Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Babci (78 l.) odcięto numer telefonu stacjonarnego, z którego korzystała przez ponad 50 lat, po tym, jak zadzwoniła do BT, aby zakończyć abonament szerokopasmowy, aby mogła pokryć koszty opieki męża.

Babci (78 l.) odcięto numer telefonu stacjonarnego, z którego korzystała przez ponad 50 lat, po tym, jak zadzwoniła do BT, aby zakończyć abonament szerokopasmowy, aby mogła pokryć koszty opieki męża.

  • Brenda Rolls, lat 78, zmieniła numer telefonu stacjonarnego po anulowaniu usługi BT Broadband

Babcia, która zadzwoniła do firmy BT, aby anulować abonament szerokopasmowy, aby móc zapłacić za opiekę nad mężem, jest wściekła po tym, jak odcięto numer telefonu stacjonarnego, z którego korzystała przez ponad 50 lat.

Brenda Rolls, lat 78, z numeru, który miała od grudnia 1970 r., stwierdziła, że ​​„wszyscy mnie znają” i że odcięcie usługi BT spowodowało „chaos”, w tym sytuację, w której lekarz nie mógł się z nią skontaktować.

Emerytowana bibliotekarka skontaktowała się z firmą BT w sprawie rezygnacji z dostępu do Internetu szerokopasmowego w celu obniżenia kosztów rocznego pakietu wynoszącego 209 funtów w ramach opłacania pobytu męża Owena w domu opieki.

Jednak babcia pięciorga dzieci była zaskoczona, gdy odkryła, że ​​jej telefon stacjonarny został odcięty, a później zastąpiony nowym numerem, którego nie chciała. Nie otrzymała jeszcze wyjaśnienia, dlaczego numer został zmieniony.

Jednak pojawia się ono w obliczu krytyki planów transformacji cyfrowej firmy BT, zgodnie z którymi do 2025 r. tradycyjne telefony stacjonarne zostaną wyrzucone na złom. Działacze reprezentujący seniorów oskarżają firmę BT o „zbyt szybkie i zbyt daleko” w przejściu na nowe połączenie szerokopasmowe.

Brenda Rolls (na zdjęciu), lat 78, wpadła we wściekłość po zmianie numeru telefonu stacjonarnego, kiedy zadzwoniła do BT, aby anulować usługę szerokopasmowego Internetu
Wtedy właśnie nastąpi zmiana starej sieci miedzianej na nowe połączenie szerokopasmowe w całej Wielkiej Brytanii
Pani Rolls zgubiła numer telefonu, którego używała od czasu przeprowadzki do domu w Hampshire w grudniu 1970 r

Pani Rolls powiedziała, że ​​kiedy przed Bożym Narodzeniem 1970 r. przeprowadziła się do swojego domu w Chandler’s Ford w Hampshire, otrzymała numer telefonu stacjonarnego 6145 i zachowuje go do dziś, chociaż od tego czasu dodano do niego więcej numerów.

Pani Rawls dowiedziała się, że jej numer stacjonarny został zmieniony dopiero, gdy otrzymała wiadomość z gabinetu lekarskiego informującą ją, że nie mogą się z nią skontaktować.

Przeczytaj więcej: Transformacja cyfrowa firmy BT postępuje za szybko i za daleko, twierdzą działacze

„Ze względu na koszty domu opieki zdecydowałam się obciąć koszty i uświadomiłam sobie, że nie potrzebuję łącza szerokopasmowego” – powiedziała.

„Tutaj zaczął się problem.

„Zadzwoniłem do BT i rozmawiałem z trzema osobami. Błagałem, żeby nie zabierali mi telefonu stacjonarnego, nie potrzebowałem łącza szerokopasmowego.

„Kiedy w zeszły czwartek inżynier przyjechał, żeby ponownie skonfigurować mój telefon stacjonarny, dostałem nowy numer.

„Miałem swój oryginalny numer przez ponad 50 lat”.

Dodała: „Wszyscy znają mnie pod tym numerem.

