Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Elektryczny Mercedes Klasy G został zaprezentowany jako luksusowy SUV

Elektryczny Mercedes Klasy G został zaprezentowany jako luksusowy SUV

Dodatkowo G580 oferuje trzy dedykowane funkcje ułatwiające jazdę w terenie: G-Turn, który umożliwia obrót o 720 stopni w locie; G-Steering, który zmniejsza promień skrętu, umożliwiając obrót jednego koła; Oraz funkcja pełzania terenowego, która może osiągnąć prędkość do 3,0 km/h.

Dostępna jest także nowa funkcja „przezroczystej maski”, która wykorzystuje przednie kamery do wyświetlania widoku do przodu na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego, co ułatwia pokonywanie przeszkód.

G580 osadzona jest na zmodyfikowanej wersji podwozia z ramą drabinową serii G, chociaż akumulatory są montowane bezpośrednio do ramy w specjalnie zaprojektowanych pakietach, które służą również jako część konstrukcyjna maszyny, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych krzyżulców.

Akumulator o pojemności 116 kWh, który jest współdzielony z EQS, można ładować z mocą do 200 kW i zapewnia zasięg do 450 km, choć według Oerstogera znaczenie jazdy terenowej dla Mercedesa polega na tym, na ile to pozwala.

„To niesamowite, jak długo potrafisz jechać w terenie” – stwierdził, zauważając, że pomocne są w tym niższe prędkości i możliwość korzystania z regeneracji zamiast hamulców podczas zjazdów.

Urstöger podkreślił osiągi G580 na austriackiej przełęczy Schöckl – 5,5-kilometrowej przełęczy, która obejmuje 700 metrów podjazdów o nachyleniu do 60%, na której testowano wszystkie samochody Klasy G, twierdząc, że samochód elektryczny może pokonywać podjazdy i zjazdy 14 razy na jednym ładowaniu.

READ  Komisja Europejska naciska na Polskę i Węgry w sprawie praworządności