Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Obawy dotyczące bankowości internetowej skłaniają do wezwania do większej liczby centrów

Obawy dotyczące bankowości internetowej skłaniają do wezwania do większej liczby centrów

  • Napisane przez Kevina Beachy’ego
  • Koszt życia korespondenta

Źródło obrazu, Getty Images

Organizacja charytatywna stwierdziła, że ​​wspólne centra bankowe powinny być otwierane szybciej, aby pomóc tym, którzy czują się nieswojo, zarządzając swoimi finansami online.

Age UK powiedział, że wiele osób starszych lub o niższych dochodach chce osobiście wchodzić w interakcje z pieniędzmi.

Badanie wykazało, że 27% osób w wieku powyżej 65 lat i 58% osób w wieku powyżej 85 lat polega na bankowości bezpośredniej.

W ostatnich latach zamknięto setki oddziałów banków, ale otwarto tylko cztery budynki wspólne dla różnych banków.

Banki podały dramatyczny spadek wykorzystania oddziałów – trend przyspieszony przez pandemię Covid – oraz popularność zarządzania pieniędzmi za pomocą smartfonów jako dobry powód do osłabienia sieci oddziałów.

Ale Age UK powiedział, że jego badanie sugeruje, że osoby, które najbardziej mogą czuć się niekomfortowo podczas korzystania z bankowości internetowej, to osoby starsze niż 85 lat, kobiety, o niższych dochodach lub w bardziej niekorzystnej sytuacji niż ich rówieśnicy.

Wśród tych, którzy czuli się niekomfortowo, głównymi obawami związanymi z bankowością internetową były oszustwa i oszustwa, brak zaufania do bankowości internetowej oraz brak umiejętności obsługi komputera.

Rozmiar ankiety staje się stosunkowo niewielki po podziale, ale Age UK powiedział, że 34% osób o rocznym dochodzie poniżej 17 500 funtów ma bezpośredni kontakt twarzą w twarz, w porównaniu z 15% osób o dochodach między 30 000 funtów do funta. 49 999 rocznie.

Oddzielne dane pokazują, że od początku 2020 roku więcej oddziałów zostało zamkniętych w biedniejszych częściach Wielkiej Brytanii niż w zamożnych obszarach.

Organizacje charytatywne i grupy konsumentów wezwały do ​​szybkiego wprowadzenia centrów bankowych, kiedy wszystkie oddziały w okolicy będą zamknięte.

Centra te obsługują usługi kasowe obsługiwane przez duże banki, często przez pocztę, oraz wyznaczone pokoje, w których klienci bankowości społecznościowej odwiedzają z własnych banków. Koszty centrum są dzielone między uczestniczące banki.

Jednak do tej pory otwarto tylko cztery centra, a od stycznia 2015 r. zamykano średnio 54 oddziały miesięcznie, według grupy konsumenckiej Who?. Uzgodniono utworzenie kolejnych 48 centrów dystryktów w Wielkiej Brytanii, ale znalezienie siedziby i rozpoczęcie działalności może zająć nawet 12 miesięcy.

Caroline Abrahams, dyrektor organizacji charytatywnej w Age UK, powiedziała: „Musimy stawić czoła faktowi, że duża liczba osób starszych, aw szczególności osób starszych, nie korzysta z bankowości internetowej. A nawet osoby starsze korzystają z bankowości internetowej. Często chcą mieć możliwość porozmawiać osobiście z pracownikiem banku o jakimś rodzaju transakcji.

„Brak bankowości bezpośredniej jeszcze bardziej wykluczy miliony ludzi o niskich dochodach, którzy nie mają dostępu do Internetu lub mają ograniczony dostęp”.

John Howells, dyrektor generalny Cash Machine i Cash Access Network Link, powiedział: „Ochrona bankowości bezpośredniej dla milionów konsumentów zależnych od gotówki jest koniecznością.

„Proponowana krajowa sieć wspólnych centrów bankowych oferowana przez sektor bankowy okazuje się popularnym i łatwym w użyciu sposobem na zrobienie tego”.