W ciągu ostatnich pięciu tygodni zamienił wszystko w chaos.

Emerytka oświadczyła, że ​​chciała po prostu zrezygnować z usługi szerokopasmowego Internetu, aby obciąć koszty pracy swojego emerytowanego męża, kierownika garażu, pracującego w domu opieki.

„Wystarczy” – powiedziała.

„Chciałem tylko, żeby usunęli łącze szerokopasmowe, aby obniżyć mój rachunek. Ale firma BT anulowała to i dała mi nowy numer. Nie mam zamiaru tu siedzieć i kontaktować się ze wszystkimi, których znam, za pomocą mojego nowego numeru.

READ  Białoruska biegaczka Kristina Tsimanoskaya otrzymuje wizę do Polski z mężem wjeżdżającym na Ukrainę | wiadomości ze świata
Pani Rowles (na zdjęciu) odkryła, że ​​jej numer stacjonarny został zmieniony dopiero, gdy otrzymała wiadomość z gabinetu lekarskiego, w której informowała, że ​​nie mogą do niej dzwonić

„I oczywiście będzie to miało wpływ na mojego męża, ponieważ dom opieki ma mój stary numer”.

„Dlaczego miałbym to zrobić, skoro mam swój numer telefonu od ponad 50 lat?” To obrzydliwe i jestem zły. Nie rozumiem, dlaczego mam się tak denerwować, że BT mnie nie wysłuchało.

Pytania i odpowiedzi: Na czym polega ta zmiana i czy będzie ona miała na mnie wpływ?

Czy będę potrzebować szybkiego połączenia?

Szybkość Internetu wynosząca zaledwie jeden megabit na sekundę (Mbps) powinna wystarczyć do zapewnienia dobrej jakości usług telefonii cyfrowej. Każde gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii ma prawo żądać prędkości pobierania co najmniej 10 Mb/s.

Czy moje rachunki wzrosną?

Klienci będą musieli płacić za internet, aby móc korzystać z telefonów domowych. Eksperci twierdzą jednak, że dostawcy prawdopodobnie będą oferować tanie podstawowe oferty podobne do umów dotyczących wyłącznie połączeń stacjonarnych. Nie wiadomo, czy klienci posiadający stare telefony będą musieli kupić nowy, czy też otrzymają go za darmo.

A co jeśli Internet przestanie działać?

Jeśli nastąpi awaria Internetu lub nastąpi przerwa w dostawie prądu, cyfrowe linie telefoniczne przestaną działać. Osobom bezbronnym lub nieposiadającym zapasowego telefonu komórkowego należy zapewnić zestaw baterii, telefon alarmowy lub telefon komórkowy, aby w razie potrzeby mogły zadzwonić pod numer 999.

co muszę zrobić?

Jeszcze nic. Ci, którzy mają oferty wyłącznie na telefon stacjonarny lub nie mają internetu, będą słuchać dostawców później.

„Chcę odzyskać mój stary numer”. Wszyscy znają mnie pod tym numerem.

Firma BT podała, że ​​od 2025 r. wszystkie gospodarstwa domowe i firmy będą potrzebować połączenia internetowego, aby wykonywać połączenia telefoniczne, pomimo obaw, że osoby starsze będą zagrożone.

To posunięcie jest częścią ogólnobranżowego odejścia od analogowych telefonów stacjonarnych na rzecz cyfrowych telefonów stacjonarnych, co oznacza, że ​​rozmowy telefoniczne będą realizowane przez Internet za pośrednictwem łącza szerokopasmowego.

W ramach nowej usługi Digital Voice telefony stacjonarne będą zasilane szerokopasmowym łączem, a firma BT twierdzi, że kolejne obszary, które zostaną zmodernizowane, to północno-zachodni i Londyn tej jesieni.

Zmiana ta już się rozpoczęła w East Midlands, Yorkshire, Humber i Irlandii Północnej, natomiast Szkocja przejdzie z systemu analogowego na cyfrowy latem przyszłego roku.

