Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Mobilizowanie wiedzy technicznej z zakresu transportu drogowego w Polsce dla Europy i nie tylko |  IRU

Mobilizowanie wiedzy technicznej z zakresu transportu drogowego w Polsce dla Europy i nie tylko | IRU

Członek IRU, EwiCenter, zapewnia operatorom i kierowcom informacje, dane i oprogramowanie umożliwiające ustalanie wynagrodzeń, poruszanie się po pakiecie mobilności UE i zwiększanie atrakcyjności zawodu kierowcy. Spotkaliśmy się z dyrektorem generalnym firmy, Mariusem Hendzelem, aby lepiej zrozumieć, jak to zrobić.

Opowiedz nam o EwiCenter

Celem EwiCenter jest wspieranie kierowców, przedsiębiorstw i przemysłu.

Nasze subskrypcyjne oprogramowanie Ewisystem analizuje i nalicza wynagrodzenia oraz prowadzi pełną ewidencję czasu pracy i płac kierowców.

Świadczymy również inne usługi dla firm przeprowadzkowych, w tym usługi księgowe, obliczanie wynagrodzenia dla kierowców i wyjaśnianie złożoności pakietu przeprowadzkowego.

Zależy nam na budowaniu bardziej pozytywnego wizerunku branży transportowej, szczególnie poprzez media i działania w Internecie. Na przykład na naszym kanale YouTube uczymy interesariuszy zajmujących się transportem naziemnym, jak zarządzać „rachunkami czasu pracy”. Publikujemy także informacje dla przewoźników i firm księgowych na temat zmian legislacyjnych krajowych i unijnych.

Poza tematyką czysto transportową przedstawiamy rekomendacje dotyczące rozwoju sprzedaży, budowania marki i relacji menedżer-kierowca.

A co z usługami szkoleniowymi i informacyjnymi?

EwiCenter zapewnia różnego rodzaju szkolenia i informacje dotyczące analizy czasu pracy kierowców zgodnie z przepisami UE.

Posiadamy również szczegółowe kursy z zakresu ustalania wynagrodzeń w Polsce oraz porównań z wynagrodzeniami zagranicą w ramach pakietu mobilności.

Jakie wyzwania stoją przed przemysłem w Polsce?

Wysokie koszty eksploatacji to jedno z największych wyzwań. Przewoźnicy muszą obniżać koszty i zwiększać przychody poprzez pozyskiwanie lepszych kontraktów.

Dlatego ważne jest zbudowanie silnej marki i propozycji wartości dla wykonawców z UE. Wizerunek pracodawcy i przejrzyste zasady wynagradzania kierowców w dużym stopniu przyczyniają się do stabilności zespołu. Obydwa są niezbędne do budowania silnych firm na rynku europejskim.

Kolejnym nieuniknionym wyzwaniem stojącym przed całą branżą jest automatyzacja. Każdy pracownik w firmie, czy to menadżerski, administracyjny, czy też kierowca, powinien posiadać określone procesy i procedury ułatwiające pracę. Inteligentne systemy informatyczne mogą wykonywać określone zadania, jednak nadal istnieje zapotrzebowanie na kierowców i innych specjalistów.

READ  Zapowiedź: Kanada kontra Polska

Aby branża nadal prosperowała, ważne jest, aby była bardziej atrakcyjna dla nowych pracowników. Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, aby zbudować pozytywny wizerunek naszej branży wśród jak najszerszego grona odbiorców.

W jaki sposób EwiCenter pomaga kierowcom, operatorom i branży?

Na poziomie branżowym aktywnie podnosimy świadomość znaczenia budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. W tym celu na co dzień wspieramy poszczególnych przewoźników i kierowców.

Nasz zespół konsultantów pomaga operatorom w prawidłowym ustalaniu wynagrodzeń oraz doradza w zakresie prawa transportowego i księgowości. Prowadzimy także szkolenia kierowców w zakresie zasad premiowania, szczególnie w ramach Pakietu Mobilności nr 1.

Jak możesz pomóc operatorom i kierowcom dzięki Pakietowi Mobilności 1?

Regularnie obserwujemy nieporozumienia dotyczące zasad ustalania opłat i kosztów związanych ze świadczeniem usług transportu międzynarodowego.

Naszym głównym przesłaniem dla kierowców jest to, że pakiet mobilności nie gwarantuje im wysokich wynagrodzeń oraz że zasady finansowe firm transportowych różnią się w zależności od kraju. Oferujemy inicjatywy pogłębiające dialog pomiędzy kierowcami a menadżerami, tak aby obie strony rozumiały swoje ograniczenia i oczekiwania.

Nasz zespół współpracuje z przewoźnikami nad wprowadzeniem nowych procedur administracyjnych, eliminacją naruszeń i doprowadzeniem wszystkich do stołu negocjacyjnego w celu wyjaśnienia nieporozumień.

