Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

SK dowolnej technologii, aby wykorzystać polską fabrykę do przedostania się do Ameryki Północnej

SK dowolnej technologii, aby wykorzystać polską fabrykę do przedostania się do Ameryki Północnej

Pracownik firmy SK czyli technologicznej sprawdza separatory. [Photo provided by SK innovation]

SK i Technology Co., Ltd. (SKIET), firma zajmująca się separatorami akumulatorów litowo-jonowych (LiBS), jej polska spółka zależna służy jako trampolina do ekspansji na Amerykę Północną, ponieważ podjęcie decyzji o utworzeniu bazy produkcyjnej w regionie, aby skorzystać z amerykańskiego rynku, zajmie trochę czasu Ustawa o redukcji inflacji (IRA).

Zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi IRA, aby otrzymać dotacje na pojazdy elektryczne, od 2029 r. 100 procent trymerów musi być produkowanych lub montowanych w Ameryce Północnej. Nawet jeśli zostanie podjęta decyzja o uruchomieniu zakładu w regionie Ameryki Północnej, osiągnięcie rzeczywistej produkcji zajmie jeszcze trzy do czterech lat, dlatego SKIET planuje do tego czasu odpowiedzieć na popyt w USA poprzez swoją polską spółkę zależną.

Fabryka SKIET zlokalizowana jest w Dąbrowie Górniczej, około 300 kilometrów na południowy zachód od Warszawy. Powierzchnia fabryki wynosi około 570 000 metrów kwadratowych, czyli 80 razy więcej niż boisko do piłki nożnej.

Roczna zdolność produkcyjna separatorów w Fabryce 1, która została ukończona w 2021 roku, wynosi 340 mln metrów kwadratowych i jest największa w Europie. SKIET planuje ukończyć i uruchomić zakłady 3 i 4, w tym trwające obecnie testy w zakładzie 2, do 2024 r. Po uruchomieniu wszystkich czterech zakładów będzie w stanie wyprodukować łącznie 1,54 miliarda metrów kwadratowych separatorów rocznie. Ta ilość mogłaby zapewnić akumulatory dla około 2,05 miliona średniej wielkości pojazdów elektrycznych i zaspokoić 30 procent europejskiego zapotrzebowania na komutatory w 2025 roku.

Park Byoung-chul, prezes SKIET Polska, powiedział: „Aby wygrać konkurencję, ważne jest, aby być konkurencyjnym cenowo i obniżyć jednostkowy koszt produkcji”.

Aby dotrzymać kroku szybko rozwijającemu się rynkowi pojazdów elektrycznych, konkurencja na rynku separatorów akumulatorów stała się zacięta, nie tylko w przypadku akumulatorów. Podczas gdy SKIET zajmuje pierwsze miejsce na rynku separatorów mokrych, duże firmy, takie jak Asahi Kasei Corp. i Toray Industries Inc. W Japonii i Semcorp Group w Chinach konkurencja nasila się. W Korei Południowej LG Chem Ltd. joint venture z Toray na Węgrzech.

READ  CPK ujawnia plan zagospodarowania lotniska. Tak będzie się rozwijać najnowsze lotnisko w Polsce

Powodem, dla którego SKIET wybrał Polskę, jest wsparcie polskiego rządu. Polski rząd przyciąga firmy, oferując korzyści, takie jak zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 25-50 proc. kwoty inwestycji w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, w której znajduje się Dąbrowa Górnicza.

Na pierwszym piętrze linii produkcyjnej wewnątrz obecnie działającej Fabryki 1 większość urządzeń produkcyjnych została zautomatyzowana, co ogranicza udział pracowników. Ponad 30 zautomatyzowanych urządzeń logistycznych o nazwie Overhead Crane Transport (OHT), które poruszają się po szynach w suficie, zajmowało się transportem wyprodukowanych dystansów do magazynu.

Przekładka była cienka jak papier olejny i trochę pomarszczona. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się prosty w wykonaniu, separator jest produktem o wysokich barierach technicznych. Separator zapobiega kontaktowi dodatniej i ujemnej elektrody akumulatora litowo-jonowego i umożliwia jonom litu przechodzenie przez pory o wielkości nanometra, umożliwiając działanie akumulatora. Im trwalszy rozdzielacz, tym bardziej jest ognioodporny i tym dłuższy jest czas pracy na baterii.

Przekładki dystansowe były nadal produkowane z materiałów produkcyjnych i przy użyciu technologii ceramicznych podkładek dystansowych (CCS) w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Materiał powstaje przez zmieszanie proszku polietylenowego (PE) i surowców, takich jak olej. Po wytłoczeniu składniki olejowe są usuwane, doprowadzane jest ciepło, aby zapobiec deformacji, a materiał jest zwijany jak rolka papieru toaletowego. Na ostatnim etapie nakładana jest powłoka ceramiczna, która zapobiega pogorszeniu wydajności baterii.

Firma SKIET znana jest z komercjalizacji procesu „rozprężania sekwencyjnego”, który polega na sekwencyjnym rozszerzaniu separatora zarówno w kierunku poziomym, jak i pionowym, co czyni go pierwszym na świecie, który to zrobił. Dzięki temu procesowi SKIET produkuje niestandardowe przekładki dla klientów.

[ⓒ Pulse by Maeil Business News Korea & mk.co.kr, All rights reserved]