Istnieją również obawy, czy osoby starsze nie będą w stanie wykonać połączenia pod numer 999 lub podnieść alarmu za pomocą wisiorków zdrowotnych podłączonych do istniejącego systemu telefonicznego.

Firma BT oświadczyła, że ​​nie będzie jeszcze wymuszać zmiany na osobach z zawieszeniem opieki zdrowotnej, nieposiadających dostępu do Internetu ani telefonów komórkowych.

Dennis Reid, dyrektor Silver Voices, powiedział dwa tygodnie temu BBC Radio Oxford: „Wiele osób jeszcze o tym nie wie, ale ci, którzy wiedzą, masowo kontaktują się z nami ze swoimi wątpliwościami, ponieważ cały czas korzystają z telefonu stacjonarnego. .” Z wielu powodów oczywiście połączeń alarmowych.

READ  Badanie wykazało, że koszt marek w supermarketach wzrósł w grudniu o 20,3%, wraz z inflacją

„Oni są bardzo zaniepokojeni niezawodnością systemu opartego wyłącznie na Internecie.

„Mogą nie mieć dobrego sygnału telefonu komórkowego w swojej okolicy. Wiele z nich ma awaryjne systemy teleopieki lub wiszące systemy alarmowe i nie wszystkie z nich są kompatybilne z cyfrowym systemem audio.

„Istnieje zatem cały szereg obaw i uważamy, że w tym momencie sprawy toczą się zbyt szybko i za daleko. Mam na myśli 2025 rok to śmiesznie krótki harmonogram. Jest to harmonogram uzgodniony ze względów komercyjnych, a nie ze względu na bezpieczeństwo osób starszych i bezbronnych ludzie.”

„Jeśli jest to kwestia wyboru, a wiele osób jest bardzo szczęśliwych i zależnych od telefonów komórkowych, a ich sygnał komórkowy jest dobry w ich okolicy, mogą być bardzo zadowoleni, mając system internetowy jako kopię zapasową To.

„Ale zmuszają ludzi do tego lub zamierzają zmusić ludzi do przejścia na dźwięk cyfrowy do 2025 r.”

Nie ma ku temu żadnego powodu. Firma BT twierdzi, że era miedzianego systemu okablowania dobiegła końca. Cóż, może tak być, ale nie nagle z dnia na dzień w 2025 roku dożyje kresu swoich dni.

„I nie ma powodu, dla którego nie można zastosować rozsądnego okresu przejściowego, aby wyeliminować wszystkie obawy dotyczące niezawodności i bezpieczeństwa, zanim zmusisz wszystkich do przeprowadzki”.

Dodał: „To, co proponujemy, a niektórzy urzędnicy rządowi zwrócili się ostatnio do nas o radę, co w tej sytuacji zrobić, a nasza rada jest bardzo prosta – że harmonogram należy ponownie ocenić i nie ma powodu, aby oboje nie powinni ponownie rozważać tej sprawy”. Systemy nie mogą działać równolegle przez, powiedzmy, pięć lat, a wtedy przeniesienie będzie w dużej mierze dobrowolne i nie będzie powodowało takich obaw, że ludzie będą tak bardzo niepokoić się o swoje bezpieczeństwo w związku z nowym systemem.

W ramach nowej usługi Digital Voice telefony stacjonarne będą zasilane szerokopasmowym łączem, a firma BT twierdzi, że kolejne obszary, które zostaną zmodernizowane, to północno-zachodni i Londyn tej jesieni. (Zdjęcie archiwalne inżyniera BT)

„Firma BT wielokrotnie zapewniała, że ​​może zachować szczególną ostrożność w stosunku do osób starszych, ale już zaczęła przenosić około 70–75-latków z East Midlands do usługi Digital Voice, nie informując ich, że jest to dobrowolne na chwila.

„Dlatego ze względów biznesowych naprawdę naciskają, aby zrobić to tak szybko, jak to możliwe” – dodał. Uważamy, że rząd powinien wkroczyć i powiedzieć: „Hej, poczekajcie chwilę, ludzie”. Harmonogram jest bardzo napięty i martwimy się wpływem na osoby bezbronne.