Wierzymy również, że porównywanie międzynarodowych stawek wynagrodzeń kierowców wymaga dokładności i chęci wychodzenia poza stereotypy. Dlatego też staramy się osiągnąć maksymalny obiektywizm w kalkulacji cen i kładziemy nacisk na cel porównywania kosztów tras w zależności od pakietu mobilności. Po kilku latach doświadczenia w tej branży zyskaliśmy uznanie zarówno wśród operatorów jak i kierowców.

Jakie jest Twoje największe osiągnięcie?

Naszym największym dotychczasowym osiągnięciem było opracowanie i upowszechnienie na polskim rynku naszego innowacyjnego oprogramowania do obliczania czasu jazdy. Wykorzystuje najnowocześniejsze narzędzia informatyczne, w tym sztuczną inteligencję. Nasze oprogramowanie skutecznie konkuruje z liderami rynku i odpowiada na trendy cyfryzacyjne w branży.

READ  Storm pomaga Polsce ustanowić rekord w energetyce wiatrowej: 30% energii

Jesteśmy dumni, że jesteśmy zaufanym liderem firm przeprowadzkowych w Polsce. Nasze konferencje i szkolenia kierowców przyciągają setki uczestników, co jest bardzo satysfakcjonujące.

Ponieważ z sukcesem stworzyliśmy skuteczne rozwiązania na polski rynek, uważamy, że warto rozszerzyć to doświadczenie na inne kraje UE.

Jak będzie rozwijać się cyfryzacja w nadchodzących latach?

Istnieje kilka obszarów w branży, które wciąż mają potencjał do cyfryzacji i automatyzacji: powtarzalne procesy administracyjne, analiza danych z tachografów drugiej generacji oraz rynek giełd ubezpieczeniowych.

Jeśli zapewnimy dostęp do obiektywnych danych i wskaźników dotyczących naszego sektora, szersze społeczeństwo nieuchronnie będzie miało większe zaufanie do możliwości biznesowych w naszym sektorze. Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości naszej branży i chronicznego niedoboru kierowców, z którym mamy do czynienia.

Czy zwiększona automatyzacja przyciągnie do zawodu więcej kierowców?

Automatyzacja i cyfryzacja mogą poprawić niektóre aspekty zawodu i uczynić go bardziej atrakcyjnym. Na przykład poprzez bardziej obiektywną ocenę pracy kierowców, sprawiedliwsze wynagrodzenie i harmonizację cen ze standardami UE. Rozszerzanie roli AI w zautomatyzowanych procesach, takich jak rozliczanie wynagrodzeń, sprawi, że nasza branża będzie bardziej wiarygodna.

Jednak nowe narzędzia nakładają także nowe obowiązki na kierowców. Ponieważ średni wiek kierowców wynosi obecnie ponad 50 lat, możemy również przewidzieć wyzwanie, jakie przed nimi stoi, dostosowując się do rosnących wymagań technologicznych.

W jaki sposób branża może przyciągnąć więcej kierowców?

W przypadku ogółu społeczeństwa powinniśmy skupić się na edukacji i budowaniu bardziej pozytywnego wizerunku zawodu. Młodzi ludzie muszą zdać sobie sprawę, że bycie kierowcą to cenny, satysfakcjonujący i odpowiedzialny zawód.

Pandemia Covid-19 pokazała, jak ważni są kierowcy jako niezbędni pracownicy. Musimy nadal szerzyć ten wizerunek. Bycie kierowcą powinno być synonimem dumy. Należy zbadać rozwiązania umożliwiające zapewnienie i wsparcie finansowe szkoleń zawodowych dla przyszłych kierowców za pośrednictwem funduszu branżowego lub rządowego.

READ  KSG Agro: Macaroni Polski (Polska) podpisał memorandum o współpracy w zakresie przetwórstwa i handlu olejami roślinnymi i zbożami

W branży musimy także poprawić warunki pracy kierowców: odpowiednią infrastrukturę, taką jak bezpieczne i strzeżone parkingi, elastyczne podejście do godzin pracy, które pozwala kierowcom spędzać więcej czasu w domu, oraz godziwe wynagrodzenie za zaangażowanie i związane z tym koszty społeczne z zawodem. Jeśli mamy zapewnić świetlaną i zrównoważoną przyszłość naszemu sektorowi, pracodawcy i operatorzy muszą przestrzegać zasad fair play i budować pozytywne relacje z kierowcami.

Jaka jest rola Polski w europejskim transporcie?

Jako największy gracz w europejskim sektorze transportu, Polska odgrywa kluczową rolę.

Doświadczenia, jakie zdobyły polskie firmy przy porównywaniu wynagrodzeń i monitorowaniu transferów, warto uwzględnić w dyskusjach na poziomie europejskim. Polskie pomysły i doświadczenia mogą być podstawą do opracowania nowych standardów i procedur w innych krajach UE.