Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Od królików AI po „żywe” postacie – startup na nowo odkrywa inteligentne gry dzięki technologii podobnej do ChatGPT i chipom zaprojektowanym w Chinach

Od królików AI po „żywe” postacie – startup na nowo odkrywa inteligentne gry dzięki technologii podobnej do ChatGPT i chipom zaprojektowanym w Chinach

Dwóch chińskich przedsiębiorców eksperymentuje z generatywną sztuczną inteligencją (AI), aby przekształcić tradycyjne zabawki towarzyszące w inteligentne roboty zaprojektowane do prowadzenia naturalnych rozmów z dziećmi, wpisując się w rosnący trend zabawek wykorzystujących technologię.

Założony w sierpniu ubiegłego roku przez Larry'ego Wanga i Gu Xinghua szanghajski startup FoloToy nawiązał współpracę z kilkunastu producentami zabawek, aby wykorzystywać duże modele językowe (LLM) – technologię napędzającą inteligentne boty, takie jak ChatGPT – do ulepszania projektów zabawek i sprzedaży nowych zabawek. Produkty dla konsumentów w Chinach i za granicą.

Ich wysiłki wpisują się w szerszy rozwój sztucznej inteligencji w Chinach, zainspirowany pojawieniem się pod koniec 2022 r. rozwiązania ChatGPT od amerykańskiego startupu OpenAI, co otworzyło światu oczy na potencjał generatywnej sztucznej inteligencji, powiedział Wang w niedawnym wywiadzie dla gazety South China Morning . Poczta.

Jednym z najpopularniejszych produktów FoloToy dla dzieci jest Alilo Honey Bunny, oparty na starej edukacyjnej zabawce w kształcie króliczka, która ma fabrycznie załadowane nagrania bajek na dobranoc.

Frank Murphy, zabawka napędzana sztuczną inteligencją stworzona przez Yomiplanet we współpracy z FoloToy. Zdjęcie: Biuletyn

Alilo, wyposażone w zaprojektowany przez nas chipset AI, umożliwia prowadzenie interaktywnych, przypominających ludzkie rozmowy z użytkownikami, co odróżnia go od wielu istniejących gier na czacie, które mogą reagować tylko na określone polecenia.

FoloToy rozszerza także swoją działalność na produkty przeznaczone dla dorosłych.

Jej najnowsze partnerstwo nawiązało się z Yomiplanet, chińską firmą produkującą tak zwane zabawki artystyczne. Razem wypuścili limitowaną edycję „żywej” postaci, Franka Murphy'ego, zaprojektowaną do czatowania w sześciu językach, w tym angielskim, chińskim i japońskim.

Ta gra towarzysząca oparta na sztucznej inteligencji została wydana w grudniu i kosztuje 5500 juanów (770 dolarów).

Film wyjaśniający opublikowany przez Yomiplanet na WeChat pokazał, jak ktoś pyta Franka, co założyciel Apple, Steve Jobs, powiedziałby o „pierwszej na świecie postaci w grze wykorzystującej sztuczną inteligencję”. Jobs mógł powiedzieć, że był to „niezwykły przełom technologiczny” – odpowiedziała liczba.

READ  Pokemon Go 4 stycznia Godzina Spotlight: Wszystko, co musisz wiedzieć

W obliczu rygorystycznych ograniczeń nałożonych przez Waszyngton na eksport chipów AI, programy LLM typu open source z USA dały mniejszym chińskim start-upom, takim jak FoloToys, bezprecedensowe możliwości znalezienia nowych zastosowań dla szybko rozwijającej się technologii, nawet jeśli firmy te mogą nie być zaradne. Podobnie jak duże firmy technologiczne, z dużą liczbą pracowników i kasy.

Szablony i interfejsy API typu open source dostarczane przez ChatGPT i podobne usługi umożliwiają programistom integrację zaawansowanych szablonów z ich własnymi aplikacjami.

„Stoimy na ramionach gigantów” – powiedział Wang. „Możemy osiągnąć wiele rzeczy, które w przeszłości można było osiągnąć tylko w dużych firmach”.

Jednak wyzwaniem dla firm pozostaje zarabianie pieniędzy na innowacjach w zakresie sztucznej inteligencji. Komercjalizacja sztucznej inteligencji jest szczególnie trudna, ostrzegał na grudniowym forum Li De, dyrektor generalny Xiaoice, spółki zależnej Microsoftu zajmującej się sztuczną inteligencją.

Dlaczego Chiny wciąż pozostają kilka kroków w tyle w grze w szachy AI rozpoczętej przez ChatGPT?

Skupienie się firmy Wang na sprzęcie, a nie na czystym oprogramowaniu, umieszcza ją w szeregu startupów stawiających na sztuczną inteligencję, aby zapewnić sobie przewagę nad tradycyjnymi producentami gadżetów.

Na całym świecie zarówno nowi uczestnicy rynku, jak i uznani giganci technologiczni ścigają się, aby opracować urządzenia konsumenckie oparte na technologii sztucznej inteligencji nowej generacji, która według niektórych może zrewolucjonizować sposób interakcji ludzi i maszyn i wyjść poza doświadczenie skupiające się na aplikacjach oferowane obecnie przez smartfony. .

Humane, startup z Doliny Krzemowej założony przez byłych pracowników Apple, którzy pracowali nad iPhonem, zaprezentował urządzenie w listopadzie. Ai Pin – małe urządzenie bez ekranu Komunikuje się z użytkownikami za pośrednictwem wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji.

Według Wanga z FoloToy, choć firmy realizujące projekty związane ze sztuczną inteligencją eksperymentują z różnymi modelami biznesowymi, nikt nie jest jeszcze pewien, jak posunąć się dalej.

„Ale sztuczna inteligencja nie musi być aż tak poważna, może też być zabawą” – dodał.