Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Idąc naprzód z największymi strajkami kolejowymi w Wielkiej Brytanii od dziesięcioleci po niepowodzeniu rozmów na ostatnim etapie | przemysł kolejowy

Największe strajki kolejowe od trzech dekad rozpoczną się we wtorek po tym, jak spóźnione rozmowy nie przełamią impasu RMT Kierownictwo związkowe ostrzega, że ​​strajk przemysłowy będzie „trwał tak długo, jak to konieczne”.

Bardzo Pociągi zostaną odwołane w Wielkiej Brytanii We wtorek, czwartek i sobotę w sporze o płace i warunki. Usługa strukturalna będzie działać tylko na głównych liniach i wokół obszarów miejskich.

Pracownicy londyńskiego metra również będą strajkować przez 24 godziny we wtorek, powodując zatrzymanie systemu transportowego stolicy.

Sekretarz generalny RMT, Mick Lynch, powiedział, że awantury kolejowej nie da się rozwiązać bez „zdjęcia kajdan” z sieci kolejowej i operatorów pociągów. Wszystkie gałęzie przemysłu kolejowego, jak również Transport Jeśli chodzi o Londyn, powiedziano im, aby znaleźli oszczędności, ponieważ zwroty z opłat spadły od czasu Covid.

Ale Minister Transportu, Grant ShapsPowiedział, że rozmowy pozostają w gestii pracodawców. Powiedział, że strajki zostały „zorganizowane przez jednych z najlepiej opłacanych związkowców, którzy reprezentują jednych z najlepiej opłacanych pracowników w tym kraju, co spowoduje nędzę i chaos wśród milionów osób dojeżdżających do pracy”.

RMT powiedział, że oferta płac została złożona przez przewoźników kolejowych w: Ostatnie rozmowy okopowe w poniedziałek, który szacuje się na około 2-3%, z dołączonymi warunkami i bez gwarancji przed niedobrowolnymi zwolnieniami. Związek odrzucił ofertę i podobną propozycję z Network Rail w piątek.

Lynch powiedział, że oferty są nie do przyjęcia, dodając: „Zrozumieliśmy, że martwa ręka tego torysowskiego rządu jest na tym konflikcie – a odciski palców Granta Shappsa i DNA Rishi Sunaka przezwyciężają problemy na kolei, i rzeczywiście w tej społeczności”.

Powiedział, że źródłem sporu była decyzja rządu o „obniżeniu 4 miliardów funtów w finansowaniu z National Rail i TfL… zmuszając firmy do wprowadzenia oszczędności w transporcie… i uniemożliwiły one rozstrzygnięcie tego sporu”.

„Dopóki nie pozwolą naszym pracodawcom swobodnie negocjować, nie widzę, że dojdziemy do ugody… Nasza kampania będzie trwała tak długo, jak będziemy musieli pracować, dopóki nie osiągniemy ugody akceptowalnej dla naszych ludzi” – powiedział Lynch. .

READ  W Polsce były prezydent UE Tusk przygotowuje się do powrotu do polityki frontu

Zapytany, czy strajk przemysłowy może trwać kilka miesięcy, Lynch powiedział: „Myślę, że tak”.

Powiedział jednak, że RMT jest gotowe do rozmów w ciągu tygodnia.

Network Rail powiedział, że większy wzrost płac – choć znacznie poniżej obecnej stopy inflacji RPI wynoszącej 11% – byłby możliwy, gdyby był powiązany z aktualizacją i wdrożeniem konserwacji.

„Strajk jest nieunikniony do momentu jego rozpoczęcia” – powiedział Andrew Haines, dyrektor generalny Network Rail – „Ale niestety jutro zakłócenia są gwarantowane, dlatego prosimy pasażerów o planowanie z wyprzedzeniem i podróżowanie pociągiem tylko w razie potrzeby.

„Nadal rozmawiamy z RMT i zachęcamy do współpracy z nami w celu znalezienia rozwiązania, które będzie działać dla pracowników kolei i podatników, a także pozwoli uniknąć dalszych zakłóceń dla naszych pasażerów”.

Operatorzy kolejowi powiedzieli, że byli „bardzo rozczarowani”, że związek odrzucił ich najnowszą ofertę. „Przy liczbie pasażerów wciąż około 80% poziomu sprzed pandemii, branża pozostaje zaangażowana w zapewnienie uczciwych wynagrodzeń, jednocześnie przyjmując nie więcej niż sprawiedliwy udział podatników” – powiedział Steve Montgomery, prezes Rail Delivery Group (RDG). to tylko wprowadzanie ulepszeń – takich jak oferowanie lepszych usług w niedziele – które odzwierciedlają zmieniające się potrzeby pasażerów, abyśmy mogli przyciągnąć więcej”.

RDG powiedział, że zbiorowy fundusz płac dla operatorów kolejowych wzrósł z 3,1 miliarda funtów w latach 2017-18 do 3,6 miliarda funtów w latach 2019-20, częściowo ze względu na wzrost poziomu zatrudnienia oraz że rząd wsparł branżę dodatkowymi 16 miliardów podczas pandemii.

Przemawiając w Izbie Gmin, Shapps powiedział: „Zostawimy to pracodawcom, którzy są właściwymi ludźmi do negocjowania ze związkami”. Dodał jednak, że „branża musi się zmienić”.

„Nie narzucamy zamrożenia płac… ale pozwólcie mi jasno powiedzieć, że aby modernizacja i reforma zadziałały, musimy mieć związki gotowe do modernizacji, w przeciwnym razie nie będzie porozumienia” – powiedział Shapps.

READ  Regulamin dla startupów i nie tylko

Sondaż YouGov zlecony przez RDG wykazał, że około 25% głosujących poparło procedurę RMT, podczas gdy 39% nie.

Brak sygnałów z Network Rail będzie miał największy wpływ wśród 40 000 strajkujących pracowników, w tym załogi na pokładzie i personelu stacji z 13 przedsiębiorstw kolejowych.

Strajk zakłóciłby usługi na sześć dni, z późniejszym rozpoczęciem i skrócił harmonogramy w dni strajku, pozostawiając większość Walii, Szkocji, północnej Anglii i południowo-zachodniej części kraju bez pociągów przez większość tygodnia.

Transport for London (TfL) zalecił we wtorek unikanie podróżowania wszystkimi swoimi usługami, ponieważ prawie nie ma pociągów metra, a pociągi i autobusy London Overground są zagrożone zakłóceniami.