Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jacinda Ardern w Japonii mówi o rosnącej inflacji.  Uruchomienie inicjatywy samochodów napędzanych wodorem;  Próby japońskiej kaligrafii

Jacinda Ardern w Japonii mówi o rosnącej inflacji. Uruchomienie inicjatywy samochodów napędzanych wodorem; Próby japońskiej kaligrafii

Premier Jacinda Ardern rozmawia z mediami w Japonii. Wideo / TVNZ

Jacinda Ardern mówi, że rosnąca inflacja uderzająca w kiwi jest problemem globalnym.

Premier rozmawia z mediami pierwszego dnia swojego pobytu w Japonii i jest pytany o rosnące koszty życia w Nowej Zelandii.

StatsNZ powiedział dzisiaj, że roczna inflacja wyniosła 6,9 procent za rok zakończony 31 marca, co jest największym ruchem od 7,6 procent rocznego wzrostu w ciągu roku do kwartału czerwca 1990 roku.

Liczba ta była niższa, niż obawiali się niektórzy ekonomiści, a prognozy sięgały 7,4 procent.

– Widzimy na całym świecie, że inne kraje borykają się z dokładnie tym samym problemem – powiedział dziś po południu premier.

„Dotyczy wszystkich. Pytanie dla nas brzmi: co możemy zrobić, aby zmniejszyć tę presję”.

Powiedziała, że ​​cięcia dopłat paliwowych i dotacje na transport publiczny były jednymi z kroków już podjętych w celu rozwiązania problemu inflacji w Nowej Zelandii.

Ardern powiedziała, że ​​jest wdzięczna, że ​​mogła odwiedzić Japonię, a ta podróż była również przypomnieniem o trwających zakłóceniach pandemii w globalnych podróżach.

„Granice tutaj w Japonii nie są ogólnie otwarte, jeśli chodzi o przyjazdy i wyjazdy turystyczne”.

Premier Jacinda Ardern i minister ds. wzrostu handlu i eksportu Damien O'Connor z Kiwi Brothers podczas imprezy Zespri w Tokio.  Zdjęcie / Derek Cheng
Premier Jacinda Ardern i minister ds. wzrostu handlu i eksportu Damien O’Connor z Kiwi Brothers podczas imprezy Zespri w Tokio. Zdjęcie / Derek Cheng

Ardern powiedziała, że ​​jej dzisiejsze rozmowy z premierem Japonii Fumio Kishidą skoncentrują się na taryfach i umowach handlowych, a także obawach geopolitycznych, w tym inwazji Rosji na Ukrainę.

Powiedziała, że ​​ważne jest wspieranie dyplomacji wielostronnej.

„Pod wieloma względami mamy wspólne wartości z Japonią. Oni… są ​​zdenerwowani tym, co dzieje się na Ukrainie”.

W odpowiedzi na pytanie o stosunki Japonii z Chinami Ardern powiedział, że ogólnie wiadomo, że Chiny stały się ostatnio coraz bardziej asertywne.

Dodała, że ​​Japonia jest również zaniepokojona eskalacją napięć w zakresie bezpieczeństwa na Pacyfiku.

Chcemy deeskalacji, chcemy dyplomacji.

Partnerstwo w zakresie wodorowych pojazdów elektrycznych w celu montażu samochodów w Auckland

Tymczasem istnieje nadzieja, że ​​nowe partnerstwo między Nową Zelandią a Japonią zwiększy nowozelandzką flotę pojazdów napędzanych wodorem.

Pierwszego dnia pobytu w Japonii do Ardern dołączył prezes Toyoty w Nowej Zelandii Neeraj Lala, który ogłosił wprowadzenie w Auckland systemu współdzielenia samochodów na wodór.

READ  Teraz możesz podróżować z Portugalii do Singapuru - pociągiem

Obejmie flotę Toyoty Mirai – która wykorzystuje technologię ogniw paliwowych o zerowej emisji – którą osiem nowozelandzkich firm uczestniczy w próbnym montażu pojazdu – Warehouse, Air New Zealand, Saatchi & Saatchi, TVNZ, Beca, Westpac NZ, Spark i Energia Zeda.

