Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pierwsza jazda w Portugalii: McLaren 750S podnosi poprzeczkę dla supersamochodów

Pierwsza jazda w Portugalii: McLaren 750S podnosi poprzeczkę dla supersamochodów

Może zaczynam w złym miejscu z tym przeglądem pierwszego silnika nowego McLarena 750S.

Być może nie jest zaskoczeniem, że jest to światowy hit. Jego zawrotne osiągi (maksymalna moc 551 kW (lub 750 KM, stąd nazwa) i moment obrotowy 800 Nm; 0-100 km/h w 2,8 sekundy i 0-200 km/h w zaledwie 7,2 sekundy) są koniecznością. i analogowe, a zatem bardzo namacalne, od palców po tyłek, również nie jest to specjalnie oszałamiające.

W końcu to 750S: następca najlepszego McLarena w historii, zdaniem tego autora, 720S. To jest, nie oszukujmy się, rodzaj samochodu. A tytuły krzyczą FFFFFWOAR!!! Z trzema wykrzyknikami.

Ale oto rzecz, której większość ludzi nie będzie pamiętać w przypadku nowego McLarena Coupé/Spydera z najwyższej półki: pod każdym względem jest to produkt niezwykle pewnego siebie producenta samochodów. Nie tylko pod względem osiągów na krętej górskiej drodze. Ale pod każdym innym względem też.

Od sposobu, w jaki przekazuje kierowcy informacje zwrotne, przez sposób, w jaki kierowca siedzi na siedzeniu, po rozmieszczenie elementów sterujących w zasięgu kierowcy, po dźwięk dochodzący zza głowy kierowcy, po sposób, w jaki wydaje dźwięk na postoju lub na postoju. we mgle Prędkość, to genialny samochód.

Wszystko w modelu 750S emanuje wydajnością, od ostrego pyska po masywne hamulce.

Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy

Wszystko w modelu 750S emanuje wydajnością, od ostrego pyska po masywne hamulce.

I chociaż jest to produkt pewnej firmy (firmy ludzi, którzy naprawdę są dumni z tworzenia takich rzeczy), McLaren 750S budzi również pewność za kierownicą. Ryczy jak lew, ale kiedy chce, staje się jak kot. To nie jest supersamochód, który zawsze sprawia wrażenie ciasnego, może w każdej chwili „eksplodować” i wrzucić Cię w płot. Jest kompatybilny, nieskończenie konfigurowalny i tak: wygodny.

Technicznie rzecz biorąc, jest to dla Woking bardziej ewolucja niż rewolucja. Około 30% komponentów modelu 750S jest nowych lub zmienionych w stosunku do modelu 720S. Ale jeśli chodzi o łatwość obsługi, model 750S wydaje się być 100% zmianą.

READ  Razer DeathAdder V3 Pro 4000 Hz odpytywanie bez przewodów

Pomimo ogromnych proporcji i osiągów tego samochodu, radość sprawiają małe rzeczy.

Moc pochodzi z umieszczonego centralnie 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem i mocy 551 kW.

Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy

Moc pochodzi z umieszczonego centralnie 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem i mocy 551 kW.

Na przykład przycisk podnoszenia samochodu, który podnosi przód samochodu, jest teraz łatwiej dostępny (i zajmuje to tylko cztery sekundy w porównaniu z 10 sekundami w modelu 720S) na desce rozdzielczej, zamiast korzystać ze skomplikowanej dźwigni pod kierownicą kolumna.

Jest też przycisk, który główny inżynier McLarena, Sandy Holford, nazywa przyciskiem „Speedy Kiwi” i przedstawia kultową wyścigową sylwetkę, która zdobiła samochody wyścigowe Bruce’a McLarena w latach 60. XX wieku. Pozwala to kierowcy spersonalizować wrażenia z jazdy 750S poprzez zapisanie spersonalizowanych preferencji dynamicznych – preferowanej kombinacji dynamiki, prowadzenia, ustawień układu napędowego i skrzyni biegów – które można natychmiast przywołać naciśnięciem przycisku.

