Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Inwestorzy usuwają prawie 200 miliardów dolarów z wartości właściciela Facebooka Meta

Inwestorzy usuwają prawie 200 miliardów dolarów z wartości właściciela Facebooka Meta

Inwestorzy skreślili prawie 200 miliardów dolarów z wyceny rynkowej właściciela Facebooka Meta, ostrzegając, że jego użytkownicy spędzają więcej czasu na nowszych rywalach, takich jak TikTok firmy ByteDance.

Akcje spółki spadły o ponad 20 procent w notowaniach po godzinach pracy w środę po tym, jak Meta poinformowała, że ​​spodziewa się, iż jej przychody w pierwszym kwartale nie spełnią oczekiwań na Wall Street z powodu „rosnącej konkurencji”.

Jeśli akcje nie odbiją, byłby to najgorszy dzień dla akcji od notowanej w 2012 roku grupy mediów społecznościowych i jeden z największych jednodniowych spadków wartości rynkowej spółki w historii.

„Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko”, ostrzegał podczas rozmowy z analitykami Mark Zuckerberg, dyrektor naczelny. Konkurencja wywarłaby krótkoterminową presję na Meta’s biznes reklamowyon dodał.

Najnowsze dowody na to, że Meta była przegranie „bitwy o uwagę” do aplikacji takich jak TikTok pojawił się dzień po tym, jak jego rywal, Google Parent Alphabet, opublikował an nieoczekiwany wzrost w przychodach z reklam.

Podczas gdy właściciel Google wziął Ostatnie zmiany prywatności Apple Meta stwierdziła, że ​​nadal cierpi z powodu nowych zasad, które utrudniają śledzenie użytkowników i kierowanie reklam.

„Istnieje wyraźny trend, w którym mniej danych jest dostępnych do dostarczania spersonalizowanych reklam” – powiedział Zuckerberg.

Niektóre firmy technologiczne były pod znacznym ciśnienie W tym roku inwestorzy są zdenerwowani oznakami spowolnienia wzrostu, a Rezerwa Federalna przygotowuje się do zaostrzenia polityki. Zaawansowany technologicznie indeks Nasdaq Composite ucierpiał najgorszy miesiąc w styczniu od czasu, gdy koronawirus po raz pierwszy wstrząsnął rynkami finansowymi w marcu 2020 r.

pod koniec zeszłego miesiąca, Slajd udostępniający Netflix najbardziej w ciągu prawie dekady po tym, jak wytyczne firmy nie spełniły oczekiwań. PayPal, który przeoczone oczekiwania we wtorek spadła o prawie 25 procent następnego dnia, obniżając wycenę firmy o 51 miliardów dolarów.

READ  York Museum „dokładnie rozważa” przyszłą eksploatację Latającego Szkota

Zarobki Meta w czwartym kwartale w skrócie

Rzeczywisty vs szacunki

Przychód: 33,7 miliarda dolarów w porównaniu z 33,4 mld USD

dochód netto: 10,3 miliarda dolarów w porównaniu do 11 miliardów dolarów

EPS: 3,67 USD w porównaniu z 3,83 USD

Sprzedaż reklam: 32,6 mld USD w porównaniu z 32,5 mld USD

Aktywni użytkownicy miesięcznie: 2,91 mld w porównaniu do 3 mld

Źródła szacunków: S&P Capital IQ i Refinitiv

Spotify również opublikował rozczarowująca perspektywa Jeśli chodzi o wzrost liczby abonentów w pierwszym kwartale w środę, spadek cen akcji wyniósł aż 23 procent w handlu po godzinach, zanim odbiły się i będą notować mniej więcej o 10 procent niżej.

Meta powiedział, że spodziewa się, że przychody w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosą od 27 do 29 miliardów dolarów, co odpowiada 3-11-procentowemu wzrostowi rok do roku.

Według S&P Capital IQ było to poniżej oczekiwań dotyczących przychodów w pierwszym kwartale w wysokości 30,3 mld USD i według analityków byłby to zasadniczo najwolniejszy okres wzrostu Facebooka w jego historii.

Zyski w czwartym kwartale zostały ściśnięte przez jego inwestycja w świecie pełnym cyfrowych awatarów, znanym jako metaverse, a także wyższe wydatki na jego ramię technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Miesięczna baza aktywnych użytkowników Facebooka pozostała na niezmienionym poziomie 2,91 mld, poniżej szacunków analityków na poziomie 3 mld.

Oprócz „zwiększonej konkurencji o czas” Meta obwiniała słabą wydajność na „zmianę zaangażowania w naszych aplikacjach”. Powiedział, że ludzie oglądali więcej krótkich filmów, które przyniosły mniej pieniędzy niż reklamy pojawiające się w jego kanale.

Firma zajmująca się mediami społecznościowymi ma trudności z utrzymaniem przewagi wśród nastolatków i młodszych użytkowników, podczas gdy ciąg skandali dotyczących prywatności i moderacji nadszarpnął jej reputację.

Zuckerberg ostatni rok ogłosił, że firma będzie „przebudowywać . . . aby służyć młodym dorosłym gwiazdą północy”, z naciskiem na Reels, klon TikTok.

READ  Najwyższe instytucje kontrolne UE szybko zareagowały na COVID-19

Meta w środę ostrzegła również, że wyzwania makroekonomiczne, takie jak inflacja i zakłócenia łańcucha dostaw, są budżetami reklamodawców.

#biuletyn techFT

#techFT dostarcza wiadomości, komentarze i analizy dotyczące dużych firm, technologii i zagadnień kształtujących ten najszybciej przemieszczający się sektor od specjalistów z całego świata. Kliknij tutaj aby uzyskać #techFT w swojej skrzynce odbiorczej.