem jest Meta Quest Pro. W październiku ubiegłego roku Meta wypuściła wysokiej jakości zestaw słuchawkowy VR o wartości 1500 USD dla profesjonalistów bez większego postępu technologicznego. Cena spadła o 500 USD do 1000 USD, co może wskazywać na słaby popyt. Meta nie odpowiedziała na prośbę o komentarz na temat sprzedaży Quest Pro.

Chociaż Meta może być nierówna i pojawiają się oznaki, że firmy rezygnują z wizji – w tym Disney podobno zamyka swój oddział metaverse – dyrektor generalny Epic Games, Tim Sweeney, jest przekonany o długoterminowym sukcesie metaverse.

Podczas imprezy produktowej firmy w zeszłym tygodniu Sweeney powiedział, że ponad 600 milionów użytkowników aktywnie uczestniczy w wirtualnych światach za pośrednictwem Roblox.
I

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Minecraft, Fortnite i inne przewidują wzrost miliardów do końca dekady. Epic twierdzi, że ponad 40% czasu gry w Fortnite to tak naprawdę doświadczenia generowane przez użytkowników.

Sweeney dodaje, że w metaverse chodzi bardziej o kontakty towarzyskie i spędzanie czasu z przyjaciółmi w wirtualnych przestrzeniach, więc uważa, że ​​trend wzrostowy jest nieunikniony.

Tak, metaverse zajmie trochę czasu i po latach masowej adopcji. Ale zwycięzcy stają się coraz bardziej wyraźni: Epic i Apple.

W tym tygodniu w Barron’s Tech Cover

Napisz do Tae Kima na adres [email protected] lub śledź go na Twitterze pod adresem @pracownik