Wygląda na to, że problem techniczny EE uniemożliwił klientom odbieranie połączeń i SMS-ów.
Problemy powodują, że klienci Vodafone oraz osoby podłączone do innych sieci nie mogą dzwonić na numery telefonów zarejestrowane w EE. Oznacza to jednak również, że ludzie nie mogą kontaktować się z osobami, które w przeszłości przeniosły swoje numery telefonów do innych sieci EE – nawet jeśli nie są już podłączone do sieci.
Vodafone otrzymało pewne skargi dotyczące Down Detector i innych witryn śledzących, a EE zasugerowało, że problemy dotyczą w szczególności połączeń z tej sieci. Vodafone stwierdził jednak, że w jego sieci nie występują problemy i że problem wystąpił w infrastrukturze EE.
„Możemy potwierdzić, że dzisiaj nie było żadnych problemów z siecią Vodafone, jednakże niektórych naszych klientów dotknął problem z siecią EE, który, jak rozumiemy, wymaga jak najszybszego naprawienia” – powiedział Vodafone. „Oznacza to, że że niektórzy klienci nie mogli łączyć połączeń z numerami EE, a problem dotyczył także klientów, którzy wcześniej zmienili numery z EE na Vodafone.”
EE nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz. Potwierdziła jednak na Twitterze, że klienci mają problemy z numerami Vodafone.
„Wiemy, że niektórzy z naszych klientów komórkowych mają problemy z dzwonieniem na numery Vodafone” – napisała firma. Pracujemy szybko nad rozwiązaniem tego problemu i bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności. Nie będzie to miało wpływu na połączenia z innymi sieciami, komórkową transmisję danych i wiadomości tekstowe.
Problemy zaczęły się wczesnym poniedziałkowym popołudniem w Wielkiej Brytanii, kiedy klienci zgłosili, że doświadczają szeregu nietypowych problemów. Niektórzy twierdzili, że mogli dzwonić do innych osób za pośrednictwem Vodafone, ale nie mogli na przykład rozmawiać z ludźmi w innych sieciach.
Wydaje się jednak, że połączenia danych działają normalnie.
Na Twitterze Vodafone odpowiedział dotkniętym użytkownikom, przepraszając i prosząc o więcej informacji. Zachęcamy użytkowników, których to dotyczy, do sprawdzenia Kontroler usług online Oznacza to, że w niektórych obszarach występują problemy.
Niektóre z tweetów wysłanych przez firmę wskazywały, że przyczyną problemu może być „problem z siecią EE wpływający na połączenia i wiadomości tekstowe”. Jednak użytkownicy Vodafone zgłosili również, że mieli trudności z połączeniem się z innymi sieciami, takimi jak sieć Three.
W przypadku witryny śledzącej Down Detector problemy rozprzestrzeniły się po całej Wielkiej Brytanii, a według samej witryny problem dotyczy szczególnie niektórych obszarów, takich jak Londyn, Manchester i Edynburg. Może to jednak wynikać po prostu z tego, gdzie zazwyczaj przebywają klienci.
Vodafone ma w Wielkiej Brytanii 18 milionów klientów korzystających z usług telefonii komórkowej i stacjonarnej. Jest trzecim co do wielkości operatorem komórkowym w Wielkiej Brytanii, po O2 i EE.
Obecnie jest w trakcie łączenia się ze stosunkowo małą brytyjską siecią komórkową Three. Firmy stwierdziły, że „zwiększony zasięg i niezawodność” będą jedną z korzyści wynikających z transakcji, która, jeśli zostanie zrealizowana, ma nastąpić w 2024 r.
Po ogłoszeniu transakcji analitycy zauważyli, że obie firmy „pozostają w tyle pod względem wydajności Internetu pomiędzy usługami szerokopasmowymi i mobilnymi”.
Najnowsze problemy pojawiły się po tym, jak w kwietniu Vodafone doświadczył ogromnej awarii, która pozbawiła klientów domowych łączy szerokopasmowych. Twierdziła, że awaria dotknęła tylko 1 procent jej klientów.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Przychody Apple spadły mniej niż oczekiwano pomimo trudnego początku roku
NHS England ogłasza programy pilotażowe dotyczące „nowych sposobów pracy w praktyce ogólnej”
Gospodarka amerykańska jest zbyt silna, aby obniżyć stopy procentowe