Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Hutchinson twierdzi, że nowa Caracal Race to „najszybsza opona szutrowa na rynku”

Hutchinson twierdzi, że nowa Caracal Race to „najszybsza opona szutrowa na rynku”

Hutchinson zaprezentował „najszybszą oponę szutrową na rynku” jako część nowej gamy opon szutrowych Caracal.

Tytuł ten rzekomo należy do Caracal Racing, ale w nowej ofercie znalazł się także w wersji standardowej z dodatkową ochroną przed przebiciem, dla „bardziej wszechstronnej równowagi pomiędzy wydajnością a trwałością”.

Ta wersja stanowi kontynuację pracowitego roku dla francuskiej marki, która w marcu zaprezentowała swoją „najszybszą oponę szosową wszechczasów”, Blackbird. Okazja ta upłynęła pod znakiem wprowadzenia szeregu nowych technologii i firma Hutchinson ponownie wykorzystała tę technologię w modelu Caracal, w którym zastosowano tę samą skorupę SwiftEasy i mieszankę Mach Tread 3.0. Tej technologii nie ma w zwykłym Caracalu, w którym zastosowano podwójną mieszankę, która była standardowym wyposażeniem innych opon szutrowych, w tym Touarega i Tundry.

Obie opony są dostępne wyłącznie w rozmiarze 700x40c i w brązowym kolorze ścian bocznych, chociaż zwykła wersja Caracal jest również dostępna w wersji z czarnymi ścianami bocznymi.

Czytaj więcej: Raceday staje się „najszybszą w historii” oponą SES firmy ENVE

Hutchinson Caracal Racing: Spełnienie „elitarnych potrzeb w zakresie szybkiej jazdy po szutrze”

Chociaż nowa gama Caracal składa się z dwóch opon, to Racer nieuchronnie będzie trafiał na pierwsze strony gazet.

Hutchinson twierdzi, że stworzyła tę oponę, mając na uwadze jeden cel: „służyć elitarnym zespołom i sportowcom poprzez stworzenie najszybszej opony szutrowej na rynku”. Jeśli można opierać się na testach, wydaje się, że nie tylko tego nie osiągnęli, ale wręcz zniszczyli większość innych opon wyścigowych. Według Horshensona przewyższa opony o podobnych osiągach „nawet o 35%. Liczba ta wzrasta do 40% w porównaniu z oponą Overide, którą Caracal zastąpił jako najwyższej klasy opona szutrowa firmy Hutchinson. Francuska marka tak naprawdę nie określiła, czym konkretnie jest „wydajność” w tym przypadku.

Tak czy inaczej, jego referencje dotyczące wydajności są podkreślone przez pseudonim „Racing Lab”. Dotyczy to wysokowydajnych ram Hutchinson, które są produkowane ręcznie we Francji, takich jak niedawno wypuszczony Blackbird. Blackbird był ważny z wielu powodów, nie tylko dlatego, że Hutchinson przez wiele lat milczał na rynku opon drogowych, ale także dlatego, że zadebiutował w nim szereg nowych technologii, w tym karkas SwiftEasy i mieszanka MachTread 3.0. Obaj wrócili do wyścigów Caracal i odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu wiodących na świecie osiągów opony, mówi Hutchinson.

READ  Najlepsze ustawienia sterowania w Call of Duty: Warzone

Czytaj więcej: Vittoria wprowadza na rynek najbardziej trwałą i odporną na przebicie oponę szosową w historii RideArmor

W przypadku opony SwiftEasy zapewnia to o 40% mniejszy opór toczenia w porównaniu z innymi oponami szutrowymi typu semi-slick w gamie Hutchinson. Osiąga się to w nieco inny sposób niż w przypadku zwykłej osnowy, która zwykle zachodzi na środek bieżnika, przy czym osnowa jest mocowana do zewnętrznej warstwy opony.

Zdaniem Hutchinsona MachTread 3.0 oferuje szereg dodatkowych korzyści w zakresie wydajności, w tym „o 75% lepszą wydajność w testach rozdzierania, a wszystko to bez utraty przyczepności”.

Opona Caracal Race nie zapewnia takiego samego poziomu ochrony przed przebiciem jak inne opony, stąd firma Hutchinson zaleciła, aby „najlepiej była zarezerwowana wyłącznie do wyścigów na twardym żwirze lub do jazdy w terenie”, ale ten dodatkowy poziom ochrony zapewnia zamiast tego standardowy karakal.

Caracal Racing przechyla szalę na 475 g, co jest rozsądnym wynikiem, chociaż istnieje wiele opon, które nie doceniają tej wartości.

Hutchinson Caracal: Wydajność z dodatkową ochroną przed przebiciem

W przeciwieństwie do swojego kuzyna, standardowy Caracal rezygnuje z nowszej technologii, ale nadal skupia się na wyścigach, z niewielką dodatkową ochroną przed przebiciem. W rzeczywistości Hutchinson twierdzi, że w hierarchii wydajności plasuje się wyżej niż jej obecne opony, tylko poniżej Caracal.

Głównym podobieństwem między obiema oponami jest „szybko toczący się wzór bieżnika” – mówi Hutchinson. Poza tym standardowa rama Caracal ma więcej podobieństw z innymi ramami z gamy Hutchinson, w tym z ramą podwójną. Łączy to elastyczne ściany boczne ze sztywniejszą mieszanką środkową.

Dodatkową ochronę przed przebiciem zapewnia warstwa twardej skóry, która przesuwa się od stopki do stopki, całkowicie zakrywając oponę. Jest to technologia pierwotnie stosowana w oponach do rowerów górskich, ale zawsze była stosowana w całej gamie opon szutrowych Hutchinson, z wyjątkiem wyścigu Caracal.

READ  Waze ułatwia właścicielom pojazdów elektrycznych znajdowanie kompatybilnych punktów ładowania

Pomimo dodatkowej ochrony przed przebiciem masa opony pozostaje taka sama i wynosi 475 g.

Racing Caracal kosztuje 59,99 euro, a Caracal będzie dostępny w sprzedaży detalicznej za 54,99 euro. Sprawdź pełną kolekcję na stronie internetowej Hutchinson.

Śledź najnowsze wiadomości technologiczne na stronie internetowej GCN