Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stowarzyszenie Pasażerów twierdzi, że rośnie liczba skarg na nowych przewoźników autobusowych

Stowarzyszenie Pasażerów twierdzi, że rośnie liczba skarg na nowych przewoźników autobusowych

Według organizacji podróży Rover pasażerowie, którzy w zeszłym miesiącu mieli do czynienia z nowym przewoźnikiem autobusowym, skarżyli się na opóźnienia i odwołania pociągów. Stowarzyszenie Pasażerów uważa, że ​​pasażerowie dotknięci problemami powinni otrzymać odszkodowanie.

Dotyczy to głównie części kraju, w których przewoźnik został zastąpiony wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Na przykład w regionie Zaanstreek izraelskie przedsiębiorstwo autobusowe Egged Bus Systems (EBS) przejęło kontrakt transportowy dla Connexxion.

W związku ze słabymi wynikami EBS zostanie ukarany karą finansową za niespełniające norm usługi w transporcie regionalnym na terenie Zaanstreek przez organizację nadzorującą usługi transportu regionalnego w Amsterdamie. Kara może wynieść 2 miliony euro.

Zaledwie miesiąc temu EBS nabył franczyzę w zakresie transportu autobusowego Zaanstreek-Waterland. Zaledwie kilka tygodni później Komitet Doradczy Zaanstreich-Waterland wyraził poważne obawy dotyczące realizacji umowy transportowej. Autobusy były odwołane, opóźnione lub przepełnione, a informacje dotyczące podróży były nieprawidłowe, co oznaczało, że podróżni często czekali na próżno.

EBS nie skomentował nałożonej kary, gdyż spółka nie została jeszcze o niej poinformowana. Rzecznik spółki przyznał, że firma boryka się ze znacznym niedoborem kierowców autobusów. Z tego powodu liczba lotów w regionie zostanie obecnie zmniejszona. Pasażerowie będą mogli wtedy rzadziej jeździć autobusem, ale będą wiedzieć, na czym stoją – dodał rzecznik. Zmieniony harmonogram będzie obowiązywał co najmniej do końca marca.

Szczególnie ważne jest, aby EBS jak najszybciej spełnił swoje obietnice, napisał niedawno poseł do parlamentu Burmerend Koen Lajeveen w imieniu Komitetu Doradczego Zaanstreek-Waterland do władz transportowych w Amsterdamie. Komisja wezwała przedsiębiorstwo autobusowe do składania odtąd dwa razy w miesiącu sprawozdań na temat niezawodności usług.

EBS ma również problemy z trasami autobusowymi w innych miejscach. We Flevoland usługi są również regularnie odwoływane ze względu na braki kadrowe. Opóźniono także dostawę nowych autobusów elektrycznych. EBS przedstawiło obecnie plan ulepszeń. Rzecznik powiedział, że firma „robi wszystko, co w naszej mocy”, aby rozwiązać problemy. „Nowe autobusy przybywają stopniowo, a my jesteśmy zajęci rekrutacją personelu”.

READ  Psychologiczny horror, Ikai, wkrada się na konsole i komputery już 29 marca

EBS zastąpił także firmę Arriva we Flevoland. W Twente Arriva przejęła od Keolis transport autobusowy, w tym linię kolejową Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Rover powiedział, że w przeszłości zmiany przewoźników często powodowały skargi. Wydaje się, że w tym roku problemy pogłębiły się z powodu niedoborów kadrowych, które spowodowały odwoływanie autobusów w niemal całym kraju na jakiś czas.

„To dziwne, że przewoźnicy nie opanowali jeszcze sztuczki polegającej na zmianie franczyzy” – powiedział menadżer Rovera, Freak Boss.