„Nowa Zelandia, podobnie jak Japonia, wyrusza w podróż, aby do 2050 r. stać się neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla” – powiedział Ardern podczas wydarzenia w kultowym Tokyo Tower.

„Pojazdy napędzane wodorem to jeden ze sposobów, w jaki możemy zmniejszyć emisje naszej floty”.

Lala powiedział, że pojazdy elektryczne napędzane wodorem do sprzedaży na dużą skalę w Nowej Zelandii mogą być jeszcze za dziesięć lat, biorąc pod uwagę obecny etap budowy infrastruktury.

„Proces wodorowy zajmie trochę czasu, a rynek lekkich pojazdów nadal jest w dużej mierze zależny od pojazdów elektrycznych z akumulatorem. Dla nas technologia wodorowa ma pomóc w rozwoju gospodarki wodorowej w Nowej Zelandii i przetestowaniu tej technologii”.

„Nie chcemy sprzedawać tych samochodów, ponieważ oczywiście koszt samochodów plus koszt tankowania i dostępność tankowania obecnie nie istnieją.

„Ale z komercyjnej aplikacji byłoby to bardzo ważne”.

Rząd już wykorzystuje 20 milionów dolarów z Covid-19 Response and Recovery Fund na uruchomienie stacji tankowania ciężkich ciężarówek wodorowych.

Został zbudowany przez nowozelandzką firmę Hiringa i japońskiego partnera Mitsui & Co, i ma zacząć pojawiać się w Auckland, Hamilton, Tauranga i Palmerston North jeszcze w tym roku.

Premier Jacinda Ardern próbuje narysować japońską kaligrafię z postacią
Premier Jacinda Ardern próbuje narysować japońską linię z postacią „Kiwifruit”. Zdjęcie / Derek Cheng

Sprzedaż samochodów elektrycznych gwałtownie wzrosła, odkąd rząd wprowadził zniżkę na czysty samochód w lipcu zeszłego roku, co zostało skrytykowane jako zbyteczne i niepraktyczne, biorąc pod uwagę, że w tamtym czasie na rynku było niewiele, jeśli w ogóle, samochodów elektrycznych.

W okresie od stycznia do czerwca 2021 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych w Nowej Zelandii wyniosła 1670, ale w okresie lipiec-grudzień wzrosła trzykrotnie.

Ten sam wzrost nastąpił w samochodach hybrydowych typu plug-in.

„Pojazdy elektryczne są również kluczem do osiągnięcia naszych celów związanych ze zmianą klimatu i zachęcam japońskich producentów do skorzystania z ważnych zachęt, które zapewniamy, aby przyspieszyć upowszechnienie pojazdów elektrycznych w Nowej Zelandii” – powiedział Ardern.

READ  Zniknięcie jest obecnie uważane za podejrzane po 10 dniach nieobecności

Przywitał japońskie firmy inwestujące w Nowej Zelandii oraz we współpracy z firmami z Nowej Zelandii.

Japońska firma Obayashi rozwija infrastrukturę wodorową w Nowej Zelandii, która we współpracy z Tuaropaki Trust otworzyła pierwszy w Nowej Zelandii ekologiczny zakład produkcji wodoru.

Obayashi nawiązał również współpracę z Ports of Auckland w celu opracowania ekologicznego zakładu produkcji wodoru i infrastruktury tankowania.

Ardern ogłosił również, że konsorcjum nowozelandzkie kierowane przez GNS otwiera biuro w Tokio, aby rozwijać technologie geotermalne w Japonii. W przyszłości będzie dążyć do opracowania technologii pozyskiwania litu do akumulatorów samochodowych.

„Musimy radykalnie zmienić naszą gospodarkę, aby się tam dostać, a Japonia jest dla nas naturalnym partnerem w takich obszarach, jak energia geotermalna i transport” – powiedział Ardern.

Ardern testy negatywne dla Covid-19

Dzisiaj zacząłem od imprezy promocyjnej firmy Zespri, która każdego roku eksportuje do Japonii owoce kiwi o wartości 600 milionów dolarów.

Impreza obejmowała tradycyjną japońską muzykę i Kiwi Brothers – dwie osoby w pełnometrażowych zielono-złotych garniturach kiwi.

