Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy SUV Lexus LBX został przedstawiony jako najmniejszy jak dotąd model marki

Podczas gdy niektóre marki odwracają się od mniejszych modeli w poszukiwaniu większych zysków, Lexus wskakuje do segmentu luksusowych kompaktowych SUV-ów z nowym LBX.

Zaprojektowany dla europejskich klientów, Lexus LBX znajduje się na platformie GA-B macierzystej firmy Toyota, która stanowi podstawę Yaris Cross. Jednak Lexus twierdzi, że LBX został przeprojektowany, aby zapewnić udoskonalenia i wrażenia z jazdy potrzebne w jednym z jego pojazdów. Nowy program Lexus Bespoke Build kładzie również duży nacisk na design, jakość i personalizację.

LBX reinterpretuje firmową „trzpieniową kratkę” z nową sekcją kratki. Powyżej znajduje się wąski pasek z listwą łączącą reflektory. Według zespołu projektantów marki, z tyłu, pełnoekranowy pasek świateł LED obejmuje podwyższoną środkową część w poprzek pokrywy bagażnika, aby pomóc wizualnie obniżyć środek ciężkości samochodu.

Ogłoszenie — ciąg dalszy artykułu poniżej

Pod skórą znajduje się 1,5-litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy z automatyczną skrzynią biegów CVT. Jest zasilany przez bipolarny akumulator niklowo-wodorkowy, który według głównego inżyniera Kunihiko Endoh jest lżejszy i bardziej kompaktowy niż zwykły akumulator NiMH i umożliwia szybsze ładowanie i rozładowywanie.

W rozmowie z Auto Express, Endoh-san powiedział, że oznacza to, że moc wyjściowa akumulatora może być większa, aby wykorzystać większy silnik elektroniczny niż w Yarisie Cross. W LBX powinno to przełożyć się na ostre przyspieszenie z miejsca (samochód jest oczywiście przeznaczony do użytku miejskiego) i lepsze połączenie z układem napędowym, zmniejszając wrażenie gumki, które można uzyskać dzięki bezstopniowej skrzyni biegów (CVT). „Chodzi o zapewnienie przyspieszenia liniowego” – powiedział nam. „Szybsza reakcja silnika elektronicznego oznacza, że ​​ICE i napęd elektryczny działają w równowadze. Podczas jazdy miejskiej ponad 50 procent czasu należy jeździć w trybie elektrycznym.”

Silnik jest również wyposażony w wałek przeciwwagi dla zwiększenia precyzji, podczas gdy silnik rozwija łącznie 134 KM i 185 Nm momentu obrotowego, aby zapewnić czas od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy w samochodzie z napędem na przednie koła. Lexus zaoferuje również napęd na wszystkie koła E-Four z silnikiem na tylnej osi.

Lexus twierdzi, że modyfikacje zawieszenia zaowocowały płynną i stabilną jazdą. Samochód wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu w samochodach z napędem na dwa koła, z tylną osią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w modelach z napędem na cztery koła. Aby wspomóc kontrolę nad nadwoziem i stabilność, Lexus zainstalował również system kontroli położenia hamulca, który automatycznie uruchamia hamulce w celu zmniejszenia pochylenia. Rozstaw osi samochodu jest o 20 mm większy, a rozstaw kół szerszy niż w Yarisie Cross.

Wewnątrz LBX znajduje się 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 9-calowy ekran dotykowy, a wyświetlacz przezierny będzie jedną z niewielu opcji. Nacisk na wzornictwo premium jest wzmocniony dużą ilością skóry i ultragładkiego plastiku w górnej części deski rozdzielczej. Jednak podczas premiery siedzieliśmy w samochodzie, a jakość materiałów miała większe znaczenie. Na pierwszy rzut oka konkurenci tacy jak Audi Q2 wciąż nie mogą dorównać LBX.

Technologia to znana ilość, z podstawowym systemem informacyjno-rozrywkowym podobnym do tego, który można znaleźć w marce NX, co było ogromnym krokiem naprzód dla Lexusa w ostatnich latach.

