Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Facebook

Facebook odnotował pierwszy w historii spadek liczby aktywnych użytkowników dziennie, gdy właściciel Meta zdobył 200 miliardów dolarów akcji hit | Wiadomości biznesowe

Firma macierzysta Facebooka, Meta, straciła ponad jedną piątą swojej wartości rynkowej w handlu po godzinach pracy po tym, jak wyniki finansowe rozczarowały kilkoma kluczowymi miarami i ostrzegła, że ​​przychody w bieżącym kwartale spadną.

Amerykański gigant technologiczny powiedział również, że Facebook po raz pierwszy w swojej 18-letniej historii odnotował spadek liczby aktywnych użytkowników dziennie.

Liczba ta spadła z 1,929 mld w ciągu trzech miesięcy do końca grudnia w porównaniu z 1,930 mld w poprzednim kwartale, powiedziała Meta.

Odrębna miara, aktywnych użytkowników miesięcznie, wzrosła o prawie 4% rok do roku i wyniosła 2,912 miliarda, ale prawie bez zmian w porównaniu z 2,91 miliarda w poprzednim kwartale.

Meta, która obejmuje również Instagram w swojej stajni platform społecznościowych, powiedziała, że ​​została poinformowana przez reklamodawców, że rosnąca inflacja i zakłócenia w łańcuchu dostaw szkodzą ich budżetom.

Stoi również w obliczu rosnącej konkurencji dla użytkowników ze strony rywali, takich jak TikTok.

Firma zwróciła również uwagę na wpływ trwającego konfliktu między platformami a Apple na urządzenie ustawienia prywatności Dzięki temu reklamodawcy mogli zrozumieć swój rynek – zmiany, o których ostrzegano, mogą doprowadzić do 10 miliardów dolarów trafienia w 2022 roku.

Reklamy stanowią większość przychodów w Meta.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Październik: Wyjaśnienie przejścia Facebooka na Meta

Oświadczył w środę, że sprzedaż w bieżącym pierwszym kwartale 2022 r. nie spełni prognoz rynkowych z powodu bliźniaczej presji reklamowej, osiągając kwotę od 27 do 29 miliardów dolarów w porównaniu z 30 miliardami oczekiwanymi przez Wall Street.

W odpowiedzi jej udziały spadły o ponad 20%. Oznacza to uderzenie w wartość rynkową 200 miliardów dolarów.

Inne wielkie nazwiska, takie jak Twitter i Snap, również odnotowały duże spadki, ponieważ inwestorzy niepokoili się szerszym popytem na reklamę.

READ  Brytyjska grupa ostrzegająca przed pięcioletnim brakiem wzrostu gospodarczego

W centrum uwagi znalazł się również Spotify, który prognozuje subskrybentów w bieżącym kwartale niższym niż szacunki analityków – wysyłanie akcji aż o 18% mniej. To już było radzenie sobie z kontrowersją wokół podcastu The Joe Rogan Experience.

Zabrało blasku sezonowi zysków dla akcji spółek technologicznych, które do tej pory były w dużej mierze dodatnie – pomagając wzmocnić wartości po niepewnym początku do 2022 r.

Firma macierzysta Google zachwyciła inwestorów zaledwie 24 godziny wcześniej. Akcje Alphabet były jednymi z upadków w późnych transakcjach.

Uczestnicy siedzą przed logo Google podczas konferencji Google I/O w Moscone Center w San Francisco, Kalifornia, 28 czerwca 2012 r. REUTERS/Stephen Lam (STANY ZJEDNOCZONE – tagi: TECHNOLOGIA NAUKI BIZNESOWEJ)
Obraz:
Alphabet, który również opiera się na silnych przychodach z reklam, odnotował 32% wzrost sprzedaży w czwartym kwartale

Ironia polegała na tym, że przychód Meta w czwartym kwartale, który wyniósł 33,7 miliarda dolarów, w porównaniu z 28 miliardami dolarów rok wcześniej, był jedynym wskaźnikiem, który przekroczył szacunki analityków w jej ostatnich wynikach.

Ale kwartalne zyski spadły o 8% do 10,3 mld USD.

W całym roku przychody wzrosły o 37% do 117,9 mld USD, a zyski o 35% do 39,4 mld USD.

Meta po raz pierwszy wystąpiła w swoim oddziale Reality Labs – części biznesu, która nie powinna przynosić zysków przez kilka lat.

Pion rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości odnotował stratę netto w wysokości 10,2 mld USD w całym 2021 r. To był wzrost z 6,6 mld USD w porównaniu z poprzednim rokiem.

Mark Zuckerberg, założyciel i dyrektor generalny Meta, powiedział inwestorom: „Mieliśmy solidny (czwarty) kwartał, ponieważ ludzie zmienili nasze produkty, aby pozostać w kontakcie, a firmy nadal korzystały z naszych usług, aby się rozwijać.

Jak akcje Facebooka wyglądały na dzwonek w środę przed upadkiem w handlu rozszerzonym
Obraz:
Jak akcje Facebooka wyglądały na dzwonek w środę przed upadkiem w handlu rozszerzonym

„Cieszę się postępem, jaki poczyniliśmy w ubiegłym roku w wielu ważnych obszarach wzrostu, takich jak Rolki, handel i rzeczywistość wirtualna, i będziemy nadal inwestować w te i inne kluczowe priorytety w 2022 roku, pracując nad budowaniem metaverse ”.

READ  Szkocja zniesie wszystkie ograniczenia dotyczące wariantu Omicron; Polska spodziewa się 60 000 przypadków dziennie do połowy lutego

Firma potwierdziła również, że jej giełdowy ticker zakończy rebranding Meta i stanie się „METĄ” jeszcze w tym roku.

Laura Hoy, analityk akcyjny w Hargreaves Lansdown, powiedziała o reakcji rynku: „Dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, może chcieć nakłonić świat do alternatywnej rzeczywistości, ale rozczarowujące wyniki za czwarty kwartał szybko przebiły jego bańkę metaverse.

„Podczas gdy przychody przewyższały oczekiwania, wyraźny wzrost wydatków oznaczał, że w czwartym kwartale zyski spadły o 1%.

„Inwestorzy, co zrozumiałe, byli zaniepokojeni wynikami, pogorszonymi przez wiadomość, że bieżący kwartał nadchodzi z wieloma trudnościami – w tym niepewnymi co do budżetów reklamowych.

„Facebook zależy od przychodów z reklam, aby wspierać wzrost.

„Grupa stale musi ulepszać i rozbudowywać swoje serwery i sieci. Badania i rozwój to kolejny drenaż wpływów, ponieważ grupa szuka nowych sposobów na zapewnienie swoim użytkownikom rozrywki i obejście sprytnych programów blokujących reklamy.

„Oczekuje się, że całkowite wydatki wzrosną o co najmniej 26% w nadchodzącym roku, spadki zysków po prostu ich nie zmniejszą”.