Zapytany, czy ma telefon stacjonarny, Reid odpowiedział: „Niestety przeprowadziliśmy się do nowej nieruchomości i nie ma tam zainstalowanego telefonu stacjonarnego, a my nie możemy zainstalować linii stacjonarnej”. To część problemu… Firma BT nie udostępnia nowych telefonów stacjonarnych. Więc tego nie zrobiłem.

READ  HMRC zwraca się do właścicieli zwierząt domowych z rachunkami podatkowymi, o których wielu wciąż nie zdaje sobie sprawy

Znawcy branży porównywali już przejście na telewizję cyfrową w 2012 r., kiedy nadawcy przestali wysyłać tradycyjne sygnały analogowe do dachów i anten wewnętrznych.

Organizacje emerytów ostrzegały już wcześniej, że w przypadku tymczasowego załamania się systemu miliony bezbronnych osób staną się bezbronne i odizolowane.

Jan Short, sekretarz generalny Krajowej Konferencji Emerytów, powiedział wcześniej The Mail on Sunday: „Co sobie myślała firma BT, decydując się na tak ogromną zmianę bez odpowiednich konsultacji z tymi, którzy najbardziej korzystają z tradycyjnych linii telefonii domowej?”

Cyfrowa transformacja firmy BT polega na zastąpieniu tradycyjnego telefonu nowym telefonem „cyfrowym” (zasilanym elektrycznie), który do wykonywania połączeń wykorzystuje Internet.

Jeśli zabraknie prądu, cyfrowa linia telefoniczna przestanie działać, a potencjalna deska ratunku dla seniorów nagle zostanie utracona.

Kilku zaniepokojonych emerytów podzieliło się z „Post” swoimi przemyśleniami na temat planowanych zmian.

Neville Withers (84 l.) z Acton w zachodnim Londynie szczególnie obawia się, co to będzie oznaczać w przyszłości.

Powiedział: „Tysiące osób niepełnosprawnych, takich jak ja, ma problemy z poruszaniem się.

„Mam na nadgarstku przycisk, który mogę nacisnąć w sytuacji awaryjnej. Jest on kierowany tradycyjnym telefonem stacjonarnym do ośrodka opieki.

Inni dostawcy usług telekomunikacyjnych uczestniczący we wdrożeniu rozwiązań cyfrowych to Virgin Media.

Ma pięć milionów klientów, w tym emerytowaną pielęgniarkę zajmującą się zdrowiem psychicznym Trevora Baileya.

73-latek powiedział: „Przeniosłem telefon stacjonarny ze starego systemu miedzianego, który działał dobrze, na nowy system światłowodowy, którego nie chciałem i który wymagał konwertera”. Moim dostawcą jest Virgin Media.

„Nie mogę się połączyć przez telefon, ale dzwonię do chatbota-eksperta.”

„Chciałem tylko porozmawiać z człowiekiem. Teraz rozwiążę kontrakt, gdy tylko wygaśnie. „

Jackie Carlton (70 l.) z Kelham w East Riding w Yorkshire powiedziano, że ona i jej mąż Alan (71 l.) nawrócą się w sierpniu.

Nie otrzymali jednak żadnych informacji, jak opóźnić zmianę, ponieważ panią Carlton można zaliczyć do grupy wysokiego ryzyka ze względu na chorobę nowotworową.

Emerytowana bibliotekarka powiedziała: „Pod koniec sierpnia szpital próbował się ze mną skontaktować w celu rezerwacji wizyty, ale telefon stacjonarny został przełączony na dźwięk cyfrowy bez mojej wiedzy, więc telefony do mnie nie docierały”.

„Mieszkamy na obszarze wiejskim, który miał przerwy w dostawie prądu – tylko siedem w ciągu ostatnich dwóch miesięcy – i słaby odbiór sieci komórkowej.

„Moje doświadczenie pokazuje, jak niebezpieczna może być ta zmiana – narażająca życie bezbronnych osób”.

Skontaktowano się z firmą BT w celu uzyskania komentarza.