Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zainteresowanie nowymi samochodami elektrycznymi spadło o dwie trzecie u największego sprzedawcy samochodów w Wielkiej Brytanii |  Wiadomości biznesowe

Zainteresowanie nowymi samochodami elektrycznymi spadło o dwie trzecie u największego sprzedawcy samochodów w Wielkiej Brytanii | Wiadomości biznesowe

Auto Trader ostrzega przed „trudnymi czasami” dla celu Wielkiej Brytanii do 2030 r., jakim jest zakaz samochodów benzynowych i wysokoprężnych, mówiąc, że „grozi nam wykolejenie”.

przez Sarah Taffy Maguire, reporter biznesowy @pracownik


Czwartek, 20 kwietnia 2023 01:20, Wielka Brytania

Dane z największego brytyjskiego sprzedawcy samochodów sugerują, że zainteresowanie nowymi samochodami elektrycznymi może słabnąć.

Liczba wyszukiwań nowych samochodów elektrycznych, wyświetleń reklam i wiadomości do sprzedawców detalicznych na platformie Auto Trader spadła o około dwie trzecie (65%) od początku ubiegłego roku do marca tego roku.

Auto Trader przypisuje to rosnącym kosztom samochodów elektrycznych, Wyższe oprocentowanie kredytów A elektryczność jest droższa, wszystko pomiędzy Kryzys kosztów życia.

Firma wezwała rząd do zapewnienia zachęt podatkowych w celu poprawy przystępności cenowej.

Auto Trader powiedział, że w styczniu 2022 r. samochody elektryczne stanowiły 16,3% wyświetleń reklam nowych samochodów w serwisie, ale do marca 2023 r. spadły do ​​10,54%.

Podczas gdy 27% wszystkich zapytań o nowe samochody dotyczyło pojazdów elektrycznych w pierwszym miesiącu ubiegłego roku, liczba ta spadła do 9% w porównaniu z poprzednim miesiącem.

Brak zainteresowania może rosnąć, ponieważ firma twierdzi, że nowe samochody elektryczne są o 37% droższe niż samochody benzynowe i wysokoprężne, a teraz jest mniej nowych modeli elektrycznych kosztujących od 20 000 do 30 000 funtów niż w 2022 r.

Dziewięć razy więcej modeli benzynowych i wysokoprężnych kosztujących poniżej 30 000 funtów niż pojazdy elektryczne, powiedział Auto Trader, a nowy elektryczny SUV kosztuje 22 290 funtów więcej niż samochód benzynowy.

Z analiz firmy wynika, że ​​oszczędności, jakie kierowcy mogą uzyskać, jeżdżąc samochodem elektrycznym, zamiast diesla czy benzyny, zmniejszyły się z powodu niższych kosztów oleju z Wyżyny po inwazji na Ukrainę.

Podczas gdy właściciele pojazdów elektrycznych z ładowarką domową mogą zaoszczędzić do 130 funtów na 1000 mil, ładując po stawkach nocnych poza szczytem, ​​oszczędności spadają do zaledwie 40 funtów dla kierowców korzystających z publicznych ładowarek, wynika z analizy.

READ  Jaguar Land Rover prezentuje nowe logo marki JLR

Auto Trader zauważył, że nadal istnieje duże zainteresowanie używanymi pojazdami elektrycznymi i sprzedażą flotową, ponieważ firma kupuje pojazdy do użytku pracowników lub na wynajem.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych znacznie wzrosła w ostatnich latach, podobnie jak rząd 2030 Zakaz sprzedaży nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych Zbliżać się.

Stowarzyszenie Producentów i Handlowców Pojazdów Samochodowych (SMMT) ogłosiło sprzedaż 76 233 nowych pojazdów elektrycznych na baterie w pierwszym kwartale tego roku, co stanowi wzrost o 18,8% w stosunku do poziomu z ubiegłego roku.

Aby zwiększyć zainteresowanie i zakup pojazdów elektrycznych, Auto Trader wezwał rząd do obniżenia podatku od wartości dodanej na używane pojazdy elektryczne, a pożyczkodawcy powinni oferować niskie lub nieoprocentowane stawki na finansowanie pojazdów elektrycznych.

To jest limitowana wersja tej historii, więc niestety ta zawartość nie jest dostępna.

Odblokuj pełną wersję

Przyjęcie wspólnych standardów dotyczących stanu baterii i terminologii dotyczącej ładowania powinno być najwyższym priorytetem dla rządu i przemysłu, ponieważ Auto Trader powiedział, że stan baterii jest jedną z głównych obaw kupujących przy zakupie pojazdu elektrycznego.

Dyrektor handlowy Auto Trader powiedział: „To są trudne czasy dla brytyjskiej drogi do ambicji 2030 i grozi nam wykolejenie”.

„Jeśli rząd poważnie myśli o realizacji swoich ambicji, musi zrobić więcej. Na przykład nie może być w porządku, że ci, którzy nie mają możliwości ładowania w domu, muszą płacić znacznie więcej za ładowanie swoich samochodów” – dodał Ian Plummer.

Podczas gdy w marcu ogłoszono podwyżkę o 380 milionów funtów, aby to poprawić Infrastruktura wysyłkowa Pomoże nam, cel masowej adopcji jest zagrożony, jeśli nie wykorzystamy systemu podatkowego w sposób innowacyjny, aby stymulować zakup pojazdów elektrycznych i przyspieszyć popyt”.