Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jakie są daty w czerwcu i lipcu i czy będzie to miało wpływ na mnie?

Jakie są daty w czerwcu i lipcu i czy będzie to miało wpływ na mnie?

Całe miasteczka i miasta będą izolowane Z sieci kolejowej w przyszłym tygodniu, kiedy strajk zamknął połowę brytyjskich kolei.

Duże obszary Wielkiej Brytanii będą pozbawione usług kolejowych we wtorki, czwartki i soboty, kiedy 40 000 członków RMT wyjdzie na spór o płace i miejsca pracy.

Network Rail potwierdził w środę, że około 80 proc. usług będzie musiało zostać odwołanych.

Pasażerom powiedziano, aby nie podróżowali pociągiem w przyszłym tygodniu Cała sieć ma zostać sparaliżowana przez największy strajk od ponad 30 lat.

Dziesiątki tysięcy pracowników kolei i metra ma odejść w tym miesiącu, co zostało opisane jako „największy wybuch strajków przemysłowych w Wielkiej Brytanii od 1989 roku”. Związek Kolei, Morskiego i Transportu zapowiedział, że przeprowadzi osobny strajk na londyńskie koleje i rury.

Szefowie Unii grożą „zamknięciem systemu” i spodziewają się poważnych zakłóceń w londyńskich usługach kolejowych i metra, które wpłyną na takie wydarzenia, jak Festiwal Glastonbury i Mistrzostwa Wielkiej Brytanii w lekkiej atletyce.

Kiedy zdarzają się strajki?

  • wtorek, 21 czerwca
  • Czwartek 23 czerwca
  • Sobota 25 czerwca

Strajk ma rozpocząć się we wtorek, 21 czerwca, kiedy oczekuje się, że dotknie to nawet 50 000 pracowników kolei i usług w Network Rail i London Underground.

Według związku RMT, w czwartek 23 czerwca i sobotę 25 czerwca ponownie zastrajkuje do 40 000 pracowników kolei.

Jednak szefowie związków stwierdzili, że środek ten będzie miał wpływ na usługi kolejowe „przez cały tydzień, w którym ogłoszono trzy dni robocze”. Dzieje się tak, ponieważ pociągi mogą nie być na właściwych stacjach po zakończeniu wakacji.

Związek kolejowy TSSA zagłosuje na pracowników Network Rail jeszcze w tym miesiącu za strajk, który może rozpocząć się w poniedziałek, 25 lipca, mniej więcej w czasie Igrzysk Wspólnoty Narodów w Birmingham.

Sekretarz generalny TSSA Manuel Cortes powiedział: „Możemy zobaczyć lato niezadowolenia na naszych liniach kolejowych, jeśli Network Rail nie będzie miało sensu i podejdzie do stołu, aby zająć się obawami swoich pracowników.

READ  Piątkowy strajk podziemny może spowodować poważne zakłócenia w usługach, ostrzegają urzędnicy ds. transportu w Londynie | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

„Szefowie grubych kotów do tej pory odrzucali te całkowicie rozsądne prośby, nie pozostawiając nam innego wyboru, jak tylko głosować za strajkiem przemysłowym, co jest zawsze ostatnią deską ratunku”.

Których operatorów kolejowych będzie to dotyczyć?

Oczekuje się, że tylko pięć głównych linii kolejowych będzie działać podczas trzydniowego okresu strajku w czerwcu. Usługi kolejowe dla niepełnosprawnych to:

  • Kolej Chiltern
  • Pociągi biegowe
  • Wielka Anglia
  • LNE
  • East Midlands Railway
  • c2c
  • Pociągi północne
  • południowy wschód
  • Kolej południowo-zachodnia
  • Wielka Zachodnia Kolej
  • Transbinin Express
  • Zachodnie Wybrzeże Avanti
  • Pociągi West Midlands

Potencjalna współpraca TSSA z Network Rail będzie miała szerszy wpływ na usługi. Ma członków w inżynierii, konserwacji, nadzorze, kontroli i zarządzaniu.

O co strajkują pracownicy?

Pracownicy kolei głosowali za strajkiem po kłótni z Network Rail o zamrożenie płac i proponowane cięcia. RMT twierdzi, że aż 2500 miejsc pracy jest zagrożonych, a pracownicy byli poddawani wieloletnim zamrożeniom płac.

TSSA wzywa do zrezygnowania z obowiązkowych zwolnień w 2022 r., zmiany warunków, chyba że uzgodniono to z pracownikami, oraz podwyżek wynagrodzeń, aby dotrzymać kroku inflacji.

„Mamy kryzys związany z kosztami utrzymania i niedopuszczalne jest, aby pracownicy kolei tracili pracę lub czekali na kolejny rok zamrożenia płac” – powiedział o tym środku sekretarz generalny RMT Mike Lynch.

Koleje Państwowe odpowiedziały, że związek „musi zdać sobie sprawę, że jesteśmy instytucją publiczną i każda podwyżka płac musi być w zasięgu podatnika”.

Dyrektor generalny Andrew Haynes powiedział: „Nie możemy oczekiwać, że przejmiemy więcej niż sprawiedliwy udział w publicznych pieniądzach, dlatego musimy zmodernizować naszą branżę, aby zapewnić jej solidną podstawę finansową na przyszłość. Brak modernizacji doprowadzi tylko do pogorszenia sytuacji w branży i więcej utraty miejsc pracy w dłuższej perspektywie”.