Jednak opakowanie LBX mogłoby być lepsze. Tylne siedzenia są ciasne, a małe tylne drzwi utrudniają wsiadanie i wysiadanie. Przy 332 litrach w samochodzie z napędem na przednie koła, bagażnik jest dobry, ale spada do 255 litrów w modelu E-Four ze względu na dodatkowy napęd pod podłogą. Przechowywanie w środku jest w porządku, z jednym uchwytem na kubek przed inteligentną dźwignią zmiany biegów, która jest wspólna z NX, i jednym za nim, pod podłokietnikiem, który przesuwa się i przechyla, aby odsłonić kolejny schowek. Jednak z tyłu nie ma kieszeni na siedzenia ani uchwytów na kubki.

LBX pojawi się w czterech „atmosferach”. W rzeczywistości są to stylowe pakiety, które zmieniają wygląd i styl samochodu, ale nie mają większego znaczenia pod względem zestawu.

Elegant oferuje wnętrze pozbawione skóry i jest wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy Relax skupia się na „luksusowych elementach i wyraźnej elegancji”. Emotion to najbardziej sportowa opcja w gamie, z dwukolorowym dachem, podczas gdy Cool równoważy miejski i sportowy wygląd Emotion z większym luksusem.

Jednak dokładne szczegóły dotyczące rynku brytyjskiego pozostają do ustalenia i chociaż Lexus używa LBX do uruchomienia opcji Bespoke Build firmy, która umożliwia klientom personalizację samochodów poprzez dostosowywanie pasów bezpieczeństwa, kolorów i wzorów ściegów oraz różnych kolorów i tekstury materiałów – uważa się, że UK United nie zapewni pełnej obsługi. Kupujący mogą również wybrać ulepszony system stereo Mark Levinson, zdalne parkowanie, cyfrowy klucz Lexusa, wyświetlacz przezierny i technologię oczyszczania powietrza.

Jednak jedną z funkcji, które są standardowo wyposażone we wszystkich modelach LBX, jest Safety System+ Lexusa. Obejmuje to adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z autonomicznym hamowaniem, monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym, a także elektroniczne otwieranie drzwi Lexusa i technologię Safe Exit Assist, która zapobiega otwieraniu drzwi przez pasażerów na drodze zbliżający się samochód lub rowerzysta.

Jednak cała ta technologia dla dużych samochodów oznacza, że ​​ten mały SUV klasy premium może osiągnąć poważną cenę (patrz pytania i odpowiedzi poniżej), gdy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, przed dostawami rozpoczynającymi się w marcu przyszłego roku. .

Pytania i odpowiedzi z Dimitrisem Tripospitisem

Prezes Lexus Europe

Europejski szef Lexusa pokazuje, jak ważny dla marki jest mały i luksusowy SUV.

Ogłoszenie — ciąg dalszy artykułu poniżej

P: Co LBX oznacza dla Lexusa?

Odp.: „Jest przeznaczony do użytku miejskiego i tutaj. Jest odpowiedni. Otwiera Lexusa na nowy segment.”

READ  Wycofanie żywności: Tesco, Asda i inne przypominają wiele popularnych produktów

P: Czy ten samochód ma na celu skrócenie średniej długości życia europejskich nabywców Lexusa?

O: Nie ma przedziału wiekowego. Naszym celem są trzy kategorie: Lexus Royal, zrealizowany Lexus i nowy Lexus. Bardziej chodzi o zajmowanie miejsca przez kierowców innych niż Lexus, niż o stwierdzenie, że jesteśmy nastawieni na młodzież, ponieważ LBX jest również dla obecnych właścicieli Lexusa, którzy chcą mniejszego samochodu do miasta. Chodzi o użytkowanie, a nie wiek”.

P: POSZUKUJESZ, ABY Zrezygnować z części sprzedaży Twojego starego CT? Co LBX oznacza dla doświadczenia użytkownika?

Odp.: „Mamy nadzieję, że uda nam się odzyskać część tych sprzedaży. LBX jest mniejszy niż UX, chociaż wrażenie przestronności wnętrza jest lepsze niż w sektorze. UX służy innym celom.”

P: W LBX jest wiele technologii stosowanych w dużych samochodach – co to oznacza dla ceny? Sektor jest bardzo konkurencyjny.

Odp .: „Ty mi powiedz! Prace w toku, ale nie jest to samochód podstawowy; to w pełni luksusowy samochód o długości czterech metrów. Jest to samochód drogi w budowie, ale nie może być zbyt drogi. Jesteśmy pracę w konkurencyjnej cenie”.

Teraz przeczytaj 10 najlepszych małych SUV-ów i crossoverów do kupienia w 2023 roku…