W wersji Spider niewielką część tylnej szyby za głowami pasażerów można opuścić niezależnie od automatycznie składanego dachu, dzięki czemu można cieszyć się dźwiękiem 4,0-litrowego silnika V8 twin-turbo bez poparzenia słonecznego (mimo szkło w zgięciu). Hardtop jest również chromatyczny i, jak magia, można go pokolorować za naciśnięciem jednego przycisku).

Dostępne są zarówno modele Coupe, jak i Spider.

Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy

Dostępne są zarówno modele Coupe, jak i Spider.

Tak naprawdę dla mnie 750S Spider był prawdziwym odkryciem podczas międzynarodowej premiery nowego modelu w mediach, która odbyła się w listopadzie na górskich drogach za portugalskim nadmorskim miastem Cascais oraz na torze wyścigowym Circuito do Estoril.

Zaprojektowany z takim samym naciskiem na redukcję masy jak coupe, Spider ma tę samą formę i ma specjalnie wykonaną monocoque tylną nadbudowę, wykonaną z włókna węglowego. Jednak wytrzymałość monokoku z włókna węglowego nie wymaga dodatkowego wzmocnienia. Dzięki temu 750S Spider robi wrażenie na wadze dzięki mniejszej masie własnej wynoszącej 1326 kg: zaledwie 49 kg cięższej niż Coupé (750S jest o 30 kg lżejszy niż 720S).

READ  Laptop z modułową ramą zyskuje rynek dla wszystkich tych jednostek

Zaangażowanie McLarena w lekką inżynierię jest legendarne. Przykłady tutaj? Fotele wyścigowe obszyte włóknem węglowym (dostępne trzy różne opcje siedzeń) są o 17,5 kg lżejsze od siedzeń podstawowych w modelu 720S. Nowe, ultralekkie 10-szprychowe koła są najlżejszymi, jakie kiedykolwiek montowano standardowo w seryjnie produkowanych kołach McLarena, a ponadto ważą 13,8 kg. Nowy wyświetlacz wskaźników kierowcy jest o 1,8 kg lżejszy. Nawet szyba przednia przyczynia się do zmniejszenia masy, oszczędzając 1,6 kg.

Wszystko wykonane jest z lekkich materiałów o końcowej masie suchej wynoszącej 1326 kg.

Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy

Wszystko wykonane jest z lekkich materiałów o końcowej masie suchej wynoszącej 1326 kg.

Dzięki tej redukcji masy 750S sprawia wrażenie solidnego i opanowanego na drodze. Jest mocny w dobrym tego słowa znaczeniu, ale jest też bardziej zwrotny niż samochód, który zastępuje, z lepszą przyczepnością z przodu (wspomaganą przez szerszy o 6 mm rozstaw kół i nową geometrię zawieszenia) oraz elektrohydraulicznym układem kierowniczym McLarena, który zapewnia precyzję i przejrzystość reakcji ma teraz szybsze przełożenie układu kierowniczego i nową pompę poprawiającą moc.

Pierwsze pytanie, które inżynier Holford zadaje mi, gdy wracam Spiderem z pętli pokonywanej pod górę, nie dotyczy prędkości ani możliwości pokonywania zakrętów. Pyta mnie o kamienie. Zespół McLarena celowo nie wspomniał, że choć spodziewaliśmy się co najmniej około 30 km pętli jazdy, trzeba było pokonać centrum małego miasteczka – starożytne stare miasto z brukowanymi uliczkami. O imponującej konstrukcji modelu 750S mówi wiele fakt, że sportowe zawieszenie i specjalnie zaprojektowane dwuzaworowe amortyzatory bez problemu amortyzują nawierzchnię. A ja nadal byłem w trybie „Sport”.