„To była retrospekcja” – zażartowała, zapytana o tańczące amulety z owocami kiwi.

„Bardzo się cieszę, że mogę wspierać naszych eksporterów, a to czasami oznacza, że ​​robisz coś dziwnego”.

Próbowała także swoich sił w kaligrafii, podczas gdy sekretarz handlu Damien O’Connor dekorował Pavlovę owocami kiwi.

Przyjechała do Tokio wczoraj wieczorem i przekroczyła pierwszą przeszkodę na japońskim etapie swojej podróży zagranicznej, a jej wynik negatywny na Covid-19.

Japonia nadal ma ścisłe zasady dotyczące wirusa Covid-19, a Ardern wymagało ujemnego testu PCR przed wyjazdem, a także ujemnego testu PCR po przybyciu.

Na lotnisku Haneda została przyjęta przez japońskiego wiceministra spraw zagranicznych Shingo Miyake, japońskiego ambasadora w Nowej Zelandii Koichi Ito oraz wyższych urzędników japońskiego MSZ.

Podczas pobytu w Singapurze trzy z 50-osobowej delegacji uzyskały pozytywny wynik testu na Covid-19, co oznacza, że ​​nie pozwolono im wjechać do Japonii, chociaż uważa się, że ich infekcje są historyczne.

READ  COVID-19: 6460 nowych infekcji społecznościowych, 20 zgonów z powodu wirusa

Jej partner Clark Gifford również nie pojechał do Japonii, ponieważ dołączył do delegacji tylko na pierwszy mecz w Singapurze.

Rzecznik Kancelarii Premiera potwierdził dziś rano, że wszyscy członkowie delegacji, którzy udali się do Japonii wczoraj wieczorem, uzyskali wynik negatywny.

Premier Jacinda Ardern i minister handlu i wzrostu eksportu Damien O'Connor w Tokio po wylądowaniu późną nocą.  Załączone zdjęcie
Premier Jacinda Ardern i minister wzrostu handlu i eksportu Damien O’Connor w Tokio po wylądowaniu późną nocą. Załączone zdjęcie

Późnym wieczorem odbędzie się jej pierwsze spotkanie z premierem Japonii Fumio Kishidą, podczas którego obecność Chin na Pacyfiku będzie jednym z priorytetów.

Ardern jeszcze nie rozmawiał z Kishidą, który został premierem Japonii nieco ponad sześć miesięcy temu.

Japonia wspiera wolny i otwarty region Indo-Pacyfiku w oparciu o regionalny pokój i stabilność, dobrobyt gospodarczy oraz wzmocnienie rządów prawa i swobody żeglugi.

W odpowiedzi na wczorajsze pytania dotyczące Chin i Salomona, Ardern powtórzyła swoje obawy dotyczące potencjału militaryzacji regionu Pacyfiku.

Nie poruszała tego bezpośrednio z prezydentem Chin Xi Jinpingiem, ale była stale podnoszona na poziomie urzędników.

„Są tacy przywódcy, z których po prostu nie rezygnuje się z Whatsapp. Do nich zaliczam prezydenta Xi i prezydenta Bidena”.

Ardern wezwał Wyspy Salomona do polegania na partnerach, których mają od dawna w zakresie bezpieczeństwa, mówiąc, że Nowa Zelandia i inne kraje chcą i są w stanie sprostać tym potrzebom w zakresie bezpieczeństwa.

Nie ma potrzeby, aby ta umowa, którą podpisali”.

Ardern zaprzeczył, jakoby Nowa Zelandia i inne kraje porzuciły piłkę, a Chiny po prostu wypełniały pustkę.

Powiedziała, że ​​porozumienie umożliwiło Chinom zapewnienie bezpieczeństwa swoim obywatelom na Wyspach Salomona po niedawnych zamieszkach – ale siły Nowej Zelandii i Australii były tam, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim tamtejszym ludziom.

Wyspy Salomona mają „absolutne” swoje suwerenne prawa do podjęcia takiej decyzji – ale odniosły się do porozumienia z Peketawa, aby kraje współpracowały w kwestiach bezpieczeństwa.

Umowa ta została sporządzona bez możliwości współpracy innych krajów Pacyfiku.