Może zaczynam w złym miejscu z tym przeglądem pierwszego silnika nowego McLarena 750S.
Być może nie jest zaskoczeniem, że jest to światowy hit. Jego zawrotne osiągi (maksymalna moc 551 kW (lub 750 KM, stąd nazwa) i moment obrotowy 800 Nm; 0-100 km/h w 2,8 sekundy i 0-200 km/h w zaledwie 7,2 sekundy) są koniecznością. i analogowe, a zatem bardzo namacalne, od palców po tyłek, również nie jest to specjalnie oszałamiające.
W końcu to 750S: następca najlepszego McLarena w historii, zdaniem tego autora, 720S. To jest, nie oszukujmy się, rodzaj samochodu. A tytuły krzyczą FFFFFWOAR!!! Z trzema wykrzyknikami.
Ale oto rzecz, której większość ludzi nie będzie pamiętać w przypadku nowego McLarena Coupé/Spydera z najwyższej półki: pod każdym względem jest to produkt niezwykle pewnego siebie producenta samochodów. Nie tylko pod względem osiągów na krętej górskiej drodze. Ale pod każdym innym względem też.
Od sposobu, w jaki przekazuje kierowcy informacje zwrotne, przez sposób, w jaki kierowca siedzi na siedzeniu, po rozmieszczenie elementów sterujących w zasięgu kierowcy, po dźwięk dochodzący zza głowy kierowcy, po sposób, w jaki wydaje dźwięk na postoju lub na postoju. we mgle Prędkość, to genialny samochód.
Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy
Wszystko w modelu 750S emanuje wydajnością, od ostrego pyska po masywne hamulce.
I chociaż jest to produkt pewnej firmy (firmy ludzi, którzy naprawdę są dumni z tworzenia takich rzeczy), McLaren 750S budzi również pewność za kierownicą. Ryczy jak lew, ale kiedy chce, staje się jak kot. To nie jest supersamochód, który zawsze sprawia wrażenie ciasnego, może w każdej chwili „eksplodować” i wrzucić Cię w płot. Jest kompatybilny, nieskończenie konfigurowalny i tak: wygodny.
Technicznie rzecz biorąc, jest to dla Woking bardziej ewolucja niż rewolucja. Około 30% komponentów modelu 750S jest nowych lub zmienionych w stosunku do modelu 720S. Ale jeśli chodzi o łatwość obsługi, model 750S wydaje się być 100% zmianą.
Pomimo ogromnych proporcji i osiągów tego samochodu, radość sprawiają małe rzeczy.
Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy
Moc pochodzi z umieszczonego centralnie 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem i mocy 551 kW.
Na przykład przycisk podnoszenia samochodu, który podnosi przód samochodu, jest teraz łatwiej dostępny (i zajmuje to tylko cztery sekundy w porównaniu z 10 sekundami w modelu 720S) na desce rozdzielczej, zamiast korzystać ze skomplikowanej dźwigni pod kierownicą kolumna.
Jest też przycisk, który główny inżynier McLarena, Sandy Holford, nazywa przyciskiem „Speedy Kiwi” i przedstawia kultową wyścigową sylwetkę, która zdobiła samochody wyścigowe Bruce’a McLarena w latach 60. XX wieku. Pozwala to kierowcy spersonalizować wrażenia z jazdy 750S poprzez zapisanie spersonalizowanych preferencji dynamicznych – preferowanej kombinacji dynamiki, prowadzenia, ustawień układu napędowego i skrzyni biegów – które można natychmiast przywołać naciśnięciem przycisku.
W wersji Spider niewielką część tylnej szyby za głowami pasażerów można opuścić niezależnie od automatycznie składanego dachu, dzięki czemu można cieszyć się dźwiękiem 4,0-litrowego silnika V8 twin-turbo bez poparzenia słonecznego (mimo szkło w zgięciu). Hardtop jest również chromatyczny i, jak magia, można go pokolorować za naciśnięciem jednego przycisku).
Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy
Dostępne są zarówno modele Coupe, jak i Spider.
Tak naprawdę dla mnie 750S Spider był prawdziwym odkryciem podczas międzynarodowej premiery nowego modelu w mediach, która odbyła się w listopadzie na górskich drogach za portugalskim nadmorskim miastem Cascais oraz na torze wyścigowym Circuito do Estoril.
Zaprojektowany z takim samym naciskiem na redukcję masy jak coupe, Spider ma tę samą formę i ma specjalnie wykonaną monocoque tylną nadbudowę, wykonaną z włókna węglowego. Jednak wytrzymałość monokoku z włókna węglowego nie wymaga dodatkowego wzmocnienia. Dzięki temu 750S Spider robi wrażenie na wadze dzięki mniejszej masie własnej wynoszącej 1326 kg: zaledwie 49 kg cięższej niż Coupé (750S jest o 30 kg lżejszy niż 720S).
Zaangażowanie McLarena w lekką inżynierię jest legendarne. Przykłady tutaj? Fotele wyścigowe obszyte włóknem węglowym (dostępne trzy różne opcje siedzeń) są o 17,5 kg lżejsze od siedzeń podstawowych w modelu 720S. Nowe, ultralekkie 10-szprychowe koła są najlżejszymi, jakie kiedykolwiek montowano standardowo w seryjnie produkowanych kołach McLarena, a ponadto ważą 13,8 kg. Nowy wyświetlacz wskaźników kierowcy jest o 1,8 kg lżejszy. Nawet szyba przednia przyczynia się do zmniejszenia masy, oszczędzając 1,6 kg.
Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy
Wszystko wykonane jest z lekkich materiałów o końcowej masie suchej wynoszącej 1326 kg.
Dzięki tej redukcji masy 750S sprawia wrażenie solidnego i opanowanego na drodze. Jest mocny w dobrym tego słowa znaczeniu, ale jest też bardziej zwrotny niż samochód, który zastępuje, z lepszą przyczepnością z przodu (wspomaganą przez szerszy o 6 mm rozstaw kół i nową geometrię zawieszenia) oraz elektrohydraulicznym układem kierowniczym McLarena, który zapewnia precyzję i przejrzystość reakcji ma teraz szybsze przełożenie układu kierowniczego i nową pompę poprawiającą moc.
Pierwsze pytanie, które inżynier Holford zadaje mi, gdy wracam Spiderem z pętli pokonywanej pod górę, nie dotyczy prędkości ani możliwości pokonywania zakrętów. Pyta mnie o kamienie. Zespół McLarena celowo nie wspomniał, że choć spodziewaliśmy się co najmniej około 30 km pętli jazdy, trzeba było pokonać centrum małego miasteczka – starożytne stare miasto z brukowanymi uliczkami. O imponującej konstrukcji modelu 750S mówi wiele fakt, że sportowe zawieszenie i specjalnie zaprojektowane dwuzaworowe amortyzatory bez problemu amortyzują nawierzchnię. A ja nadal byłem w trybie „Sport”.
Podobnie projektanci w jakiś sposób zoptymalizowali geometrię nachylenia nowego przedniego zderzaka i dyfuzora, dzięki czemu, choć łatwy w montażu, podnośnik nie był potrzebny nawet podczas pokonywania progów zwalniających przy wjeździe do parku narodowego podczas jazdy po drodze. Cała ta „codzienna użyteczność” najniższego i najgorszego supersamochodu McLarena.
Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy
Niedawno zaktualizowano także ekran dotykowy.
Cóż, nikt nie kupi 750S, żeby codziennie dojeżdżać do pracy. Ale naprawdę mógłbyś, gdybyś chciał, i nie dotarłbyś do celu w zniszczonym bałaganie. To samo w sobie mówi tyle samo o doskonałości tego samochodu, co jego zwinność na torze i imponująca moc.
Podnieś dwuścienne drzwi (imponująco lekkie do manewrowania i stanowiące świetny teatr), a wewnątrz 750S wszystko skupi się bardziej na kierowcy. McLaren dołożył wszelkich starań, aby kierowca znajdował się w centrum wszystkiego w kabinie. I to prawda: patrząc z góry samochodu, kierowca 750S dosłownie znajduje się pośrodku pięknego kształtu supersamochodu w kształcie łzy, który zwęża się do centralnego punktu w pobliżu nowego, centralnego wylotu rury wydechowej.
Ekran dotykowy i sprzęt są łatwe w użyciu po krótkim pokazie. Nowo zaktualizowana wersja dla modelu 750S cynicy będą zachwyceni faktem, że Apple CarPlay jest teraz standardem. Wyświetlacz przyrządów jest zamontowany (i porusza się wraz z nim) na kolumnie kierownicy, przy czym w górnej części skrzynki znajdują się elementy sterujące służące do wyboru układu napędowego i trybów prowadzenia po obu stronach, podobnie jak w Arturze. Elementy sterujące są łatwo dostępne bez odrywania rąk od kierownicy, a ich ergonomiczna prostota jest w najlepszym wydaniu. W rezultacie przełączanie między ustawieniami Comfort, Sport i Track Active Dynamic przy jednoczesnym skupieniu się na drodze przed sobą jest łatwe.
Oficer Cameron/Dostawa/Rzeczy
Dział samochodów drogowych McLarena załamuje się swoją konsekwencją. 750S nie jest wyjątkiem.
Ponownie, to właśnie te rozwiązania robią wrażenie w równym stopniu, co poprawiona aerodynamika, wzrost siły docisku dzięki nowemu wydłużonemu tylnemu skrzydłu czy fakt, że silnik można zobaczyć przez podwójną szybę w masce.
Nie podniosę ręki i nie powiem, że 750S mogę porównać do absolutnie każdego konkurenta w tym wyrafinowanym segmencie. Mimo że mam zaszczyt prowadzić od czasu do czasu tak specjalne maszyny, w mojej wiedzy nadal istnieją spore luki (szczególnie dotyczące niektórych włoskich marek). Podniosę jednak rękę i powiem, że to po prostu najlepszy supersamochód, jakim kiedykolwiek jeździłem.
McLaren 750S łączy w sobie tak wiele stopniowych udoskonaleń – w zakresie redukcji masy, osiągów układu napędowego, aerodynamiki, zwinności na drodze, reakcji kierowcy i wyczucia dotykowego – że przewyższa wszystko inne. To supersamochód zrodzony z ogromnej wiary jego twórców w możliwości. W rezultacie zapewnia najwyższe wrażenia z jazdy supersamochodem, ale przenosi je na nowy poziom.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Kamery Google Nest będą teraz ostrzegać Cię, jeśli zostawisz otwartą bramę garażową
Anthropic, start-up zajmujący się sztuczną inteligencją, zostaje oskarżony o „rażącą eksplorację danych”.
Humble Games ogłosiło restrukturyzację, zwalniając cały zespół wydawniczy