Podobnie projektanci w jakiś sposób zoptymalizowali geometrię nachylenia nowego przedniego zderzaka i dyfuzora, dzięki czemu, choć łatwy w montażu, podnośnik nie był potrzebny nawet podczas pokonywania progów zwalniających przy wjeździe do parku narodowego podczas jazdy po drodze. Cała ta „codzienna użyteczność” najniższego i najgorszego supersamochodu McLarena.

Niedawno zaktualizowano także ekran dotykowy.

Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy

Niedawno zaktualizowano także ekran dotykowy.

Cóż, nikt nie kupi 750S, żeby codziennie dojeżdżać do pracy. Ale naprawdę mógłbyś, gdybyś chciał, i nie dotarłbyś do celu w zniszczonym bałaganie. To samo w sobie mówi tyle samo o doskonałości tego samochodu, co jego zwinność na torze i imponująca moc.

READ  Startup Micro-LED Raxium został przejęty przez Google ze względu na swoje przyszłe ambicje w dziedzinie rozszerzonej rzeczywistości

Podnieś dwuścienne drzwi (imponująco lekkie do manewrowania i stanowiące świetny teatr), a wewnątrz 750S wszystko skupi się bardziej na kierowcy. McLaren dołożył wszelkich starań, aby kierowca znajdował się w centrum wszystkiego w kabinie. I to prawda: patrząc z góry samochodu, kierowca 750S dosłownie znajduje się pośrodku pięknego kształtu supersamochodu w kształcie łzy, który zwęża się do centralnego punktu w pobliżu nowego, centralnego wylotu rury wydechowej.

Ekran dotykowy i sprzęt są łatwe w użyciu po krótkim pokazie. Nowo zaktualizowana wersja dla modelu 750S cynicy będą zachwyceni faktem, że Apple CarPlay jest teraz standardem. Wyświetlacz przyrządów jest zamontowany (i porusza się wraz z nim) na kolumnie kierownicy, przy czym w górnej części skrzynki znajdują się elementy sterujące służące do wyboru układu napędowego i trybów prowadzenia po obu stronach, podobnie jak w Arturze. Elementy sterujące są łatwo dostępne bez odrywania rąk od kierownicy, a ich ergonomiczna prostota jest w najlepszym wydaniu. W rezultacie przełączanie między ustawieniami Comfort, Sport i Track Active Dynamic przy jednoczesnym skupieniu się na drodze przed sobą jest łatwe.

Dział samochodów drogowych McLarena załamuje się swoją konsekwencją.  750S nie jest wyjątkiem.

Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy

Dział samochodów drogowych McLarena załamuje się swoją konsekwencją. 750S nie jest wyjątkiem.

Ponownie, to właśnie te rozwiązania robią wrażenie w równym stopniu, co poprawiona aerodynamika, wzrost siły docisku dzięki nowemu wydłużonemu tylnemu skrzydłu czy fakt, że silnik można zobaczyć przez podwójną szybę w masce.

Nie podniosę ręki i nie powiem, że 750S mogę porównać do absolutnie każdego konkurenta w tym wyrafinowanym segmencie. Mimo że mam zaszczyt prowadzić od czasu do czasu tak specjalne maszyny, w mojej wiedzy nadal istnieją spore luki (szczególnie dotyczące niektórych włoskich marek). Podniosę jednak rękę i powiem, że to po prostu najlepszy supersamochód, jakim kiedykolwiek jeździłem.

McLaren 750S łączy w sobie tak wiele stopniowych udoskonaleń – w zakresie redukcji masy, osiągów układu napędowego, aerodynamiki, zwinności na drodze, reakcji kierowcy i wyczucia dotykowego – że przewyższa wszystko inne. To supersamochód zrodzony z ogromnej wiary jego twórców w możliwości. W rezultacie zapewnia najwyższe wrażenia z jazdy supersamochodem, ale przenosi je na nowy poziom.