Netflix prowadzi rozmowy z dostawcami usług przesyłania strumieniowego z brytyjskiej grupy telekomunikacyjnej przed rozprawą z udostępnianiem kont spodziewaną jeszcze w tym miesiącu.
Amerykańska grupa, która stwierdziła, że bezpłatne korzystanie z jej platformy zaszkodziło jej zdolności do inwestowania w nową telewizję i filmy, planuje zacząć ostrzegać klientów o naruszeniach dotyczących udostępniania kont w nadchodzących tygodniach, według osób zaznajomionych z sytuacją.
Grupy komunikacyjne, które korzystają z Netflix jako części dołączonych treści telewizyjnych, spotkały się w zeszłym tygodniu w sprawie planowanych ostrzeżeń, powiedziały osoby zaznajomione z rozmowami. Firmy takie jak Sky, BT, Virgin Media i TalkTalk oferują Netflix w ramach pakietów usług szerokopasmowych i treści telewizyjnych.
Ale osoby blisko rozmów powiedziały, że istnieje ryzyko skarg ze strony niektórych subskrybentów, z których wielu miało zwyczaj udostępniania danych swojego konta rodzinie i znajomym, na co firma wcześniej przymykała oko. Jedna osoba określiła ją jako „dobrego partnera” dla grup, które oferują usługę w ramach swojego abonamentu.
Centra telefoniczne operatorów prawdopodobnie odpowiedzą na pytania i skargi, gdy plany wejdą w życie, zdaniem osoby zaznajomionej z problemem, co oznacza, że muszą ściśle współpracować z Netflix.
Osoba bliska rozmowom dodała, że firma starała się, aby jej partnerzy byli na bieżąco informowani o jej planach w miarę ich postępów w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Po rozpoczęciu kampanii dzielenia się kontem klienci będą zachęcani do ustawienia głównej lokalizacji, co oznacza, że każdy mieszkający w ich domu będzie mógł korzystać z konta Netflix.
Jeśli wykryje, że konto jest używane poza tą główną witryną, do właściciela konta zostanie wysłana wiadomość e-mail dotycząca dalszego użytkowania, z „reklamami pełnoekranowymi” dotyczącymi problemu prawnego umieszczonymi na początku programowania.
Ostrzeżenia zostaną opublikowane na większości głównych rynków, w tym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, w celu uniemożliwienia osobom niebędącym subskrybentami swobodnego używania haseł klientów i zamiast tego przekształcenia ich w płacących klientów.
Netflix oszacował w kwietniu, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych na całym świecie dzieli konta z innymi użytkownikami.
Firma musiała przesunąć planowaną premierę kampanii dzielenia konta z pierwszego na drugi kwartał roku.
Po zawężeniach w Kanadzie, Nowej Zelandii, Hiszpanii i Portugalii w pierwszym kwartale, Netflix napisał w liście do akcjonariuszy, że jego nowa usługa „płatnego udostępniania”, w ramach której klienci udostępniają swoje konta osobom spoza rodziny za opłatą, wywołała „ rezygnacja”, która obniżyła wzrost liczby członków. .
Ale Netflix powiedział, że po początkowym wycofaniu subskrybenci szybko zaczęli dodawać konta „dodatkowych członków”, zwiększając przychody i przekonując kierownictwo, że przyjęło „właściwe podejście”.
Firma poinformowała, że jej baza płatnych abonentów w Kanadzie jest obecnie wyższa niż przed uruchomieniem płatnej usługi udostępniania.
Usługa przesyłania strumieniowego dąży do poprawy rentowności w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali, takich jak Disney i Apple. Netflix odmówił komentarza.
Dodatkowe raporty Christophera Grimesa z Los Angeles
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Miliarder Daniel Kretinsky upiera się, że przejęcie West Hamu znajduje się na końcu jego listy priorytetów, gdy zbliża się zakup Royal Mail za 3,5 miliarda funtów… ale nie bez powodu nazywany jest „czeskim Sfinksem”.
Była szefowa działu IT poczty mówi, że Paula Fennells „ma nadzieję uniknąć” dochodzenia – ujawnia, że zablokowała swój numer | Wiadomości biznesowe
Tesco pilnie przypomina sobie ulubionego lunchu i ostrzega „nie jedz” w obawie, że może…